Author Topic: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?  (Read 53405 times)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #25 on: October 28, 2005, 21:49:37 PM »
Wow, halpa modi!!! Vissiin löyty ihan paikalliselta essolta?
Varmaan joku +150hp dynoproven  ;D ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #26 on: November 03, 2005, 23:57:22 PM »
Quote
Kannen täydellinen työstäminen on hyvä tehdä, eli kaikki vain työstetteväksi mitä vain voi kannesta tehdä paremmin.

Jos tuota vaparia haluaa 200hp asti päästä niin saa melko radikaalia thyynausta tehdä, ja voisin melkein sanoa, jos ei joku tuttu tee ilmasiksi, niin tulee se 50hp lisää maksamaan monia tuhansia euroja... Kalleimmat lienevät uusi moottorinohjausyksikkö sekä tuo kannen työstäminen.

Nythän on todistettuna tuossa, että 1geni kansi virtaa vakiona jo 237.6hp(teoreet.) Eli eipä sitä tarvitte työstellä, puhuin ns. skeidaa aikasemmin  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #27 on: December 29, 2005, 03:07:45 AM »
tuleepahan heräteltyä tätäkin kun taas iski innostusta tehon lisäykseen.
Eli harkinnassa tällä hetkellä de-stroker kit, säädettävät nokkapyörät, pakosarja, vapari, kevyt vauhtipyörä ja kannen porttaus.
Ehkä viel uudet nokat ja vaihteiston osaa.

Olikos tuohon eclin tietokoneeseen mahdollista vaihtaa uudelleen ohjelmoitava prommi?

Tavoitteena nyt repiä tosta koneesta vähintään vaatimattomat 200 hummaa vaparina.
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #28 on: December 29, 2005, 09:30:50 AM »
Kantta ei tarvitse portata, virtaa tarpeeksi vakiona.
Sulla on 93 vuotinen, eli ecu:sta ei löydy eprommia, et pysty sitä mitenkään muokkaamaan. Tietysti voit metsästää itsellesi jostain 90-92 edm ecun jossa on eprom.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #29 on: December 29, 2005, 09:46:53 AM »
destroke kittiin sitten tarvitaan 4g64 lohko.

Tee 2.4 kone 16v kannella niin voit päästä tavoitteesi
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

LaGu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 151
  • dsm
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #30 on: December 29, 2005, 15:49:39 PM »
hetkonen...valaiskaa hölmöä ja kertokaa mitä toi destroke kit oikein meinaa? :-?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #31 on: December 29, 2005, 16:24:59 PM »
Quote
hetkonen...valaiskaa hölmöä ja kertokaa mitä toi destroke kit oikein meinaa? :-?
Tarkoitaa sitä jotta saadaan 2.1 litranen 4g64 lohkosta, eli 2.4:sesta. Käyttäen 4g63 (2.0) koneen kampiakselia & 162mm kiertokankia..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

LaGu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 151
  • dsm
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #32 on: December 29, 2005, 16:32:34 PM »
mikä tämän kyseisen toimenpiteen hyöty on?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #33 on: December 29, 2005, 16:46:37 PM »
Quote
mikä tämän kyseisen toimenpiteen hyöty on?
Lyhyempi iskun pituus... Saadaan aikaseksi moottori joka kiertää hyvin korkealle ja kestää myös sitä paremmin..  Tosin sitten ongelmia voi alkaa tulla laatikon kanssa (isommilla kierroksilla vaihdot)...
« Last Edit: December 29, 2005, 16:49:08 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #34 on: December 30, 2005, 00:31:24 AM »
Quote
destroke kittiin sitten tarvitaan 4g64 lohko.

Tee 2.4 kone 16v kannella niin voit päästä tavoitteesi

No voi pentele taas meni homma uusiks ku lohkoo en aatellu vaihtaa.
Joku paremmin ymmärtävä sais nyt kertoo että pitääkö noissa kaikissa paketeissa mitä tuol sbr:ssä on niin vaihtaa lohko?
tietysti löytys tuolta niitäkin.
vai kannattaisko ehkä kysellä tuolta japan moottorituonnista lohkoa?
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #35 on: December 30, 2005, 00:36:31 AM »
Jos stroukkaat niin et tarvitse uutta lohkoa. Eli käytetään 4g63 lohkoa jonne isketään 4g64 kampura, jolla saadaan tilavuutta lisää ~2.3 litraseksi.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #36 on: December 30, 2005, 00:38:10 AM »
no hankit jostain vanhasta mitsusta 2.4 koneen, jonka remppaat rauhassa, samalla hankit 2.0 koneen 16v kannen. Sitten vaan yrität naittaa 2.4 alakerran ja 16v kannen. puristukset 10-11, vaparin nokat hiontaan, vauhtipyörä kevyemmäks, putkisto, intake yms kuntoon... eiköhän se noilla saa tehtyy... Uutta osaa ei tuommoiseen projektiin kannata nakata rahaa


Toinen vaihtoehto on että teet turbon ja teet samanlailla kuin teme...
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #37 on: December 30, 2005, 00:39:04 AM »
Aivan mutta mikään noista halvoista kiteistä ei sovellu vaparikäyttöön kun puristukset on liian pienet.

Edelleen tuon 2.4 koneen saa vaikka mcf foorumilla myynnissä olevasta sapporosta, sen jälkeen viel 16v kansi jostain...

Ideana on se että teet toisen koneen rauhassa valmiiks ja kun se on valmis niin nostat sen nokalle yhen viikonlopun aikana!
« Last Edit: December 30, 2005, 00:41:30 AM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #38 on: December 30, 2005, 00:40:07 AM »
Quote
Aivan mutta mikään noista halvoista kiteistä ei sovellu vaparikäyttöön kun puristukset on liian pienet.
Niin eihän toi stage 3 stroker maksa kuin ~500$ enempi kuin stage I ja saa vaikka ne 10 puristukset iskeä
« Last Edit: December 30, 2005, 00:41:13 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #39 on: December 30, 2005, 00:46:32 AM »
Toi stageIII olikin mielessä..
Täs nyt vaan himottais rakentaa jonkintasonen gti 1.8 turbon tappaja..
Toisaalta myös vähän kiinnostais tuol jaappani motorissa oleva galantin vr4 kone, mut mitenköhän se tohon vaihdelaatikkoon??
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #40 on: December 30, 2005, 00:51:07 AM »
no se riippuu ihan paljon sulla on rahaa käytettävänä.

jos haluut tehdä halvalla toimivan ja semmoisen joka menee katsastusmiehellekkin lävitse niin teet 2.4 vaparin.
Jos on rahaa ja aikaa niin teet turbo swapin
jos ei oo mitään mekaanisia taitoja niin vaihat auton :)


Siinä ne kolme vaihtoehtoo :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #41 on: December 30, 2005, 00:58:55 AM »
Eiks toi 2.3:nen sit menis katastuksesta läpi?  :-?
Raha on vaan järjestely kysymys ja aina sitä uutta oppii jos saa jonku opettamaan.
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #42 on: December 30, 2005, 01:25:31 AM »
Menee toki 2.3 patakin leimasta läpi, ainakin tilavuuden puolesta. Muuten muutoksista, jos tosiaan haluat lisää huipputehoa vaparista, toi 4G64 de-stroke projekti varmaan uusien nokkien kera hyvä. Enemmän vääntöä taas saat stroukkaamalla tuon 4G63 kiukaan 2.3 litraiseksi. Joka tapauksessa kannattaa vähän funtsia millaiseen käyttöön autonsa haluaa. Vaikka teknisesti mahdollinen onkin, 200HP 2.0l vapari voi olla aika kekkuli vehje ajaa...

Jostain Getaway In Stockholmin extroista kattelin about 300HP vapari Type-R Civicciä, otti se ainakin kierroksia ihan mukavasti yli 10000rpm eli onko sit järkevää tehdä katukäyttöön autoa jonka todellinen tehoalue alkaa jostain 4000rpm ylöspäin...?

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #43 on: December 30, 2005, 02:20:04 AM »
No nyt pistit pahan..
mut eikös ton type-rän vakio versiossa parhaat tehot oo 6000-8000 kierroksen alueella tämä siksi että normaalissa ajossa kulutus pienempi?
Vastaava ominaisuus löytyy ainakin t-sprot corollasta.
eli eiks toi ois ihan hyvä jos alle 4000:lla kierroksella ajelis normiajoa :-?
Mut tosiaan joo voihan se olla mielenkiintosta ku kierrokset nousee korkeemmalle..

Ja kyllä täällä on yritetty pohtia kaverin kanssa että kuis me sit tohon vääntöä lissää..

Ei mut hei jos alottaa tolla stroukkaamisella ja lopettaa turbotukseen. Näin saamme tästä varmasti ikuisuusprojektin.. ;D
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #44 on: December 30, 2005, 02:25:17 AM »
Ja tulipa tuossa mieleen että joku viisas joskus väitti että 250 hepoa etuvedolla on normiliikenteessä viel suht toimiva paketti sen jälkeen rupee jo tehojen hyötykin häviämään kuminkatkuna ilmaan..
Korjatkaa jos p askapuhetta.
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #45 on: December 30, 2005, 09:35:30 AM »
Quote
Ja tulipa tuossa mieleen että joku viisas joskus väitti että 250 hepoa etuvedolla on normiliikenteessä viel suht toimiva paketti sen jälkeen rupee jo tehojen hyötykin häviämään kuminkatkuna ilmaan..
Korjatkaa jos p askapuhetta.
Noh, ihan hyvinhän nuo tuostakin tehokkaammat etuvedot toimii liikenteessä, ei sitä kaasua tarvitse painaa pohjaan....Ja jostain suurista tehoista ei muutenkaan ole yhtään mitään hyötyä normiliikenteessä, jo tuo 150hp on jo ihan riittämiin liikenteessä kun järkevästi ajatellaan, se sitten jos tahtoo leikkiä tuolla jotain f&f tyhmäpäätä niin on sitten jokaisen oma asia  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #46 on: December 30, 2005, 13:18:50 PM »
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?

Ei etuvetoisestakaan tarvi pitovaikeuksien vuoksi luopua, saahan siihen perään lukon. Tai sit tekee sen equal-lenght-driveshafts-modin. Vakiona kun vetarit on erimittaiset niin lyö se toinen aina helpommin tyhjää. Rahaa saa tosin näihinkin molempiin hukattua suht paljon.

LaGu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 151
  • dsm
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #47 on: December 30, 2005, 14:09:44 PM »
itse asiassa olen itse ajanut t-sportin corollaa ja type-r hondaa ja tulin siihen lopputulokseen että se on ihan hanurista että tehoalue on joku 6000-8000rpm...aivan turha ominaisuus jos yrittää normaalisti ajella...paljon mukavempi on vehje joka vääntää alhaalta tasasesti ylös asti...mutta nämähän on niitä legendaarisia makuasioita ;)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #48 on: December 30, 2005, 14:41:01 PM »
Quote
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?

Ei etuvetoisestakaan tarvi pitovaikeuksien vuoksi luopua, saahan siihen perään lukon. Tai sit tekee sen equal-lenght-driveshafts-modin. Vakiona kun vetarit on erimittaiset niin lyö se toinen aina helpommin tyhjää. Rahaa saa tosin näihinkin molempiin hukattua suht paljon.
Ilman ajokokemusta aika turha taas mutua mussuttaa, ite olen ajanu 270hp etuvetoa, ja ihan hyvin saa ilman lukkoakin sen pidon kiihdytyksissä tiehen.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Vinkkejä 1g:n tehon lisäämiseen?
« Reply #49 on: December 30, 2005, 14:46:15 PM »
Quote
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?

Ei tässä nyt vielä mitään järjettömiä ongelmia ole vastaan tullut. Ainahan nuo renkaat tietty "hieman" lyö tyhjää jos lämä tiskissä lähettää. Ja sanomattakin on selvää että pito vaan huononee tästä jos tehoa lisää.  :P

Mutta miten auto muuten sitten käyttäytyisi ajossa, jos tuohonkin sen 50 pollea heittäisi lisää, sitä en tiedä. Yllättävän hyvin ecli on kuitenkin tähän mennessä käyttäytynyt, vaikka hieman oudolta _kaikista_ ihmisistä kuulostaakin tää melkein 200hp + etuveto yhdistelmä.