Author Topic: Eclipse GS 1997 / tuiisa  (Read 108388 times)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #76 on: September 18, 2007, 21:41:08 PM »
Mulla on sulle hopea etupuskuri ;D ;). Ilmoittele jos kaipaat sitä.
-Tervis-

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #77 on: September 19, 2007, 02:07:31 AM »
hei tuiisa, missäpäin asustelet? aattelin jos et kauheen kaukana meikäläisestä, niin vois kokeilla sitä evoscannia tohon mun peliin, jos sopii?

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #78 on: September 19, 2007, 10:33:09 AM »
Quote
hei tuiisa, missäpäin asustelet? aattelin jos et kauheen kaukana meikäläisestä, niin vois kokeilla sitä evoscannia tohon mun peliin, jos sopii?

Laitoin YV:tä.

-T
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #79 on: September 21, 2007, 15:43:04 PM »
Tänään tuli tietoa Rinta-Joupilta kolarikorjauksen yhteyteen ajatellusta maalauksesta. Jos autosta maalattaisiin oikea ovi, kummatkin takalokasuojat niin hintaa tulisi itselle maksettavaksi vielä 1200 euroa.  :'( Taitaa jäädä väliin.

Joka tapauksessa kolarissa maalinaarmuja saaneet etumaski ja oikea etulokari tulee maalattua  ja lisäksi haljennut oikea etulyhty menee vaihtoon. Nämä kaikki siis kolaroijan vakuutuksesta. Voin vain kuvitella kuinka paljon nuo maksaa...

-T
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #80 on: November 27, 2007, 13:50:54 PM »
Auto tuli vihdoin Rinta-joupilta. Osasyynä oli oma moka kun tilasin väärän vesipumpun jenkeistä kun oikean sain lopulta samaan hintaan Motonetistä...  

Autosta maalattiin koko etumaski, oikea etulokari sekä uusittiin oikea etulyhty. Tämä kaikki meni kolaroitsijan vakuutuksista (1,5k euroa). Lisäksi autoon vaihdettiin kaksi alinta jakopäänmuovisuojaa (180 euroa), vesipumppu (50 euroa) ja päälle tuli vielä töistä jotain 250 euroa.

Ai niin, ja Evoscanin uus kakkosversio julkaistiin ja sen sai ilmaseks, mut en oo viel kokeillut. Lisäksi turbotusidea sai pahan takaiskun sillä RJ:llä todettiin, että GST:n ja GS:n alustat ovat erilaiset ainakin takaiskareiden osalta (tai ainakin osanumerot ovat erit). Täytyisi siis alkaa vaihtamaan osiakin, jotta RJ:ltä saisi lausunnon osien samanlaisuudesta ja kovin monelta muultahan ei sitä lausuntoa saa. Vemic ainakin nosti heti kädet pystyyn. Korjaamojakirjoja ei ole RJ:llä eikä Vemicillä, joten tuo osanumeroiden vertailu tuntui hetken hyvältä idealta.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #81 on: February 13, 2008, 19:23:45 PM »
Tänään tehtiin kaupat Jaken Extreme Dimensionin korisarjasta. Sarja oli paksumpaa tavaraa kuin pelkäsin. Täytyy siihen kuitenkin vahviketta laittaa ja korjata kuljetusvahingot. Valitettavasti nyt ei pysty alkaa laittamaan vaan sovitus menee ainakin pari kuukautta eteenpäin kun täytyy tää omakotitalo saada asumiskuntoon. Lisäks tänään lähti isohko tilaus ESVlle, mut siitä sit enemmän kun kamat saapuu parin kk päästä.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #82 on: April 18, 2008, 15:58:27 PM »
Eilen tuli sitten ESV:ltä uus pakosarja, mutta yllätys-yllätys se on Chryssen koneeseen. V*tuttaa ku pientä oravaa, kun nimenomaan tein selväksi millaisen moottorin sarja sieltä pitää tulla. Ja näin kauan sai odottaa! Joko ei jakseta kuunnella tai ei vain osata. Sieltä pitäisi tulla myös cat camssin stage2 nokat piakkoin.

Kävin myös katsastamassa ja dynossa eilen. Suosittelen Turussa Häkkisen dynoa Orikedolla. Makso 60 euroa kuten katsastuskin (viime vuonna 53 euroa  :'( ). Dynotulokset tulee sitten tänne kun on muutokset tehty ja on jotain vertailupohjaa.
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #83 on: April 18, 2008, 16:27:09 PM »
Melko kallis dynotus...  :-/ Sisältyykö tohon 60e monta vetoa? Ja onko oliko ihan 2wd penkki vai voiko myös 4wd:llä?

Ite käyttänyt Klaukkalan Dieseliä, jossa on kertamittaus 38e(tosin tuokin kallistunut, ennen se oli alle 30e)
« Last Edit: April 18, 2008, 16:27:49 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #84 on: April 18, 2008, 22:05:21 PM »
Quote
Melko kallis dynotus...  :-/ Sisältyykö tohon 60e monta vetoa? Ja onko oliko ihan 2wd penkki vai voiko myös 4wd:llä?

Ite käyttänyt Klaukkalan Dieseliä, jossa on kertamittaus 38e(tosin tuokin kallistunut, ennen se oli alle 30e)

Joo no musta toi hinta oli ihan ok. Naantalissa saa dynottaa kaks vetoa ja hinta on sama. Me vedettiin tossa neljä vetoa ja etittiin parasta, mutta valitettavasti se oli just se eka, jota ei talletettu.  Dyno oli vain kaksvetoisille.

Jotenkin tuli sellanen olo, että vien ne nokka-akselit sinne asennettavaksi kun oli sen verran ok palvelu.
« Last Edit: April 18, 2008, 22:05:53 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #85 on: April 21, 2008, 19:03:24 PM »
Mistäs muuten hommasit ton kirkkaan "imuputken" siinä ilmamassamittarin jälkeen?

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #86 on: April 21, 2008, 21:39:56 PM »
Se kuulu ton suodattimen kanssa samaan settiin ja setti on Powerdoselta.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #87 on: April 22, 2008, 13:57:51 PM »
Tänään tuli CatCamssin nokat. Pistin eilen lisäksi tilaukseen Saksasta suoraan 2g:hen tarkotetun vaparin pakosarjan, ettei tartte alkaa sitä OBX:n sarjaa hitsailemaan, joka siis on 1g:n sarja.

Varasin maanantaille huollosta ajan, jolloin nokat laitetaan paikalleen ja säädetään. Lisäksi sillon tsekataan puristukset, kun epäilen että jossain saattaa olla vuotoa. Jos jotain löytyy niin laitetaan samalla kuntoon.

Sitten kun saan pakosarjan, niin laitetaan se ja uus catti vielä kiinni ja sitten funtsitaan jos kävis uudestaan dynossa. Ellei sitten tule jotain vielä mieleen mihin budjetti venyis. Harmittaa pirusti, etten kytkin rempan yhteydessä älynnyt ohentaa vauhtipyörää. Sen purkaminen oli kuitenkin niin iso homma, ettei sitä varten viitsisi alkaa uudestaan purkamaan.
Ai, kato se irtos...

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #88 on: May 03, 2008, 20:32:54 PM »
Onkos nokat jo paikoillaan? Huomaako eroa kulkupuolella? Rupes itselläkin vähän kiinnostamaan tämä nokkien vaihto.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #89 on: May 04, 2008, 00:08:14 AM »
Quote
Onkos nokat jo paikoillaan? Huomaako eroa kulkupuolella? Rupes itselläkin vähän kiinnostamaan tämä nokkien vaihto.

H*lvetin hyvä kysymys. Nokat on ollu laitettavana viime maanantaista lähtien ja sillon sanottiin, että menee about päivä. Nyt alkaa tosissaan jännittää mitä maksaa kun tuntivelotus on 60 euroa. Tosin en mä ala maksaan siitä jos ei osata. Käskin nimenomaan soittaa jos jotain ongelmia tulee tai löytyy. Pitää maanantaina mennä taas ihmettelemään paikan päälle.

Lisäks pakosarjaa odottelen saksasta kun siinäkin kestää taas toista viikkoa. Uus katti olis tossa odottamassa.

Jos nokkien vaihtoa meinaat, niin kannattaa sitten kattoa kaikki muut pienemmät jutut ensiks kohdalleen, nimittäin nokat itsessään maksaa ihan kivasti. Esim. pelkällä uudella loppupään putkistolla saa jo ihan kivaa vääntöä aikaan halvalla.
« Last Edit: May 04, 2008, 00:10:09 AM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #90 on: May 05, 2008, 13:53:50 PM »
Soitin tänään korjaamolle ja sieltä kerrottiin, että heiltä hajosi asentotunnistin ja uuden pitäisi tulla tällä viikolla. Ihmetyttää aika suuresti, ettei viitsitä soittaa jos korjaus viivästyy oman mokan takia. Aloin sitten pohtimaan asiaa ja tulipa mieleeni, että jos siellä kerran mokaillaan, niin mahtaako jakopäänhihna olla enää kunnossa, koska sen purkamisessa tunnistin oli hajonnut. Niinpä ajoin firmaan kattomaan autoa. Kaikki äijät oli syömässä, mutta auto löyty sieltä jakopää ja kansi auki. Aika erikoista jättää kansi täysin auki ilman mitään suojaa. Otin jopa siitä kuvan. Sinne kun vähän menee pölyä ja hiekkaa niin kone tykkää tosi hyvää.

Jututin paikalla ollutta vastaanottotätiä ja kerroin, että olen nyt tosi huolissani, että jakohihnakin on kärsinyt ja konekin on jätetty noin avoimeksi kaikelle pölylle. Että kertoo sitten terveisiä pojille kun tulevat syömästä.

Saas nähdä soitetaanko sieltä takas.
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #91 on: May 05, 2008, 14:09:19 PM »
Mistähän ihmeen asentotunnistimesta on kyse? Ei nokkien vaihtoon ikinä mitään erikoistyökaluja ole tarvittu. McGyver säädöllä nokat pystyy vaihtamaan ilman, että edes purkaa jakopäätä.(nimim. kokemusta on).

Kansi auki? Siis ovatko oikeasti ottaneet kannen irti, vai tarkoitatko nyt vain ventiilikoppaa?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #92 on: May 05, 2008, 14:31:37 PM »
Quote
Mistähän ihmeen asentotunnistimesta on kyse? Ei nokkien vaihtoon ikinä mitään erikoistyökaluja ole tarvittu. McGyver säädöllä nokat pystyy vaihtamaan ilman, että edes purkaa jakopäätä.(nimim. kokemusta on).

Enpä tosiaan tiedä mikä asentotunnistin oli hajonnut, mutta asentotunnistimesta puhuttiin. Kuulin ensiksi, että nokka-akseli olisi haljennut, joten kysyin oikein erikseen, että anteeksi mikä hajosi. Kun vein auton sinne, niin siellä katsottiin jostain ohjelmasta ohjeellinen vaihtoaika 4g63:n nokka-akselille ja se oli ohjelman mukaan tunti. Kun sitten kävin siellä samaisena päivänä viime viikon maanantaina, niin sanoivat, että koko jakopää pitää purkaa koska eivät saa muuten hihnaa irti kun hihnankiristin hannaa vastaan. En sitten osannut siihen sanoa juuta enkä jaata, koska en ole itse hihnaa irroittanut, mutta siinä meni sitten se tunnin vaihtotyö kyllä vessasta alas.

Osaatko sanoa missä kohtaa siellä mentiin metsään? Voisin vähän keskustella asiasta samalla kun ripitän niitä muustakin toiminnasta.

Quote
Kansi auki? Siis ovatko oikeasti ottaneet kannen irti, vai tarkoitatko nyt vain ventiilikoppaa?

Eiku siis venttiilikoppa tietysti. Oon niin hermona koko hommasta että ei osaa nimetä näitä osia.
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #93 on: May 05, 2008, 14:42:04 PM »
Luultavasti tosiaan eivät ala siellä McGyver säädelmiä tekemään, vaan purkavat jakopään hihnan sieltä ensin pois. Eli suojat pois, ja hihna pois. Tämän jälkeen nokkien vaihto ja jakopää takaisin nippuun. Tuota ei välttämättä ihan tunnissa tee, sen verran veemäinen se jakopää purkaa ja niputtaa ahtaassa tilassa. Mutta ei siinä mitään erikoisia asentotunnistimia tjms tarvitse.

Itse jos vaihtaisin pelkät nokat omassa tallissani, tekisin sen McGyver tyylillä. Eli hihna ensin esim. nippareilla joka nurkasta kiinni nokkapyöriin. Sitten molemmat hihnapyörät kiristäisin ylhäältä käsin kattoon liinoilla. Tämän jälkeen löysäisin nokkapyörien pultit pois, jolloin ne ne on irti, ja jäävät paikoilleen sillä kattoon kirratuilla liinoilla. Nyt nokat pystyy nostamaan pois kannesta ilman ihmeempiä purkamisia. Sitten vain uudet nokat paikoilleen, ja nokkapyörät takaisin kiinni, nipparit ja liinat irti nokkapyöristä.

Mutta tuo on hieman extreme toimenpide, enkä usko, että kovin moni näin viitsii tehdä 8-) Aika varmasti joka lafkassa purkavat hihnan pois ennen vaihtoa.

Tuskin siellä metsään menty missään vaiheessa, tekevät vain laiskasti hommia, ja jos eka kerta kyseistä konetta rempattaessa menee aikaa luultavasti ihmettelyyn ja korjausoppaiden tutkimiseen.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #94 on: May 05, 2008, 14:53:28 PM »
Niin tosiaan tuli mieleen, että ovatko rikkoneet siis sen koneen oman asentotunnistimen, mikä on imupuolen nokan päässä kiinni. Ja tilasivat uuden siihen sitten tilalle. Kannattaa kysäistä oliko tästä kyse.

Aika lahjakkaita ovat jos sen rikkoneet jotenkin  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #95 on: May 05, 2008, 16:02:22 PM »
Quote
Niin tosiaan tuli mieleen, että ovatko rikkoneet siis sen koneen oman asentotunnistimen, mikä on imupuolen nokan päässä kiinni. Ja tilasivat uuden siihen sitten tilalle. Kannattaa kysäistä oliko tästä kyse.

Aika lahjakkaita ovat jos sen rikkoneet jotenkin  ;D


Joo, kysäisen kun töistä sinne pääsen. Toivottavasti maksaa ja paljon.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #96 on: May 08, 2008, 13:01:39 PM »
Se rikottu osa on kuulemma kampiakselin asentotunnistin.

Olen käynyt siellä nyt useasti, mutta paikalla on aina sellainen täti joka ei tiedä mistään mitään, mutta sain tänään asian selville toiselta henkilöltä puhelimitse. Kysyin, että onko nyt sitten varma ettei jakohihnaa ole rikottu, niin kuulemma on. Mies puhelimen päässä kuullosti siltä, että asia kiinnostaa ihan v*tusti. Todella paljon nyt huolestuttaa, että kuinka sen auton kanssa käy ja uskaltaako sillä lähteä ajamaan. Luottaisitko itse firmaan, joka ei useista pyynnöistä huolimatta voi sulkea edes venakoppaa ettei sinne menisi pölyä? Tarkoittaa ainakin, että öljyt on pakko nyt vaihtaa. Tai joka ei itse viitsi ilmoittaa asiakkaalle kun päivän homma venyy kun itse rikotaan autoa. Nyt auto on ollut siellä puolitoista viikkoa ja maanantaina tulee sitten kaksi viikkoa täyteen. Tai kun tänään soitin ja kysyin, että mikä tilanne niin oli selvinnyt että osa ei tulekaan tällä viikolla (kuten sen piti tulla jo ma-ti) vaan ensi viikolla, niin sitäkään ei viitsitty ilmoittaa. En ole koskaan saanut näin paskaa palvelua tai ollut tekemisissä noin amatöörimäisen toiminnan kanssa. Mutta kivaahan on olla ilman autoa parisen viikkoa korjaamon takia.

Olisi pitänyt ymmärtää varoa, kun siellä töidenvastaanottaja haukkui erästä asiakasta mekaanikoille vaikeaksi asiakkaaksi, muiden asiakkaiden kuullen. Eli kaikki turkulaiset, kannattaa todella miettiä ennenkuin vie autoaan Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkiselle Orikedolle!!!
« Last Edit: May 08, 2008, 13:03:50 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #97 on: May 08, 2008, 20:19:53 PM »
Harmittavia tommoset firmat.  Kannattaa ainakin se vanha rikkinäinen cas pyytää mukaan. Ei niillä sitä oikeutta pitää itellään.

Jos se kone siitä kilahtaa niin viet asiallisemmalle korjaamolle ja lasku sille huonolle..

Noin pienen homman venymisessä ois kannattanut pyytää niiltä sijaisauto..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #98 on: May 08, 2008, 21:59:17 PM »
Tai sit hinautat autosi pois sieltä johonkin missä tuo homma onnistuu päivässä, kyllä tuommosen käseilyn jälkeen on ihan normaalia jos alkaa panta kiristää. Ja jos alkaa mussutusta kuuluun niin kuluttaja-asiamies kun avaa suunsa niin yleensä ne rutinat loppuu siihen.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #99 on: May 12, 2008, 13:18:46 PM »
Pistin perjantaina firmaan varsin pitkän ja yksityiskohtaisen meilin siitä mitkä kaikki asiat olivat mielestäni pielessä. Sain tänään vastauksen, jossa vastattiin osaan kysymyksistä ja mm. todettiin, että "Tuo pöly huoli on aivan turha. moottori saa huomattavasti isommat pölymäärät käynnin aikana asentamasi vapaavirtaussuodattimen kautta."

En voi väittää ymmärtäväni kovin paljoa moottoritekniikasta, mutta jotta edellä mainittu pitäisi paikkaansa, niin venttiilinvarsien pitäisi vuotaa aika paljon, että imusarjan kautta menisi pölyä venttiilikoppaan, eikö? Jos lisäksi näin olisi, niin auto olisi erittäin huonossa kunnossa ja venttiilin varret valmiit. Pölyä kone toki varmaan saakin, mutta sen ei juurikaan pitäisi kulkeutua sylinterien ulkopuolelle moottorin sisällä, jolloin siitä olisi huomattavasti enemmän haittaa.

Kyselin myös, miksi nokkia ei ole öljytty ennenkuin ne on laitettu paikalleen, niin ne kuulemma rasvataan vähän ennenkuin koppa laitetaan kiinni... hmm. Pistää mietityttämään tämäkin vastaus.

Heidän mukaansa anturi kuitenkin pitäisi tulla keskiviikkona, koska se on sama kuin evossa ja löytyy viripajoilta.
« Last Edit: May 12, 2008, 13:19:56 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...