Niin tosiaan tuli mieleen, että ovatko rikkoneet siis sen koneen oman asentotunnistimen, mikä on imupuolen nokan päässä kiinni. Ja tilasivat uuden siihen sitten tilalle. Kannattaa kysäistä oliko tästä kyse.Aika lahjakkaita ovat jos sen rikkoneet jotenkin
Osien vaihdolla ei yleensä tule valmista vaan sit alkas se "tuunaaminen" eli moottorin säätäminen. Tuo nokkien ajoituksen tarkastus vois olla hyvä juttu. Jotkut nokat ovat melko kohdallaan alk.per. ajoituspyörillä mutta hyvä se ajoitus olis tarkastaa. Niillä on kumminkin suuri merkitys koko moottorin toimintaan.
Olis silti ihan kiva kuulla millaisia tuloksia sieltä sitten lopulta tuli.
Lopuksi lisäsin bensansuodattimen siihen letkuun, joka tulee venakopasta imuputkeen kiinni ja mistä sitä öljyä lentää imupuolelle. Sitä täytynee vaihdella ilmeisen usein, mutta ehkä siitä on jotain apua. Siihen toiseen letkuun, joka menee venakopasta suoraan imusarjaan, en uskaltanut koskea, mutta sillekin kait voisi tehdä saman.
Sen imuputkeen tulevan letkun voi tulpata imuputken puolelta kun hankkii suoraan siihen venakopan nippaan sopivan filtterin. Motonetissä maksaa jonkun <20 euroo. Sit jos haluaa hifistellä ni hommaa semmosen catch-can purtilo häsmängän. Ei tarvi olla alvariinsa vaihtamassa.P.S. Mutulla mahtaako bensansuodatin napsia imuilmasta kuinka tehokkaasti niitä haitallisia pikkuhiukkasia... Vaikka varsinaisen ilmanputsarin jälkeen onkin.