Author Topic: Eclipse GS-T 1995 / barracuda  (Read 43339 times)

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Eclipse GS-T 1995 / barracuda
« on: June 13, 2007, 03:27:49 AM »
http://www.dsmclubfinland.com/ajokit/barracuda/ajokki.php

Juups eli auton hankinnasta n 2 viikkoa, ja ajattelin aloittaa tämän hopeisen nuolen jorinoitten kirjoittamisen.

Itse auto on tuotu tämän vuoden puolella ameriikasta järvenpääläisen Alaska Bros (speedfellows.fi) toimesta.

Itselläni tarkoitus autoa pitää hyvänä kuin naista, pikkuhiljaa kaunistella, ja jotain palikkaakin lyödä sisään.. pikkuhiljaa pikkuhiljaa..

Oston jälkeinen viikko ei ihan onkhelmitta sujunut. Kruiseri ei toimi, vilkuissa kosketushäiriö ja oikea jarrulevy käyrä (miten hitossa missasin sen koe-ajossa? vai tuliko tehtyä vähän liian sporttista ajelua ensalkuun? :) )

Vilkun fiksasin itse ja kruiserin lupasivat laittaa kuntoon liikkeessä.. pitää koittaa jos sais jarrulevytkin kinuttua niiltä.

Sittenpä syttyi CEL!! jess! no itse toimivuudessa ei mitään huomaa mutta kaipa tämäkin täytyy käydä mitsulla luetuttamassa. amatöörin itse-diagnoosi: sähköjohdot - rispaantuneita, hapettuneita. katsotaan katsotaan.
« Last Edit: September 28, 2012, 23:25:15 PM by teme »

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #1 on: June 13, 2007, 06:54:54 AM »
on siinä taas yksi hieno auto lisää suomessa  8-)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #2 on: June 13, 2007, 09:45:11 AM »
Mistäspäin Suomea tällainen nyt löytyy?  :)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #3 on: June 13, 2007, 10:28:49 AM »
Nättiä nättiä. Jos löytyy enempi kuvia niin meilitse vaikkapa yllapito@dsmclubfinland.com niin tehdään tuonne esittelysivulle muiden sekaan...

Kannattaa muuten hommata omaksi OBDII diagnostiikkalukija, niin ei tarvitse aina maksaa niistä vikakoodien lukemisesta.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #4 on: June 13, 2007, 11:50:18 AM »
Mul ois OBD-II lukija käytössä jos oot Treen suunnalla liikkeellä...

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #5 on: June 13, 2007, 14:05:52 PM »
Suomen Keravallahan tämä  ;D

Toi lukulaitejuttu ois muuten hyvä tosin turhia kilsojahan tossa taittuis.. melkein sama raha bensaan kuin luetuttaminen mitsulla  :-/

Käväsin kyselemässä etujarrulevyjä yhdestä mitsuliikkeestä ja hinta oli tyly 115[ch8364]/kpl. jep jep... Eikös tohon hintaan sais jo hyvät reikälevyt?

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #6 on: June 13, 2007, 15:10:54 PM »
Quote
Käväsin kyselemässä etujarrulevyjä yhdestä mitsuliikkeestä ja hinta oli tyly 115€/kpl. jep jep... Eikös tohon hintaan sais jo hyvät reikälevyt?

Slowboyracingistahan koko jarrukittejä sais alkuperäisosiin verrattuna halvemmalla... Tullia ja rahtikuluja tulee siihen päälle tietysti jonkun verran.

Jos osaat metallia käsitellä niin Galantin laikka tarvikeliikkeestä parilla kympillä, hitstaat kolme reikää umpeen ja sen neljännen reiän mukaan poraat sorvissa neljä lisää :) Mittailin joskus taannoin että E33 Galantin (ja varmaan muidenkin) etulaikka ainakin on sama, lukuunottamatta pulttijakoa, mikä niissä on 4x114,3.
« Last Edit: June 13, 2007, 15:14:30 PM by Otto »
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Kohvi

  • Guest
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #7 on: June 14, 2007, 03:33:04 AM »
Quote
Suomen Keravallahan tämä  ;D

Toi lukulaitejuttu ois muuten hyvä tosin turhia kilsojahan tossa taittuis.. melkein sama raha bensaan kuin luetuttaminen mitsulla  :-/

Käväsin kyselemässä etujarrulevyjä yhdestä mitsuliikkeestä ja hinta oli tyly 115€/kpl. jep jep... Eikös tohon hintaan sais jo hyvät reikälevyt?


Jopas on kalliit levyt. Sillä tosiaan sais jo komeet reikälevyt. Erittäin hienoa kun on vantaalle päin tullut lisää 2g ellipsejä. Oon tainut ajaa sua kerran vastaan vanhanlahen tiellä. Itellä on tummanvioletin värinen ja ihan perus gs.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #8 on: June 14, 2007, 04:51:28 AM »
Se pitää kyllä sanoa että ei niitä jarrulaikkoja kannata ihan TSI-otteella pidellä. Pahimmassa tapauksessa saa vaan aikaan helvetisti heittävät ja parissa kuukaudessa kierot levyt.

Ne urat ja ja reiät mitä niissä aftermarket-levyissä on, on jollain tietokoneohjelmalla laskettu, ja paremmissa vielä reiät senkattu siten ettei lujuus kärsi.

Eli kotikonstein ei kannata alkaa pulttijakoa vaihtamaaan, ei kuitenkaan saa vastaavaa hyötyä kuin uusista valmiiksi oikealla jaolla olevista levyistä.

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #9 on: June 14, 2007, 11:43:43 AM »
Quote
Ne urat ja ja reiät mitä niissä aftermarket-levyissä on, on jollain tietokoneohjelmalla laskettu, ja paremmissa vielä reiät senkattu siten ettei lujuus kärsi.

Eli kotikonstein ei kannata alkaa pulttijakoa vaihtamaaan, ei kuitenkaan saa vastaavaa hyötyä kuin uusista valmiiksi oikealla jaolla olevista levyistä.

Riippuu vähän mitä kaikkea ne kotiolot kattaa... tossa kaverin tallilla sen laikan sais kellotettua yläjyrsimeen. Pulttijaon porausreikien piirtäminen cadilla ei taas ole mikään iso homma ja sitpähän olis tietokoneella poratut reiät, jos se siitä on kiinni...

Siinä laikassahan on vielä just siellä reikien takapuolella pieni kartio, joka keskittää sen laikan napaan, antaen siten tehdasrei'ille vähän pelivaraa...
Muokkaus: Enkä nyt tarkota sitä, että ne reiät olis tehtaalla juosten kustu...

Mutta nyt meni taas pahasti offtopicin puolelle :)
« Last Edit: June 14, 2007, 12:01:18 PM by Otto »
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #10 on: June 14, 2007, 13:10:57 PM »
Joo, eihän se tietenkään mahdoton temppu ole kun on vehkeet mutta tulee siinä sekin ongelma että 4-pulttisen jaon reiät pitää hitsata umpeen ja sit uusi 5-pulttisen jaon reikä osuu "puoliksi" hitsattuun kohtaan. Aika tarkkana pitää olla että lujuudet ja jännitteet säilyy.

Hyvät koneet ja heittokellot niin varmaan onnistuukin mut mahtaako olla vaivan arvoista...

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #11 on: June 14, 2007, 14:09:49 PM »
Vaivaa näkemällä monesti vielä oppii lisää... Ja monesti on vielä sopivasti tekemisen puttetta :)
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #12 on: June 27, 2007, 19:26:39 PM »
Jaa että tällänen päivä... ajelin tuossa keskipäivällä kortteleiden halki kuin mikäkin kuningas. ikkunat auki, nauttien kävelijöiden katseista.. noh, yht äkkiä konetilasta kuuluu hirveä nakutus... saan vähän lisää katseita.. ei muuta kuin tien sivuun ja kattelemaan.

Selvisi että kampiakselin hihnapyörä päätti sanoa itsensä irti. Tai pikemminkin siitä pyörästä irtosi se kuminen laki.

Ei siinä mitään kummempia kuin mitsulle tilaamaan uus pyörä, ja korjaamoon huomenna aika. Ite ei oo aikaa eikä intressejä laittaa.

Pyörä 200+ egee.. ja jokunen penni korjaajalle.



Yhteenvetona: Nää kuluvat osat pikkasen harmittaa, mutta ainahan niitä pitää olla laittelemassa. Olisin mielummin vieny naisen vaikka kylpylään tolla rahalla.

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #13 on: June 27, 2007, 21:43:08 PM »
Sama juttu kävi mulla viime torstaina ja auto edelleen tallissa  ;D... Viikonlopuksi täytyy saada laitettua kuntoon. Joo uus tosiaan maksaa.... :'(
-Tervis-

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #14 on: June 27, 2007, 22:49:20 PM »
Oon kuullu saman äänen ja kyllä se ekalla kerralla nostaa sykkeen  ;D

Mulla ei tosin mennyt tien päällä vaan sisällä hallissa. Aikas prääkäsy kun se valupyörä alko leikkaamaan konehuoneen sisäseinää...

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #15 on: June 27, 2007, 23:00:24 PM »
Joo kyllä meinas housut kastua pahemman kerran... Alko jo mielessä tilin saldoa käymään läpi ;D
-Tervis-

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #16 on: June 29, 2007, 01:01:38 AM »
erittäin sydäntä raastava se ääni  ;D

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #17 on: August 06, 2007, 23:51:32 PM »
pikku päivitystä: (modeja)

dump valvesta menevä putki, joka menee takaisin ilmanottoon on ilmanotto-rööristä lyhennetty, ettei oo raikkaan ilman tiellä.

BCS:ssä sijaitseva supistusholkki napattu pois - ahdot 0,8 --> ~0,875-0,9
kivaa  :D... tosin kuulemma ilo alkaa vasta kilosta  :-/

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #18 on: August 28, 2007, 19:55:33 PM »
Esittely päivitetty tuonne jäsenten autot osioon. Kuvia voi lähetellä lisää jos haluaapi. Ja muistutan vielä jos tarvetta niin galleriaan saa oman tilan minne voi projektikuvia latailla  8-)
« Last Edit: August 28, 2007, 19:55:55 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #19 on: January 20, 2008, 00:20:31 AM »
pientä väsäystä. Eli auto omistaa nyt 3" pakoputken alusta loppuun. Sellaisella optiolla että katin saa "välillä pois testitarkoituksiin"  ;D

Välivaimentimeks uli joku perus absorbaatio vaimennin, joku 50cm pitkä ja perässä komeilee tollanen rosterinen Marteliuksen Sprint 76.

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #20 on: March 11, 2008, 23:21:30 PM »
Taas väkerreltiin autotallissa autotallissa.




Bensapumppu viritettiin releen kera uusiksi.

Ylempi ahtoputki meni uusiksi ja myös uusi dumppi ilmestyi siihen päälle. Vaikka tuo dumppi kierrättää takaisin ilmanottoon, ei se ihan ääneton ole... piiissiiikseeeeet!!  ;D

Mitsun "tuning" merkki keulaan ebaystä tilattuna. Kromikehys, sisältä hiilikuitua.

Turbosmart boost tee asennettiin myös. Vaikka ruuvi on minimiinsä ruuvattu tahtoo se antaa 1.2 bar:ia matalilla kierroksilla, korkeille kierroksille en edes uskaltanut. mitäs veikkaisitte mistä johtuisi? Koittelen huomenissa lyhentää turboruuville meneviä alipaineletkuja ja kiristellä niitä nipukoihin vähän paremmin kuin nippusiteillä...



p.s. Alkaa olemaan muuten jo vauhdin hurmaa  8-)

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #21 on: March 19, 2008, 11:52:01 AM »
Tuli sitte tilattua toi ECU+, Mach-V motorsportsilta... ja mallia wire-it-yourself. Pääse kohta kolvaamaan :D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #22 on: March 19, 2008, 11:59:29 AM »
Quote
Tuli sitte tilattua toi ECU+, Mach-V motorsportsilta... ja mallia wire-it-yourself. Pääse kohta kolvaamaan :D
Jos jaksat ja viitsit, niin vois olla hyvä tehdä tosta ECU+ asennuksesta oma projektikertomus tonne projektit osioon. Tyyliin "ECU+ asennus 2g" tjms. Ottelet vähän kuvia vaiheista ja sitten lopuksi säädöistä ja toimivuudesta yms yms..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #23 on: March 19, 2008, 21:48:41 PM »
itse asiassa näin ajattelin. kuvia kolvaushelvetistä sekä oluttölkkikasasta apukuskin jalkatilassa  :)

Antti84

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 89
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1995 / Barracuda
« Reply #24 on: March 20, 2008, 18:57:41 PM »
Ecuplus on hyvä valinta..itsellekin tulossa tuo. Jos en ihan
väärin muista, niin 13 johtoa joutuu kolvaamaan, eli ei paha :)
« Last Edit: March 20, 2008, 18:58:21 PM by Antti84 »
Mitsubishi Eclipse GS-T -97
Mitsubishi Lancer Evolution V GSR -98

Viritysosat ja Rota vanteet englannista
Tuotteet ja hinnat:
www.flatlander-ipp.co.uk
www.rarerims.co.uk

Kysy lisää YV:llä