Conversely, a cold spark plug has a shorter insulator nose and absorbs more combustion chamber heat. This heat travels a shorter distance, and allows the plug to operate at a lower internal temperature. A colder heat range is necessary when the engine is modified for performance, subjected to heavy loads, or is run at high rpms for a significant period of time. The colder type removes heat more quickly, and will reduce the chance of pre-ignition/detonation and melting or damage to the firing end. (Engine temperature can affect the spark plug's operating temperature, but not the spark plugs heat range).
Eikös oikea tulppa olisi BPR6ES tai jotain tällaista...? Eli nuo seiskat on lämpöarvoltaan mihin suuntaan erilaiset, joku viisaampi sivistäköön minua. Sitäpä vaan mietin että jos kovalla ajolla pätkii käyntiä ja iskee liekkiä putkesta niin ei vika varmaan bensapuolella ole vaan sytkäpuolella. Menee siis kakkua raakana putkeen ja syttyy vasta siellä.
Syynä: Hacked Mas 8-)
Eikö myös ajoitusta ja sytkää sotke sekin jos bensapuoli on ihan sekaisin, vaikka sytkä oiski kunnossa?