Author Topic: Eclipse GS-T 1990 / Psy-J  (Read 63004 times)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #25 on: July 05, 2005, 00:38:51 AM »
Quote
Otappa nyt ekana irti se rajotin holkki sieltä bcs:stä..

Ai joo, tuokin vielä... Täytyy huomenna kummastella.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #26 on: July 05, 2005, 00:42:50 AM »
Tottakai se herää myöhemmin mut kyl sen pitäis silti tuottaa enemmän kuin samoilla ahdoilla pyörivä 14b. Mä lähtisin tsekkaan onko vuotoa jossain, eli ite tein 1½ litran limsapullosta ja yhdestä tubeless-tapista "adapterin" jonka saa suoraan kiinni siihen imuputkeen joka lähtee putsarilta turbolle. Sinne vaan paineilmaa ja kuuntelemaan sihiseekö jostain. Omastani löytyi 5! vuotoa... Välkkärin lähtöputken juuresta, tyhjäkäyntimosan juuresta, MBC:n letkun kiinnityt (oma vika), huohotinletku letkun ja nipan välistä sekä nipan ja imuputken välistä.

Sit kantsii tarkistaa sen hukkaportin toiminta. Ettei jumita auki siis.

Niinja BOVi kans, ettei jumaa auki.
« Last Edit: July 05, 2005, 00:43:31 AM by hopsis »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #27 on: July 05, 2005, 15:10:15 PM »
Jes. Ens maanantaina pääsee kaverin duunissa tsekkaamaan nuo mahdolliset vuodot ja jumitukset, ja kattellaan samalla sitten tuota tepin ehdottamaa/suosittelemaa bcs modausta.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #28 on: July 05, 2005, 18:32:54 PM »
toi bcs modi ottaa noin 3min hoitaa. Onnistuu ihan tavallisilla tongeilla ja yhdellä ruuvilla. Eli ilmanputsarin päältä se solenoidi irti (siihen tulee kaksi letkua ja sähköliitin). Sit vaan kurkkaat sinne solenoidin nänneihin missä ne letkut oli kiinni. Toisessa on pienempi sisähalkaisija, siihen koloon ihan vähän matkaa se ruuvinkärki ja sit tongeilla vedät ruuvin pihalle niin se kuristeholkki tulee mukana. Sit kaikki takas nippuun ja ahdot nousee about 2-3psi.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #29 on: July 05, 2005, 19:49:25 PM »
Tiedustelin tuolta jenkkilän tunareilta kanssa tästä, niin vastattu juuri että tuo vakio ahdot syynä.
14psi asti kannattaa nostaa, muttei vakio pumpulla kannata isommaksi. Ja jos re-wiree pumpun niin sitten kenties 16psi, sitten vielä isommat suuttimet niin pääsis lähemmäksi 20psi.

Ja optimi alue tuolla ahtimella pitäs olla siellä 18-22psi, ja max. olisi siinä 24psi paikkeilla. Voi olla mutuakin mutta näin lausahteli.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #30 on: September 27, 2005, 00:58:04 AM »
No niin, voisi tätäkin hieman päivitellä.. Projekti on hieman jäissä tällä hetkellä tilan/ajanpuutteen takia, mutta ensi kesää varten olisi jo kaikenlaista palikkaa valmiina. Niistä sitten lisää kun saan niitä autoonkin mallailtua.

Mutta nämä tuli jo sentään tehtyä, eli venakopan maalaus ja keulamerkin vaihto + maalaus. Kuvia ->  
   

Sledger

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 35
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #31 on: October 19, 2005, 01:30:29 AM »
Paljonko on paukkuja tossa sun Ellussa??? Onko käytetty penkillä???
« Last Edit: October 19, 2005, 01:30:56 AM by Sledger »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #32 on: October 19, 2005, 01:34:23 AM »
Quote
Paljonko on paukkuja tossa sun Ellussa??? Onko käytetty penkillä???


Tuostahan noi kakkos sivulta löytyy.  ::)

196 heppaa. Alle vakion olevat ahdot syö aika pahasti, mutta pärjäähän tällä nyt talven yli. Kattellaan sitten taas kesällä uudestaan.  :D

http://img288.imageshack.us/img288/4818/gstdyno8pl.jpg

Sledger

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 35
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #33 on: October 19, 2005, 01:50:02 AM »
Lueskelin noita jutskia tuosta eli sullako vuotaa paineet pellolle? Mulla lähti sillä tuontireissulla ruiskun puolelta joku (nähtävästi) venttiili tai säätöruuvi irti ja hävitti ahdot jonnekki. Ei nostanu viisaria edes vakio alueelle ja tyhjäkäynnillä imi helvetisti ilmaa siitä reiästä jossa se ruuvi oli ollu. Sit ku käänti vaijerista kierroksia ni vastaavasti vuoti ahtopaineet siitä reiästä ulos. En oo löytäny viel siihe alkuperästä ruuvia! Tällähetkellä on tubeless-venttiilin tukkima ja tyhjäkäynti ainaki 1500rpm...

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #34 on: October 19, 2005, 01:53:19 AM »
Joo, ei mulla tuossa ole ollut (vielä) mitään vuotoja. Sitä kyllä epäiltiin, mutta mittään ei löytynyt. False Alarm..

Edellisen omistajan aikana kylläkin ollut.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #35 on: January 14, 2006, 18:48:23 PM »
No niin, nyt on auto ja siihen aikanaan tulevat roippeet lojuneet tallissa jo jonkin aikaa.

Projekti pääsee siis (vihdoin ja viimein) etenemään ensi viikolla. Silloin lisää..  8-)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #36 on: January 21, 2006, 22:50:23 PM »
Tallilla tuli taas käytyä, mutta eipä tuo kauheasti edistynyt kun puoli tuntia meni pelkästään siinä että murtautui omaan autoonsa.  ;D

Sisusta purettu nyt joka tapauksessa atomeiksi, ajovalot fiksattu ja takapaksin vanhat pumput revitty irti. Eli ei paljoa mittään.. Huomenna sitten lisää.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #37 on: April 28, 2006, 16:17:58 PM »
Auto katsastettu menestyksekkäästi. Nyt on leimaa vapusta vappuun.  :)

Redlinen MT-90:set odottaa vielä lattialla käyttövuoroaan, jos nekin ehtisi ennen Alastaron reissua iskea lodjuun..

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #38 on: May 12, 2006, 00:52:31 AM »
Nyt on Redlinen mömmöillä ajettu puoli viikkoa ja pakko myöntää, että hyvä sijoitus oli.  :)

Vaihtaminen aiemminkaan vaikeaa ollut, mutta helpottui vielä aikaisemmasta. Suosittelen.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #39 on: May 12, 2006, 08:47:59 AM »
Minkälaisen seoksen laitoit ?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #40 on: May 12, 2006, 14:29:59 PM »
MT-90 ja MTL -> 2&1

Tuollainen sekoitus.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #41 on: July 08, 2006, 20:20:38 PM »
Kai tämänkin statusta voisi hieman päivitellä..  ::)

Alusta olisi nyt kaapissa odottamassa asennusta (ja viileämpiä kelejä), kohta voi siis sanoa hyvästit citymaasturi-lookille.

Ahtojakin ehdin (vau, nyt jo..) nostamaan, ainakin 15-16 psi:tä otti kevyesti ja ilman onkelmia.

Muutenkin on ilman suurempia ongelmia kesä mennyt, mitä nyt BISS ruuvi katosi hetki sitten. Siinä missä ruuvi aikaisemmin oli, on nyt vain ammottava reikä.  :-?  Oli pakko alustavasti tukkia sekin kumitulppa + silikooni-yhdistelmällä kun ei auto enää tyhjäkäynnillä pysynyt käynnissä..

Ulkonäköä olisi myös tarkoitus hieman siistiä kesäloman aikana. Listat korinvärisiksi, takapuskuriin kokonaan uusi maalipinta ja Eclipsen vakiospoikan tilalle Talonin musta vakiospoileri.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #42 on: July 15, 2006, 19:34:52 PM »
Nyt on vihdoin madallettu. Alkaa näyttämään jo autolta tämäkin pikkuhiljaa..

http://www.dsmclubfinland.com/gallery/thumbnails.php?album=18
« Last Edit: July 18, 2006, 15:43:15 PM by Psy-J »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #43 on: August 02, 2006, 23:57:57 PM »
Ja nyt on autoa hiukan maalailtukin. Puskurit saivat uutta maalia pintaansa ja kylkilistat muuttuivat korin värisiksi.  8-)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #44 on: August 06, 2006, 20:53:41 PM »
Nyt on sitten uusi termostaatti ja tuoreet jarrupalat edessä. Olivat vanhat jo "hieman" loppu tuon ratasession jälkeen.  ::)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #45 on: August 12, 2006, 18:59:36 PM »
Oi miksi, oi miksi...


Raven

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olon voittaa
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #46 on: August 12, 2006, 19:30:03 PM »
nätti kromihan se siellä kiiltää  ;) eikun kaikki listat puhtaaks  ::)

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #47 on: August 16, 2006, 19:13:52 PM »
Itselläni on vähän tuota samaa vikaa kuskin puolella... :(

Pakko kysyä... Kun sullakin on tuo ehta jenkkiversio niin käytätkö koskaan sitä lantiovyötä turvavyössä? Itsellä ainakin jää laittamatta kun tuo olkavyö puskee väkisin päälle. Joskus erittäin tympeä se ylhäällä kulkeva lukko. Pari kertaa iskenyt minua päähän...  Aika typerä kysymys mutta kysynpä kumminkin.  :D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #48 on: August 16, 2006, 20:02:44 PM »
Esittelyyn päivitetty nuo pari hieman tuoreempaa kuvaa  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #49 on: August 16, 2006, 23:46:15 PM »
Eyezer, kyllä mä sitä lantiovyötä käytän, kanssamatkustajat sen sijaan yleensä jättää sen pois suosiolla, vaikka kuinka opastaisi että sellainenkin on olemassa.  :)

Ja onhan tuo automaattivyö meikäläisenkin kertaalleen yllättänyt. Kaverin pihaan olin peruuttamassa ja oli pakko avata ovi ja kurkkia sieltä tarkemmin, niin mikäs se kurkkuun hyökkäs siinä vaiheessa..  ;D