Ai... mille osastolle tämä olis pitäny laittaa?
Noh voinhan minä lyhyesti kertoa hommasta tarkemmin. Kuvia ei ole tuon enenpää valitettavasti.
Tilasin rinkulat saksan ebaystä.
http://cgi.ebay.de/D-Mitzubishi-Eclipse-D20-D22-GS-Edelstahl-Tachoringe_W0QQitemZ200024378018QQihZ010QQcategoryZ72933QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem(En minä ossoo näitä lyhentää
Hintaa 22.49+7.00€ toimitus suomeen. Kun tilasi kaksi satsia, niin sai muutaman euron alennuksen. Toisen satsin tilasin kaverin Probeen. Myyjä on joku firman tapainen, ei siis yksityinen. Oikein mukavan oloinen kaveri, ei hermostunut, vaikka mullakaan ei se tilaaminen mennyt ihan putkeen, kieliongelmista johtuen.
Ja erittän nopea toimitus, maksoin 5.9. illalla ja 8.9. oli paketti perillä.
Rinkulat on ilmeisesti laserilla leikattu jostain levystä.
Mittaristohan on saatava käteen autosta, siihen löytyy ohjeet toisaalta, kuten myös mittariston purkamiseen. Mulla tuotti tässä vaiheessa suurimman tuskan se kullanvärinen pikku ruuvi siinä kiekkamittarin oikealla puolella, syvennyksessä mittariston takana, joka pitää sitä mustaa muovikehystä paikoillaan. Kauan vääntelin ennenkuin huomasin ruuvin olemassaolon.
Siis se musta mittareiden kehys on saatava irti, koska renkaat tulee itse mittareiden, ja kehyksen väliin.
Kun osat on erillään, niin huomataan että siellä on ikäänkuin paikat valmiina noille renkaille. Sellainen tyhjä tila mittarin, ja kehyksen välissä, johon rengas uppoaa.
Rinkulat oli vaan niin väljiä sinne, että jouduin laittamaan pieniä teipin paloja reunoille, jotka "kiilasi" renkaat tiukasti paikoilleen. Muuten ne renkaat olis hölskyneet siellä välissä, ja rämisseet. Pikaliimaa yritin ensin, mutta ei se oikeen metalliin tartu.
Ehkä noin 45min homma. Josta osan vei mittariston pleksin perusteellinen pesu.