Author Topic: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja  (Read 16099 times)

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« on: March 13, 2008, 01:24:28 AM »
Terve!

Ensinnäkin pitää sanoa, että erittäin hyvät sivut! (vaikka vielä ilmeisesti työn alle olevat..)

Aloin jo vaipua epätoivoon, kun en löytänyt paljoa Eclipse kirjoituksia edes mitsubishiclubfinland sivuiltakaan. Onneksi siis löysin tänne.  :)

Itse odotan nyt siis 2g vm. 1998 GST Eclipseä. Auto tuodaan keskieuroopasta tuonti firman kautta. Tuossa suora linkki joka toimii vielä hetken: http://www.nettiauto.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_car=1807261&id_template=3&sitelang=2&PN

Aluksi oli tarkoituksena hommata Nissan 200SX S14a, mutta ei tuntunut sopivaa löytyvän ja Eclipse kävi varastamaan huomiotani. Viimeinen niitti oli kun kaverin pikkuveli hommasi S14a:n.  ;D

Joten jotain harvinaisempaa kiitos. :)
Onhan tämä Eclipse GST kyseistä nissania vielä jonkun verran nopeanpikin ja ainoana "vikana" nyt on että on etuveto.

Mikäli myyntimiehen puheet pitävät paikkansa, on auto tietenkin tarkastettu ja viattomaksi todettu ym ym. Rahat tietenkin palautetaan mikäli autosta löytyy jotain sanomista jne jne.
Auto on 102 000 km ajettu, mutta MITEN ajettu... :-X

Tässä hieman kysymyksiä esittelisin, löysinkin joitain vastauksia foorumia selailemalla ja jos nyt jotain on jo ennenkin kysytty ja siihen vastattu niin linkkiä vaan. :)

1. Mitä "erityistä" kannattaa tarkastaa kun autoa ostaa? Jotain tiettyjä tyyppivikoja, ym. mitä olisi hyvä tietää, tms.

2. Onko GST mallia myyty sekä amerikassa että Euroopassa? Vai onko GST mallit tuotu kaikki amerikasta?

3. kun hieman maili mittareita vierastan, niin onko GST:ssä mailit ja kilometrit samassa taulussa? Voiko pelkän mittarintaustan vaihtamalla saada kilometrit näkymään oikein? Ja onko tämä ylipäätänsä järkevää.  :P

4. Millaisia kulutus lukemia turbolla olette saaneet? Joidenkin teknisten tietojen mukaan vaparin ja turbon kulutuksen ero olisi erittäin pieni.

5. Perustuuko GST:n tekniikka Galantiin vai EVOon? Vai sekä että?

6. Mitä pitää muuttaa muualta euroopasta tulleesta autosta, jotta se meidän suomen sääntöjen mukaan olisi katsastettavassa kunnossa?
Etuvalojen korkeussäätö ja sivuvilkut kuulemma ainakin?

7. Onko turbo millainen ajettava talvella? Siis tämä GST.

8. Onko vakuutusmaksut kalliita näillä autoilla yleensäkin? Kun vähä harvinaisempia ovat...  :-X

9. Löytyyko autosta mitään suomalaista arvostelua? Itse kattelin TM arkistolta, mutta ei mitään juttua...  :-/

10. Mikä on Eclipsen pulttijako ja suositeltu ET? Olisi yhdet kivat vanteet ylimääräisinä. :)

No joo, eiköhän tässä nämä tärkeimmät kysymykset, paljon kiitoksia sille kuka vastaille viitsii/kerkee.  :)

Kuluisipa nämä pari viikkoa nopeasti...  ;)[reason]url korjattu[/reason]
« Last Edit: March 13, 2008, 09:21:32 AM by Psy-J »
- When Nothing is real, Everything is possible

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #1 on: March 13, 2008, 10:40:52 AM »
Quote
2. Onko GST mallia myyty sekä amerikassa että Euroopassa? Vai onko GST mallit tuotu kaikki amerikasta?

Jenkkilässä pelkästään.

Quote
3. kun hieman maili mittareita vierastan, niin onko GST:ssä mailit ja kilometrit samassa taulussa? Voiko pelkän mittarintaustan vaihtamalla saada kilometrit näkymään oikein? Ja onko tämä ylipäätänsä järkevää.  :P

Nopeusmittari sekä maileina, että kilometreinä. Trippimittarin lukemat pelkästään maileina. Eli ilmoitetut "ajokilometritkin" kojetaulusta katsottuna ovat maileja.

Quote
4. Millaisia kulutus lukemia turbolla olette saaneet? Joidenkin teknisten tietojen mukaan vaparin ja turbon kulutuksen ero olisi erittäin pieni.

Kaiken se kuluttaa mitä sinne tankkaa. Riippuu tietenkin siitä mitä autolle on tehty, onko vakio, jollain tavalla modattu... varmaan kuitenkin sinne 8-9/100 tienoille

Quote
7. Onko turbo millainen ajettava talvella? Siis tämä GST.

Kuin mikä tahansa normi etuvetoinen. Ihan hyvä auto se on ajaa, kunhan ei ole über-madallettu, niin ei tarvitse aurata aina ajouraa itse. ;)

Quote
8. Onko vakuutusmaksut kalliita näillä autoilla yleensäkin? Kun vähä harvinaisempia ovat...  :-X

Tääkin on tietty aika suhteellista. Mulla taitaa olla omassa vakuutukset jotain 150-170€/3kk

Quote
10. Mikä on Eclipsen pulttijako ja suositeltu ET? Olisi yhdet kivat vanteet ylimääräisinä. :)

Pulttijakona 5 x 114,3.  Kori / Renkaat / Vanteet osiosta tarkempia tietoja, pääsee myös lukemaan millaisia palloja porukka on auton alle sovittanut.

Muut voi avittaa muiden kysymysten kanssa. :)
« Last Edit: March 13, 2008, 10:41:17 AM by Psy-J »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #2 on: March 13, 2008, 12:34:55 PM »
Quote
Terve!

Ensinnäkin pitää sanoa, että erittäin hyvät sivut! (vaikka vielä ilmeisesti työn alle olevat..)
Kiitoksia, kehitysehdotuksia saa ladella mulle vaikka sähköpostiin jos tulee mieleen.

Tosiaan osa sivuista on olleet työn alla jo vuosia, tarkoitan siis artikkelit/linkkipalsta osioita tuolla ylävalikossa. Suurin informaatio"tulva" perustuu tänne foorumille. Sivuja kyllä tarkoitus kehittää, mutta ei ole vielä tullut tarvittavaa motivaatiopuuskaa, tärkein pointti on kuitenkin pitää foorumi toiminnassa.

Quote
2. Onko GST mallia myyty sekä amerikassa että Euroopassa? Vai onko GST mallit tuotu kaikki amerikasta?
Lisäystä tuohon mitä Psy-J kertoi. Myös Japaniin on viety Jenkeistä fwd turbo malleja. Ja niistäkin joitain kappaleita eksynyt eurooppaan sieltä. Erottaa peileistä, ja muistaakseni takavalotkaan eivät ole punaiset. Niissä on myös huippunopeus rajoitettu 180km/h

Quote
5. Perustuuko GST:n tekniikka Galantiin vai EVOon? Vai sekä että?
Ensimmäiseen VR-4 galanttiin. Johon myös Lancer EVO perustuu.

Quote
6. Mitä pitää muuttaa muualta euroopasta tulleesta autosta, jotta se meidän suomen sääntöjen mukaan olisi katsastettavassa kunnossa?
Etuvalojen korkeussäätö ja sivuvilkut kuulemma ainakin?
Nuo tosiaan ainakin. Ja jos tuo ollut euroopassa jo rekisterissä niin erittäin hyvä homma. 1998 vuosimalli kun voi olla pirun kinkkinen saada rekisteriin jos se on suoraan tuotu jenkeistä. Mutta jos tuo ei ole ollut kertaakaan euroopan rekisterissä, se voi olla että et edes saa tuota rekisteriin. Ellei katsastusmiehet ala lepsuilemaan. Riippuen koska tuo on käyttöönotettu. 1.1.1998 jälkeen käyttöönotetut autot vaativat WVTA hyväksynnät ennenkuin niitä saa rekisteriin suomessa.

Jos tuo on käyttöönotettu taas 97 vuoden puolella, ja ei ole ollut vielä rekisterissä euroopassa. Ei ole niin isoa huolta. Nuo pitäis saavan ilman kovin isoja todistuksia tjms

Quote
9. Löytyyko autosta mitään suomalaista arvostelua? Itse kattelin TM arkistolta, mutta ei mitään juttua...  :-/
Ei varmasti, kaikki dsm't niin harvinaisia autoja olleet euroopassa, vasta nyt lähivuosina alkanut yleistymään.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #3 on: March 13, 2008, 13:13:00 PM »
Kiitoksia vastauksista!  :)

Hieno juttu toi, että on km sekä mph näyttö nopeusneulalla.  ;)

Ja jos kerran Eclipse VR4 Galanttiin perustuu, niin tiettyjä osia varmaan löytyy kohtalaisesti? :)

Kun luin että kinkkinen saada rekisteriin mikäli ei ole ollut euroopassa rekisterissä ennen, ni oli pakko kilauttaa vielä välittäjälle ja varmistaa asia.  ;D
On ollut euroopassa rekisterissä, jotain puhu myös, että tässä ei tarvitse vaihtaa takavaloja, tms...Meinaa varmaan, että jos olis ollut juuri tuo japanin malli, jossa takavaloissa eroa.

Eli pitänee käydä hakemaan noita "moottorisoituja" etulamppuja. Onko ehdotuksia, mistä voisi kysellä?

Ja miten olette itse sivuvilkun lisänneet, ite meinasin, jos löytyis sopiva vilkkupeili Eclipseen. Tai sitten vaan reikä kylkeen ja.... :-X

Olin kattovinani noista Eclipse mainoksista, että GST:ssä vakiona jopa vakionopeudensäädin. Pitää paikkansa? :) Ite pahasti vaan tottunut kun vanhassa autossa (Mazda 323F -95) oli semmonen jälkeenpäin asennetuna.  :D
- When Nothing is real, Everything is possible

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #4 on: March 13, 2008, 13:29:07 PM »
Vakionopeudensäätimen pitäisi olla aika vakio.

Nuo takavalot, jos on umpipunaisetkin, ja alkuperäisjenkki-osat, kelpaavat myös sellaisenaan katsastuksessa, ei pitäisi joutua vaihtamaan? Ainakin näin miun 1G:ssä.


teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #5 on: March 13, 2008, 13:29:14 PM »
Quote
Ja jos kerran Eclipse VR4 Galanttiin perustuu, niin tiettyjä osia varmaan löytyy kohtalaisesti? :)
Useita osia kyllä. Mutta kannattaa sitten aina varmistella vaikka täältä foorumilta osista ennenkun menee ostamaan jos ei ole tietoa itsellä. Moottoreita kun on muutamia eri variaatioita, niin ei kaikki suoraan käy keskenään. Perusmoottori on sama kuitenkin.

Quote
On ollut euroopassa rekisterissä, jotain puhu myös, että tässä ei tarvitse vaihtaa takavaloja, tms...Meinaa varmaan, että jos olis ollut juuri tuo japanin malli, jossa takavaloissa eroa.
Ainakin tossa sun linkin kuvassa on jenkkimallin peilit. Noissa japanin vientimalleissa pitäis olla samanlaiset peilit kun euroopan vapareissa.

Quote
Nuo takavalot, jos on umpipunaisetkin, ja alkuperäisjenkki-osat, kelpaavat myös sellaisenaan katsastuksessa, ei pitäisi joutua vaihtamaan? Ainakin näin miun 1G:ssä.
Ainakin jos ollut jo kertaalleen rekisterissä euroopassa, niin ei pitäis mitään mussutusta tulla. Tai jos tulee mussutusta, niin ei siitä tarvitse välittää.
« Last Edit: March 13, 2008, 13:33:26 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #6 on: March 22, 2008, 13:44:05 PM »
Nonnii. Alle viikon päästä hakemaan auto helsingistä.  :D

Myyjä soitteli auton viereltä ja sanoi, että kaikki ok. Sen verran muistin kysellä, että selvisi ajovalojen korkeudensäädön puuttuminen, mikä nyt oli siis odotettavissa.
Olen nyt yrittänyt etsiä noita säätimiä, mutta tosi etsimiseksi vissiin menee.
Meinaan jos joku 2g udm omistaja voisi vihjata mistä omaan autoon löysi nuo... :)

Auto tulee muuten Italiasta...Tuskin ainakaan pelleiltään mikään huono... ::)

Aloitan oman projektisivun kun...siis jos kaupat autosta syntyvät. :)

Ja kerran jo American Car Showsta 12€ Eclipse T- paidan ja 5€ Mitsubishi avaimenperän ostin, niin nyt ei kyllä enää voi jättää autoa hankkimatta.  ;D
- When Nothing is real, Everything is possible

Tuuzie

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 32
  • eclipse GS-T -95
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #7 on: March 25, 2008, 21:12:36 PM »
En viitsinyt uutta aihetta aloittaa, kun ois ollut sama otsikko... Eli ihan uusi foorumilla minäkin. Ihmettelen ettei nämä sivut ole ennen tullut vastaan, vaikka googletettu on jonkin verran...

Mulle on tulossa Japanista 2g -95 turbo. Punainen väriltänsä :) Korisarjaa on jo varovasti vähän tiirailtu. American Car Show tarjosi taas paljon ideoita, vaikkei yhtään eclipseä ollutkaan näytillä.
Jos lopettaa täydellisyyden tavoittelun, voi yhtä hyvin kuolla

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #8 on: April 06, 2008, 17:58:05 PM »
Nyt tarvis pikaista mielipidettä ja neuvoa.

Saisin huomenna sen vm. 98 Eclipse GST:n, mutta välittäjä sano, että olis "ylimääräisenä" (asiakas perui) toinenkin turbo Eclipse...Vm. 96. Ja kuulemma sivuvilkut olisi ja ajovalot säätimillä, eli eikun leimalle hänen mukaansa.

Samaan hintaan saisin sen kun tuon vm. 98 mallin.

Miinuksina tässä vuoden 96 autossa näen nämä asiat:

- 96 malli ja kilometrejä 105t, pikkasen jo epäilyttää
- varusteista ei ihan tarkkaa tietoa...
- ja yksi epäilyttävä asia...Ainoastaanhan vapareita tehtiin euroopassa..Välittäjä sano että on  "euro malli" (?), eli meinas varmaan, että tuotu USA: sta laitettu euro normeihin...TAI sitten se on vapari malli, mihin vaihdettu turbo kone?

Kilometri mittaritki on kuulemma ja niitähän ei ole kun vapareissa?
Eli mittarit vaihdettu? Pahimmassa tapauksessa mittarilla, moottorilla ja rungolla ajettu kaikilla eri ajo määrä..  ::)

Vähän mietityttää, jos tuo olisi hyvä tuo vm. 96, niin säästyis ainakin 4-800 euroa kun ei tarvis sivuvilkkuja kyhätä tai metsästää niitä säädöllä varustettuja etuvaloja.. Ja puhu jostain lapusta mikä pitäisi maahantuojalta kysyä tuon vm 98 mallin kohdalla..Joku TUV tyylinen juttu, sitäkään ei pitäisi kuulemma tuon toisen auton kanssa metsästää.

Mutta antakee jooko vähä mielipiteitä pikaisesti, kun illalla välittäjä soittaa. Yhden kuvan saan uudestä auto ehdokkaasta mailiini.
- When Nothing is real, Everything is possible

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #9 on: April 06, 2008, 18:52:40 PM »
Pyydä auton valmistenumero. Sillähän tuon tarkistaa mikä auto kyseessä. Japanin markkinoille viedyissä malleissahan voi olla sivuvilkut ja ajovalot sisältä korkeudensäädöillä. Ja siellä mun mielestä on km mittarit myös..

Mutta tosiaan mitään ns. euromallia ei turbosta ole..

Kilometreihin ei kannata sen kummemmin tuijottaa, se on ihan sama onko autossa 100tkm vai 200tkm..Olen nähnyt niin skeidassa kunnossa olevia autoja joilla ajettu 100tkm tjmsp, kun taas sitten olen myös nähnyt hemmetin hyvässä kunnossa olevia autoja joilla ajettu 280tkm. Pääasia olisi nähdä kuvia siitä autosta joka nurkasta sisältä ja ulkoa, siitä aika hyvin jo näkee miten autoa on pidetty.
« Last Edit: April 06, 2008, 18:53:00 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #10 on: April 08, 2008, 22:12:47 PM »
Juu, pitäydyttiin vanhassa vaihtoehdossa.  :)

Japanistahan se toinen oli. Ja taas joudutaan oottelemaan autoa jonkun ALV sotkun takia...  :(
- When Nothing is real, Everything is possible

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #11 on: April 21, 2008, 00:33:13 AM »
Violetin vm. 98 GST:n tuonti meni persiilleen.   :'(

Ei ollut entinen omistaja hoitanut joitain veroja autosta, eikä suostunut niitä enää maksamaan, niin kauppa purettiin. Viisi viikkoa odotusta siis aivan turhaan.  >:(

Uusia vaihto ehtoja katselemaan..

Pakko kysyä teidän mielipiteitä ja ehdotuksia.

Olisi suomessa erittäin houkutteleva Nissan  [smiley=embarassed.gif] 200SX S14A Racing Edition vuodelta 99. 82t kilometriä mittarissa, 18" alut, täysin priima kuntoinen, ym ym.  ::) hintaa olisi 10 000€ tax free. Itse en näe muuta vikaan, kun että on juuri tuo yleiseksi käyvä malli. Ja tietyst kotkassa aivan samanlainen jo pyörii.  :(

Ja sitten olisi Musta Eclipse GST vuodelta 96. Kyseinen yksilö: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1861199

Erittäin siisti yksilö ja kun olen joutunut turhaan odottamaan, niin myisi mulle tuon 9600€. Kattoluukku nyt olisi vielä voinut olla, muuten en paljoa valittamista löydä.
Onko muuten lisä vaikeuksia saada tuo rekisteriin tuon KONIn sarjan takia?

Olisi tiedossa myös turbo Eaglejä, tarkat tiedot ja kuvat saan pian. Sama auto, mutta lienee Eagleihin vielä vaikeampaa saada etuvaloihin ne säätimet, ym. ? Tuo nyt pikkasen mietityttää...

DSM autoissa lisänä tuo "crankwalk" pelottaa. Sen verran tuhoa sellaisesta kuitenkin tulee, eikä edes välttämättä ennalta näy merkkejä.
Että jos jollakulla kokemuksia moisesta, niin laittakaa jooko viestiä. Olisihan se kiva uskoa, että ei oman mahdollisen DSM:män kohdalle osuiskaan, mutta oma tuuri sen verran huono ettei kannata moiseen luottaa.

Mutta laittakaa mielipiteitä, teillä nyt mahdollisuus vaikuttaa millainen auto saadaan klubiin lisää. ;) Vai saadaanko sitten ollenkaan... ::)
- When Nothing is real, Everything is possible

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #12 on: April 21, 2008, 02:44:00 AM »
Katos... eiks toi kattoluukuton oo aika harvinainen? Noh iha siistin näkönen noin päällepäin. Kyl mä ainakin kattomassa kävisin.

Luin jotain statistiikkaa missä vuosimalleissa sitä on esiintyny eniten. 95 ja 96 oli vissiin aika jees, kun taas 97 ja 98 malleissa oli aika mehevät prosentit, monessako autossa sitä esiinty.

Kuulin jostain, että jos sulla on moottori päällä ja vaihde vapaalla, kun painat kytkimen alas, tyhjäkäyntikierrokset laskevat. tämä siis selvissä crankwalk tapauksissa.

Tämä koko teksti oli sitten pelkkää mutua  ;D

EmpirioN

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #13 on: May 02, 2008, 18:55:48 PM »
Noh, Eclipse sieltä on tulossa, ensiviikolla pitäis käydä hakemassa. :)

Melkein meinasin erehtyä ostamaan nissanin,  mutta löyty viime hetkellä turbo eclipse, enkä siinä sitten enää miettinyt.

Auto on vm. 96 Japanista tuotu.
Voisitteko lisäillä tähän tekemääni listaan japsi version hyviä/huonoja puolia, ym. eroja vastaavaan jenkeistä tuotuun GST:hen.

Tälläiset nyt itse tiedän:

+ yksikkönä kilometrit nopeus ja matka mittarissa
+ ei vaadi paljoa muutostöitä (?)

- rajoitettu huippunopeus ja mittari 180km/h asti
- ei nahkasisustaa
- ei vakionopeudensäädintä

- - -

Eli muita eroavaisuuksia pyytäisin laittamaan tänne. :)
- When Nothing is real, Everything is possible

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Uusi jäsen ja toivottavasti pian 2g Eclipsen omistaja
« Reply #14 on: May 02, 2008, 20:24:05 PM »
uudet etuvalot tarttet jos japanin liikenteestä tulee, koska siellä kuitenkin on oikean puolen liikenne.