PTM: Vakuutusyhtiö Pohjolan mainoksissa kehutaan, että vahinkoilmoituksen voi tehdä puhelimitse. VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ KUIN RUTTOA !! Case:Pojalta varastettiin pyörään kiinni lukittu moottoripyöräkypärä hihna katkaisemalla. Pyörässä ei ole vapaaehtoista vakuutusta. Soitin Pohjolaan ja kerroin tapauksen. Tyttö mietti hetken, pyysi pysyttelemään puhelimessa, kunnes hän saa tarkistettua esimieheltään asian. Palasi n. 5 min kuluttua puhelimeen ja sanoi asian onnistuvan kotivakuutuksesta. Vaikka vakuutusehdoissa luetellaan korvattaviksi vain tietyt kotipihassa oleva tavarat, tyttö toisti asian olevan kunnossa. Antoi ohjeeksi, että minun pitää hankkia tilalle TÄSMÄLLEEN samanlainen kypärä ja tuoda heille kuitti sekä poliisin pöytäkirja. Omavastuu 129 Eur. Ostin tilalle TÄSMÄLLEEN SAMANLAISEN kypärän samasta liikkeestä kuin alkuperäinenkin, joka oli ostettu puolta vuotta aiemmin. Hinta oli tässä välillä noussut kaksinkertaiseksi ja oli nyt lähes älytön. Itse olisin mieluummin ostanut halvemman, mutta määräystä piti noudattaa. Vakuutuspäätös tuli kirjekuoressa: Kypärää ei korvata koska se ei ole kotivakuutuksen määräysten mukainen. Riitelin aikani asiasta ensin toimistohenkilöiden, sitten ko esimiehen kanssa. Lopputuloksena sain pöydälleni mustaa valkoisena: [size=18]-"Pohjolaa ei sido millään tavalla se, mitä yrityksen virkailijat ovat luvanneet." [/size]Tähän katkeaa yli 30 vuotta kestänyt vakuutusyhteistyö, jonka aikana olen kantanut tuohon firmaan yli 25000 Eur eli 150000 markkaa. (sata viisikymmentä tuhatta) Kypärän hinta oli 350 Eur eli 2100 markkaa, josta omavastuun jälkeen olisi korvattavaa jäänyt 225 Eur eli 1350 mk. Päätöksessäni ei ole syynä se, että en saanut korvauksia, vaan se, että EN SUOSTU OLEMAAN TEKEMISISSÄ SELLAISEN FIRMAN KANSSA, JONKA LUPAUKSIIN EN VOI LUOTTAA ! On turha vedota siihen, että firman työläinen olisi tehnyt virheen. Tälläisessä tilanteessa työläinen on firman osa. Silloin firma on tehnyt virheen. Hoitakoot sisäisen koulutuksensa paremmin. Kertaheitolla siirtyy toiseen yhtiöön koko talouden vakuutukset: Henki-, tapaturma-, omakotitalo, kesämökki, kaksi autoa, kaksi moottoripyörää, purjevene. Samalla siirtyy myös eläkevakuutus, mikäli se onnistuu ilman tappioita. Uusista vakuutuksista on pyydetty tarjoukset neljältä vakuutusyhtiöltä ja neuvottelut ovat kesken.