Moottorin tyhjäkäynti on huono / heijailee ja pomppii eikä pysy käynnissä, missä vika? Tähän on neljä hyvin yleistä vikaa mitkä tarkastamalla ja korjaamalla ongelman pitäisi poistua: 1. Likainen kaasuläppäkotelo - Tarpeeksi likaisena läppä voi jäädä hieman auki. Kotelo kannattaa irroittaa kokonaan imusarjasta, ja putsata huolella. 2. Vuotava tai väärin säädetty BISS (base idle speed set screw) - Kuminen o-rengas ei enää tiivistä ja päästää ilmaa lävitse - Biss säädetään tietyllä tavalla, pelkkä kiertäminen alas tai ylös ei ole oikea tapa. 3. Epäkuntoinen EGR - Helpoin tapa tutkia johtuuko vika tästä, on tukkia se väliaikaisesti. 4. Rikkinäinen tyhjäkäyntimoottori eli ISCM (idle speed control motor) - Iscm:ssa on neljä käämiä kahdessa nipussa, jos käämeistä jokin hajoaa on tuloksena huono tyhjäkäynti, eikä iscm pysty pitämään tyhjäkäyntiä kohdillaan - Käämit pystyy tarkistamaan helposti mittaamaan yleismittarilla ohmi asennossa
nyt tais löytyä yks aiheuttaja tohon vikaan.. imusarja ja kaasulläppä kotelo on sisältä aivan täynnä mustaa mönjää..(pölyn ja öljyn sekotusta) on tainnu edellisen omistajan asentama suoratin viritys pettää..ei hyvä... tulee pesu hommia..
Jos kaasuläppäkotelo on jo valmiiksi irti niin suosittelen vaihtamaan sen BISS-ruuvin O-renkaan ja kaasuläpän akselin päätytiivisteet samalla. Vuotavat sitten näet aivan varmasti. Kaasuläpän irroittaminen akselistaan vaan vaatii aika lujaa tahtoa ja hyvät työkalut.