Kuulostais kyllä kieltämättä siltä, että ecu luulee koneen olevan lämmin. Sinänsä vaan outoa että ecuhan avaa lisäilmaventtiiliä ja rikastaa seoksia kunnes koneen lämmöt on jossain 80 asteen päällä...Tuskin se lämmitin niin tehokas on...?
Oletko pitänyt autoa lämpimässä kauankin? Ite pidän maks. 2h koska sähkö on ajastettua. Oletko vaihtanut jäähdytysnesteitä autosta millon viimeeks?
Missä asennossa lämmitin on ? Ja luultavasti alavesiletkussa ? Oletko termaria kokeillut vaihtaa ? Jos se vaikuttaisi veden konvektio kiertoon.
Ps. Eikös Eclin sisäilma lämmitetä lämpövastuksilla eikä koneen lämmöllä? Jostain muistaisin kuulleeni.
QuotePs. Eikös Eclin sisäilma lämmitetä lämpövastuksilla eikä koneen lämmöllä? Jostain muistaisin kuulleeni.Sisäilma lämmitetään tosiaan sähköisesti, eli siihen ei vaikuta vaikka se vesi olis kiehuvaa putkissa 8-)
Pidän aamuisin noin 2h autoa johdossa ja se käynnistyy normaalisti. Lämmöt nousevat nollasta heti liikkeelle lähdön jälkeen kun ilman lämmitystä siinä menee kotvasen kauemmin, eli neste ei ole mitään hulppean kuumaa.
Kuinka kauan ehdit ajaa kun olet lämmittänyt autoa ennen kuin lämmöt nousee? Mulla menee noin 2km ni alkaa mittari nousta. Ja musta se on aika tarkkaan sama vaikka lämmitystä ei käyttäis.
Tänään aamulla taas 17 pakkasta ku pihasta lähdin ja lämmitystä 2h. Starttasi nyyhkien. Letkujen lämpöä koitin ennen ku lähin niin vastuksen yllä letku oli kuuma, syylärin yläletku oli lämmin samoin kuin itse syyläri.
Miten sulla kierroksen menee kun käynnistät ilman esilämmitystä? Nousee pariin tonniin ja pysyy siinä kunnes lämpiää?
Tuuisa: Ainaskin 1g:ssä menee tyhjäkäyntikierrokset moottorinlämpötilan mukaan. Ihan kartta siellä jossa joku 8 rpm kohtaa kierrosalueella 800-1600 rpm. Oikeita lämpötiloja ei oo nyt antaa rpm kohtaisesti.
QuoteQuotePs. Eikös Eclin sisäilma lämmitetä lämpövastuksilla eikä koneen lämmöllä? Jostain muistaisin kuulleeni.Sisäilma lämmitetään tosiaan sähköisesti, eli siihen ei vaikuta vaikka se vesi olis kiehuvaa putkissa 8-)Tuota en usko ennen kun joku tarjoaa servicemanuaalista todisteen
Tota meikä ei usko, mikä virka sitten olisi FIAV:lla ylipäätään jos ecu katsoo suoraan koneen lämpötilan mukaan miten se säätää rpm kylmänä. Juuri FIAV siellä nostaa kylmänä kierrokset ylös, eikä eculla ole siinä tekemistä. Vai olenko mukamas ihan väärässä?
Paljonkos herrojen letkunlämmittimissä on watteja?