No empä itsekkää oo viittiny laittaa erikseen talviautoo, mieluummin ajelen talvetki kunnon autolla ku millään paskalla josta ei aina oo varmuutta lähteekö se pyörimään... Ja mitä viime talvena pakkasilla kerkesin ajeleen niin on muutes loistava talviauto toi ecli, lämpiää tosi nopeesti ja on muutenkin tosi hyvä ajaa liukkaallakin kelillä. Ainut mikä mua itseäni rassaa on se että en tykkää yhtään noista ABS-jarruista ja talvella niiden olemassa olon huomaa ikävän usein (tästä minut varmaan naulataan seinään ku täällä joku muistaakseni aikasemmin hehkutti juuri ABS jarruja talvella... Mut se on makuasia )...
Jos tämä ei ole "talviauto" niin mikä sitten? P.S. Auto oli seissyt vasta noin 5 tuntia ennen kuvan ottoa...
Niin mäkin sen olen ajatellut että sen toisen auton hinnalla tekee parit ruostesuojaukset ja vaikka korjauksetkin vielä jos tarvii. Ja saa joka aamu lähteä murulla liikkeelle . Ei näillä kilometreillä kannata ostaa mitään 100€ räpsää talviautoksi jota saa sit kuitenkin olla vähän väliä laittamassa, Kalliimpaa autoa pitäisi sitten taas sääliä samalla tavalla kuin ykkösautoakin. Pitäisi vissiin ostaa sit jo kolmosautokin.
Kyl se on ihan hulluntuuria jos 200€ saa auton joka kestää edes yhden talven...
QuoteKyl se on ihan hulluntuuria jos 200€ saa auton joka kestää edes yhden talven... Taidan olla sitten hullu, kun mun auto kun maksoi 200e ja sisälsi 40litraa bensaa + ajamattomat michelinin talvirenkaat. Nyt ajettu yli vuosi jo, ja kilometrejä n. 20tkm, korjauksiin mennyt 70e rahaa. Vuoden sisällä en ole korjannut mitään, ja nyt joulukuussa käyn katsastamassa ja aika varma jotta menee lävitse kerrasta.. Kyllä mä ainakin pyhitän talvet noiden vanhempien japsi/euro -märännyksien ruostuttamiseen