FIAV:n tarkoitus on siis lisätä ilmaa kun kone on kylmä täten nostaa tyhjäkäyntiä jolloinka kone lämpiää nopeammin. Kun kone lämpenee niin ventiili menee kiinni ja hiljalleen laskee tyhjäkäynnin normaaliksi.
Ei se kone nopeemin lämpiä, pitää vaan koneen tyhjäkäynnin korkeampana niin kauan kun jäähdytysneste on kylmää.
Eli vastaako se periaatteessa kaasarikoneen automaattiryyppyä? Se FIAV siis.
No tuo nyt ei ainakaan vuoda yhtään tippaakaan. Eikä sielä kyllä voi nestettä olla tai muuten se neste menis imusarjan kautta koneesee, oot ehkä löytäny jonku toisen piuhan.Tuos niit on 2 päällekkain tai vierekkäin kuin nyt sitte kattoo.
Tuosta ryypyn vastaavuudesta, niin sehän on "rikastin" eli käsittääkseni sulkee siis läppää kaasuttimen sisällä päästäen vähemmän ilmaa koneelle.Fiav:han tekee päinvastaisesti, eli laskee enemmän ilmaa koneelle.