Author Topic: Galant VR4 RS 1991 / tepi  (Read 44732 times)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Galant VR4 RS 1991 / tepi
« on: May 11, 2006, 13:31:20 PM »
http://www.full-boost.net/vr4/galantrs/

- visko lukot edessä ja takana
- 16g ahdin
- 510cc suuttimet
- "240hp" kone ?
- pohja ja tukivarsien panssareita
- karsittu sisusta
- ilmastointi
- ruosteeton ja muutenkin virheetön  8-)
« Last Edit: January 12, 2007, 22:55:00 PM by admin »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #1 on: May 11, 2006, 13:53:58 PM »
Kyllä sitä nyt ollaan leuhkana kun 2/3:Sta suomen vr4:sta seisoskelee omalla pihalla  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #2 on: May 11, 2006, 14:25:23 PM »
Kyllä se näyttää hyvältä.  :)

mikko85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 204
  • Elämä on...
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #3 on: May 11, 2006, 18:04:05 PM »
on se kyl hieno :) 8-)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #4 on: May 11, 2006, 19:01:10 PM »
Kiitoksia!

Kaippa se tarvii nyt kilvittää ja alkaa jakelemaan mainoksia täälläpäin  ;D
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #5 on: May 11, 2006, 20:35:30 PM »
Privana jo avauduinkin että pitäähän sitä nyt varaosa-auto olla.  ;D

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #6 on: May 11, 2006, 23:43:54 PM »
Tätähän varmaan saa tulla ihmettelemään/ihastelemaan tuon loppukuun 100+ tapahtuman yhteydessä?

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #7 on: May 12, 2006, 00:15:28 AM »
jos ne antaa siirtomerkit  ;)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #8 on: May 12, 2006, 16:13:30 PM »
Tutkiskelin alustaa niin näppäsin samalla kuvia.....

http://www.full-boost.net/vr4/galantrs2/

Positiivista, että ecussa on eprom ja kaikki osotteet löytyy netistä(speed limit, fuelcut... ) , ettei ole mikään speciaali ecu niin kuin vanhassa...

Hopsis, mitä öljyä oot omaan perään laittanut ?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #9 on: May 12, 2006, 19:03:13 PM »
aargh... nyt ei pysty muistaan... Kulmavaihteelle menee vissiin sama öljy ku laatikkoon, perästä en nyt millään muista. Pitää kelailla.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #10 on: May 12, 2006, 22:49:52 PM »
Quote
aargh... nyt ei pysty muistaan... Kulmavaihteelle menee vissiin sama öljy ku laatikkoon, perästä en nyt millään muista. Pitää kelailla.

Eiku aloin kelaan että ku korkissa lukee special oil only... mutta viskopaketilliseen saa laittaa normi peräöljyä ?

Kulmavaihteelle mun mielestä tulee samaa kuin perään :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #11 on: May 12, 2006, 23:59:29 PM »
No Haynesin piplia kertoo että 90W öljyt kuuluis perään. Ei erittele mitenkään onko visko vai nöy. Voin kattoo huomenna auton omasta manuskasta. Josko se kertois jotain muuta kun tuossa kerran lukkoperä on alunperinkin ollut.

Autodatan kirjasta noi korjaamolla joskus vuos sitten katottiin kun kaikki öljyt vaihdettiin. En nyt vaan enää muista...

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #12 on: May 13, 2006, 00:37:43 AM »
hopsis:

Kun sulla on auton perä ilmassa ja pyörität takarenkaita vaihdevapaalla.. miten sulla se käyttäytyy ?

Kun pyörität lujaa niin visko alkaa pureen hiljalleen vai onko se heti tosi jäykkä ?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #13 on: May 13, 2006, 10:58:28 AM »
Quote
hopsis:

Kun sulla on auton perä ilmassa ja pyörität takarenkaita vaihdevapaalla.. miten sulla se käyttäytyy ?

Kun pyörität lujaa niin visko alkaa pureen hiljalleen vai onko se heti tosi jäykkä ?

Enpä oo varsinaisesti kokeillut (enkä ala nyt sen takia ilmaan nostamaan  ::)) mut mielestäni se pyörii palan matkaa ihan vapaasti ja sit ottaa heti kerrasta kiinni.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #14 on: July 09, 2006, 19:43:31 PM »
Tapahtunut:

- Autoverolaitettu vetämään.
- Katsastettu, hylätty. Vilkkujen e hyväksyntä ja sivuvilkut puuttuu.
- Dynotettu http://www.full-boost.net/vr4/temp/postiauto.jpg
« Last Edit: July 09, 2006, 19:44:10 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #15 on: August 06, 2006, 03:56:25 AM »
Ennen ratapäiviä kun naputtelin auton tiedot cartestiin, niin se kertoi että 13,5 pitäisi olla vartin lukemat.... noh ratapäivillä tahkottiin ekana 14,5  :-X aikoja roppakaupalla, sen jälkeen 14s aikoja  ::) ja sitten kun alettiin ottaan kovat piippuun kytkimenkin puolesta joka luisti kokoajan.... eli 6300rpm ja kytkimen tipauttaa ylös, tuli ajaksi 13,5 ja 1.8 60ft. aika. Silloin takapää jopa hieman suttasi....  ;D

RWD Moodi  ;D

Elikkä pari kolme vetoa ehdittiin vetää 13s puolelle ja parhain oli:

ET:                    13,506
loppunopeus:     163,49km/h
RT:                   1,241s
60ft:                 1,833s
330ft                 5,487s
660ft                 8,584s
990ft                 11,257s



60ft paranee vielä tulevan kytkimen, sekä rengastuksen takia, meinaan gtech antoin tasan tarkkoja lukuja mittasysteemin kanssa ja toisella gallulla on kellotettu 60ft aikoja 1.6s puolelle....  ::) Noh eli seuraavaksi, ehkä 2g mas, pakosarja, downpipe, act2100 kytkinsetti sekä act:n kevyempi vauhtipyörä..... tahtoo päästä eri luvuille  :-?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #16 on: August 06, 2006, 13:55:32 PM »
Kyllähän se Gallun liikkuminen hyvältä näytti.  [smiley=thumbup.gif]

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #17 on: August 06, 2006, 14:41:50 PM »
"Tälle autolle en tee mitään. Tää pidetään ihan vakiona. En ala viritteleen."    - Tepi 2006  ;D

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #18 on: August 06, 2006, 15:15:01 PM »
Quote
"Tälle autolle en tee mitään. Tää pidetään ihan vakiona. En ala viritteleen."    - Tepi 2006  ;D


Hahahaa.  ;D

Niin kumpis noista Galluista olikaan se sun "ykkös"autos?  :P

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #19 on: August 07, 2006, 00:48:36 AM »
Eiköhän tämä ole se päivittäiseen ajoon, toinen vie liikaa bensaa, kun siinä ei ole lambda ohjausta.

Hopsis... ei mennä aukaseen konetta.... vakio dp on oikeastikkin ahdistava komponentti, kuten tiedät itsekkin  ;)

Mutta tosiaan luistavan kytkimen tilalle on tulossa lähes vakio 2100 ACT.... ja kevyt limppu kaveriksi.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #20 on: August 14, 2006, 00:34:27 AM »
Datalogattiin yks ehtoo:

- Knockia ihan hulluna
- o2 voltage toimi aluksi ja sitten ei toiminutkaan.... wot ajolla 0.4v yms. Lambda luultavammin rikki.


99 tankkiin ja säädettiin perussytkä oikeeks niin alkoi tuo knock laskea. Illalla oli enään ~10 counts riippuen tilanteesta. Suuttimien oloaikakin oli jo aika suuri.

Noh ecun osotteet on tiedossa jo, joten ei olisi vaiva eikä mikään muuttaa tuo speedlimit, suuttimet, 2gmas, fuelcut sopivaksi. Itse asiassa huomenna pitäisi olla kanta kiinni ;)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #21 on: December 26, 2006, 19:25:55 PM »
Dodii autoon vaihettu osia ja nyt taas sutii ja sutii  ;D

Normi huoltona tehtiin jakopää (kevlarhihna) sekä kaikki muut nippelit mitä nyt yleensä tuossa huollossa tehdään.

Lisäksi vaihdettiin kytkin ja muutama pakopuolen osa:

-Kytkinpaketti, ACT 2100 asetelma ja massalevy
-ACT:n Vauhtipyörä (RS:ssä on näköjään vakionakin kevyempi limppu, joku 6kg ehkä)
- SBR "7cm" pakosarja
- Turbo portattu vastaamaan pakosarjaa sekä o2 koteloa
- 3" o2 kotelo
- 3" downpipe
- 3" magnaflowcatti

3" loppuputkisto oli jo valmiiksi kiinni, joten nyt on pakopuoli hengittävä! Ei ahista läheskään niin paljon kuin vanhalla vakiolla downpipellä ja catilla....


Imupuolta pitäisi nyt alkaa parantelemaan.... eli vanhan masin paikalle 2G maf josta vedetään letku etulokarin sisään jonne istutetaan vapaavirtaussuodatin.

Näitä modeja tukemaan laitetaan vielä 190 lph walbro ja 660cc densot (yliampumista mutta vakio suuttimilla IDC lähenteli kesällä jo maxs lukemia, jos oikein dataloggeria luin) joten käyttis on koneen puolesta ok.
« Last Edit: December 26, 2006, 19:27:56 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #22 on: December 30, 2006, 17:46:56 PM »
Dodii bensapumppu vaihettu. Ekana huomiona oli se että vanha pumppu on ISO, verrattuna normi 1g/vr4 pumppuun tahi walbroon.... Noh netistä ei loppujen lopuksi löytynyt pumpun sarjanumerolla kuin muutama mutu kommentti että olisi 150lph pumppu. Joten laitoin walbron paikalleen.

kuvat:

http://www.full-boost.net/vr4/rs_fuelpump_upgrade/
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / Tepi
« Reply #23 on: January 10, 2007, 00:58:47 AM »
Hälytin asennettu ja fuelpumpin rewire tehty.

Teossa semmonen sovitin jolla laitetaan vakio ilmanmäärämittari pömpelin sisään 2g massi ja suodatin siirretään etulokarin sisään, etupyörän "eteen" vakio imuputkea pitkin. Pidetään vakion näköisenä ja hyödynnetään vakioputkia, jaksa käyttikseen modaan mitään dejongin intake diy kopiota...

Vanha palm kämmen"mikro" ostettu dataloggausta varten, asennetaan sillain et olisi kokoajan näkyvissä ja näyttäisi tarvittavaa dataa...
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Galant VR4 RS 1991 / tepi
« Reply #24 on: April 27, 2007, 12:48:44 PM »

Auto on nykyään tämmöinen. Alle laitettu d2 rautatangot ja alupallot.

Paljon olisi tehtävänä edelleen.....
Niin joo tuntuis että tuo act:n 2100 kytkimellä ei sitten lähetellä kuivalla assulla. Ei vakiota juurikaan parempi.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.