Author Topic: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo  (Read 11211 times)

zola

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 18
  • dsm
    • View Profile
Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« on: March 10, 2006, 00:23:27 AM »
Katsastus ei mennyt läpi, koska happiarvo liian suuri tyhjäkäynnillä. Vikaa etsittiin: sytytys-tulpat,johdot,puola,nokka-akselin ajoitus,päästöt,ohivuotomittaus,alipainevuotoja+puristuspaineet, viritetty?

Vika löytyi. Ilmamassamäärämittari rikki!Joo puhutaan nyt Hz arvoista jne.
Hyvää: Kone on hyvässä kunnossa, ei ole pakoventtiili vikaa ja kovat puristukset, ohivuotomittaus tulos erinomainen! Lukema 191000 km

Korjaus: vika korjattu korjaamolla,jotenkin supistamalla/kiristämällä? Arvot ok nyt.
Vaihto-osaa etsimään tilalle...ja Heureka ..Temen kanssa alustavat kaupat tehty!!
Hieno systeemi tämä kerho juttu!!!
Ok.
t.zola
ps. taitaa jäädä Ecli meidän perheelle....ei ole myytävänä!!!!!!!

**Edit: Otsikko**
« Last Edit: March 10, 2006, 14:12:54 PM by admin »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #1 on: March 10, 2006, 14:16:32 PM »
Ketähän muuten diagnoosin antoi, että ilmamäärämittaririkki? Miten se diagnoosi oli saatu ja mitkä oli tulokset?
Mitähän siellä on "supistettu/kiristetty"?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zola

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 18
  • dsm
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #2 on: March 10, 2006, 14:36:11 PM »
Ilmamäärämittari rikki, 23 Hz mitattu, ohjearvo 34-52Hz.
Autohuolto Oy Räisänen,Kuopio.Asentaja kertoi ilmamäärämittaria operoidun jo entuudestaan siellä olevien meisselin jälkien perusteella. Jaa-a, en osaa tarkemmin kertoa, mutta virtausta on jotenkin joillakin toimenpiteillä säädetty, että pakokaasu arvot ovat nyt katsastuskelpoiset. Kehoitti hankkimaan uuden osan. Katsastusarvot olivat joutokäynnillä Hc 240 ja O2-pitoisuus 6.20 .Kierroksilla 2000 1/min Hc61 ja O2-pit. 0.4

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #3 on: March 10, 2006, 14:51:34 PM »
Aivan ne on tyhjäkäynnillä nuo Hz:t katsoneet. Hmm mielenkiintoista,  ei minun mielestä ilmamäärämittarissa ole mitään säätömahdollisuuksia. Siellä on kolme anturia jotka kaikki syöttää ecu:lle omat arvonsa. Pitääkin tutkia kun pääsen käsiksi omaan mafsiin.  

Oliko sulla 2.0 dohc koneella oleva, vai 1.8 sohc?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #4 on: March 10, 2006, 14:53:40 PM »
Tosiaan tossa tsekkailin historiasta kun omani oli vakio ja katsastuksessa niin arvot:
CO = 0,00 ,  HC = 9,  O2 = 0,4

Että on sulla melko korkeat  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #5 on: March 10, 2006, 15:22:26 PM »
Oisko sielta poistettu niita vaimentimia tms. etta saa lisaa ilmaa?

zola

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 18
  • dsm
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #6 on: March 10, 2006, 15:38:41 PM »
Auto on 2.0 l mallia GS.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Tyhjäkäynnillä liian suuri happiarvo
« Reply #7 on: March 10, 2006, 18:56:15 PM »
Ei se vaimentimien (hunajakennojen) poisto vaikuta päästömittaukseen. Mut jos niitä ilmakanavan molemmissa kyljissä olevia ruuveja kiertää auki tai kiinni niin sit kyllä saa sen mittarin ihan sekaisin jos ei tiedä mitä tekee, toisin sanoen tee koko hommaa dynopenkissä.