Author Topic: Pätkii matalilla kierroksilla (ratkaistu)  (Read 23723 times)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #25 on: February 17, 2005, 22:06:20 PM »
Kokeilitko alunperinkään ECU:n "nollausta"  ?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #26 on: February 17, 2005, 22:40:29 PM »
On se ecu ollu irti tai siis toisin sanoen akusta miinus kenkä ollu useampaankin kertaan pitemmän aikaa irti. Ja mun mielestä kone käy hieman nätimmin tuon ecun huollon jälkeen. Eli ero on pieni mutta luulisin että siinä kuitenkin jonkinlaista eroa on  ::)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #27 on: February 17, 2005, 23:08:28 PM »
Melkein voin sanoa että jos käynnistä kuulee eron niin vika ECUssa. Ite huomasin ainakin tasakaasulla esim. 80km/h ajossa todella selvän eron vaikka menihän se ennen korjaustakin eteenpäin. Tyyppivika mikä tyyppivika, ei siinä mitään.

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #28 on: February 18, 2005, 09:43:54 AM »
Voi siinä olla sekin, että suuttimet ovat olleet vähän jumissa, kun ei se ecu ole jaksanut niitä ohjata kunnon virralla. Jonkun aikaa vähän räväkämpää aukeamista ja alkaa toimiakin.  ??? Enpä ole koskaan ruiskua suolistanut.

Jostain kun saisikin tietää sen algoritmin, jonka mukaan tuo ecu itsensä säätää. Aloittaako se turvallisen rikkaalla ja laihentaa sitä mukaa kun uskaltaa vai aloittaako laihalla ja sitten lisää soppaa tarpeen mukaan.. ota tuosta ja tolkku. Kuvittelisin sen toimivan niin, että ensin aloitetaan vähän turhan rikkaalla ja ennakot pienellään, sitten laihemmalle ja enemmän ennakkoa sen mukaan, mitä lambda ja nakutusanturi sanovat.

Ja voipihan siinä olla sekin, että lambda on ollut vähän kökköinen ja puhdistuttuaan antoi oikeammat arvot?
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #29 on: February 18, 2005, 10:33:01 AM »
OF:
Esku, nice avatar..... NOT !!  ;D ;D ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #30 on: February 18, 2005, 10:38:18 AM »
;) Jaa ei miellytä silmää?

Tees muuten jotain tälle foorumille, ettei se venytä noita kuvia vammaisiksi. Elikkä niin, että kunhan kuvan suurempi mitta on tarpeeksi pieni, niin pienempää ei sitten venytetä... oli pakko laittaa noi valkoset reunat, kun littana Subarun logo ei oikein iske  ;D
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pätkii matalilla kierroksilla
« Reply #31 on: February 18, 2005, 11:25:29 AM »
Ei kun nimenomaan avatarit pitää olla asetettuna aina samankokoisiksi.

Ajatteleppa miten sotkusen näköinen olisi jos postauksessa 20 käyttäjää ja kaikilla erikokoinen avatar.

Jos käyttää omia avatareja niin ne on syytä itse tehdä oikean kokoiseksi jollain kuvankäsittelyohjelmalla. Näin se on oikeassa kuvasuhteessa ja hyvännäköinen.

8)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"