Juu tota unohdin mainita et auto on 95 vuosimallia
QuoteJuu tota unohdin mainita et auto on 95 vuosimallia1995 vuosimalliseen autoon ei tarvitse mitään muita todistuksia kuin päästöistä. Ja jos autosi ikkunasta löytyy epa tarra, niin se on tähän mennessä kelvannut niin monella konttorilla todisteeksi, että pitäisi sullakin. Eli et tarvitse mitään porsaanreikiä. Jos joku konttori on sulle väittänyt tarvitsevasi muita todistuksia, ei ne ilmeisesti tiedä asioista. 1996 vuodesta lähtien vaaditaan vasta lisätodistuksia päästöjen lisäksi.
Mä muistaisin et melutasotesti pitäs tehä jo -93--> Ainaki mitä noille Skylleille joutuu teettään jo siitä lähtein.
QuoteMä muistaisin et melutasotesti pitäs tehä jo -93--> Ainaki mitä noille Skylleille joutuu teettään jo siitä lähtein.Ei pidä paikkaansa, ei edes nissaneille. 1996 lähtien on vaadittu todistukset ohiajomelusta jarruista päästöjen lisäksi.
Ennen 1.6.1996 ensirekisteröidyt autot:- Todistus, että auton moottori täyttää kaikki USA:n päästövaatimukset (esim.Mitsubishi Motors North America:lta)- Ilman ylläolevaa todistusta vaaditaan päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen. - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0) - Uusintatesti on hieman halvempi jos ensimmäinen yritys ei mene läpi - Päästömittaukset tehdään pääosin Helsingissä-> 1.6.1996 - x.x.1997: - Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen - Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista. - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT - Ohiajomittaukset tehdään Tampereella - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää. 1.1.1998 ->:EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot. Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. Esimerkiksi GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.
Ei näy mitään, ja tiedän luultavasti mitä lomaketta ajattelit esittää. Siellä on myös pienellä ne präntit noista, jota et vissiin huomannut. Uskoisit nyt kun asiasta selvää ottanut kertoo 8-) Nämä asiat on myös selvitetty semmoisenkin firman kanssa joka tuo skylinejä suomeen.Alla on taas kerran jälleen miten tämä homma menee.Quote Ennen 1.6.1996 ensirekisteröidyt autot:- Todistus, että auton moottori täyttää kaikki USA:n päästövaatimukset (esim.Mitsubishi Motors North America:lta)- Ilman ylläolevaa todistusta vaaditaan päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen. - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0) - Uusintatesti on hieman halvempi jos ensimmäinen yritys ei mene läpi - Päästömittaukset tehdään pääosin Helsingissä-> 1.6.1996 - x.x.1997: - Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen - Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista. - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT - Ohiajomittaukset tehdään Tampereella - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää. 1.1.1998 ->:EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot. Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. Esimerkiksi GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.