hmmm...kääk...kulkutauti ...
Ostakaa korjaussarjat, mutta niitä tappeja + mäntää ei sitten kannata ainakaan hiomapaperilla hoonata koska sit ne on vielä enemmän päin p:tä. Itellä oli aivan sama vika ja korjaantu kun ostin korjaussarjan ja putsasin kaikki osat.
Jos ette tiedä mikä on jarrusatulan korjaussarja, niin sit ei voi mitään.. Korjaussarja on nimenomaan se mikä sisältää männänkumit, sokat,asennusrasvan,liukutapin(vain toisen) kumirenkaan ja liukutappien suojakumit. Eipä ne hio niitä tuolla korjaamollakaan juuri sen takia ettei ne väljisty... Että sellaista........
Jarrupalojen yhteydessä kannattaa aina vaihtaa myös uusi asennussarja jos mahdollista. Ja kuparitahna auttaa jarrujen toimivuuden kanssa. Itselläni hieman laahasi toinen takajarru ja pienellä koputtelulla ja kuparitahnalla sain toimimaan.
Ja kuparitahna auttaa jarrujen toimivuuden kanssa.
QuoteJa kuparitahna auttaa jarrujen toimivuuden kanssa.Halusin vielä tuoda korostetusti esille kuparitahnan/alumiinitahnan tärkeyden jarruhommissa. Eli sitä kaikkiin kohteisiin joissa esiintyy pienintäkin liikettä jarruissa. Jos joku ei vielä tiennyt. Ja näsäviisaille: Ei tietenkään jarrupalan pintaan.
QuoteQuoteJa kuparitahna auttaa jarrujen toimivuuden kanssa.Halusin vielä tuoda korostetusti esille kuparitahnan/alumiinitahnan tärkeyden jarruhommissa. Eli sitä kaikkiin kohteisiin joissa esiintyy pienintäkin liikettä jarruissa. Jos joku ei vielä tiennyt. Ja näsäviisaille: Ei tietenkään jarrupalan pintaan. Ainakaan liukutappeihin ei suositella tuota kuparitahnaa, ei toimi yhtähyvin kun niihin tarkoitettu "jarruvaseliini" tjms mikä nyt oikealta nimeltään onkaan (esim mitä tulee mukana tiivistesarjan mukana), ja vissiin ei se kumi oikein tykkää siittä kuparimössöstä ja jotta jumittaa niitä..(kuultua mutua)Löytyy myös ihan omaa jarrysylinteriin tarkoitettu silikonirasvaa. Enkä myöskään sinne sylinterin seinämiin sitä kuparimömmöä laittaisi.(kokemusta ei ole itellä siittä mutta mitä olen muiden kokemuksia lueskellut). Aina käyttänyt tiivistesarjojen mukana tulleita rasvoja..
joo elikkäs ongelmana on oikeanpuolen etujarrun laahaus...aina ajon jälkeen aivan helkutin kuuma ja välillä mukavasti tärräilee...missä vika?...kiero levy?...satula on herkistelty alkukesästä mutta ei näyttäny auttavan mitään...abs:n anturi paska?
Mun tarttee varmaan viedä korjaamolle avattavaksi kun pultit on ruostunut ja jämähtänyt niin piukkaan kiinni, ettei omin voimin mitään toivoa saada auki :-/