Author Topic: Eclipse GS 1997 / tuiisa  (Read 108384 times)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #125 on: July 07, 2008, 15:23:44 PM »
Quote
Niin tosiaan tuli mieleen, että ovatko rikkoneet siis sen koneen oman asentotunnistimen, mikä on imupuolen nokan päässä kiinni. Ja tilasivat uuden siihen sitten tilalle. Kannattaa kysäistä oliko tästä kyse.

Aika lahjakkaita ovat jos sen rikkoneet jotenkin  ;D

Varmaan kyse kampiakselin anturista. 2G:ssä on sellainenkin. 1g:ssä vaan se yksi anturi imunokka-akselin päässä.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #126 on: July 07, 2008, 16:54:42 PM »
Quote
Osien vaihdolla ei yleensä tule valmista vaan sit alkas se "tuunaaminen" eli moottorin säätäminen. Tuo nokkien ajoituksen tarkastus vois olla hyvä juttu. Jotkut nokat ovat melko kohdallaan alk.per. ajoituspyörillä mutta hyvä  se ajoitus olis tarkastaa.
Niillä on kumminkin suuri merkitys koko moottorin toimintaan.


Eli tarttis ostaa säädettävät nokkapyörät ja sitten rullilla säätää? Ihanan kallista sekin ja jos ne on jo valmiiks kohdillaan niin sit tulee laskua ihan turhasta. No, voisin kyllä nokkapyörät ostaa samalla reissulla ku pitää syyskuussa käydä australiassa ja hong kongissa.

Tää on näitä päiviä ku tekis mieli pistää koko auto myyntiin.
Ai, kato se irtos...

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #127 on: July 08, 2008, 01:21:36 AM »
mitkä cat camssin nokat ostit tarkemmin ?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #128 on: July 08, 2008, 12:52:59 PM »
Oon nyt mökil mut oon printannu tänne auton perään lapun jos lukee tällanen mallinumero nokille ku 4341564. Ja siis cat cams,
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #129 on: July 08, 2008, 14:25:33 PM »
Pääsin julkiselle koneelle katsomaan noita cat camssin sivuja ja se on tosiaan nämä akselit:

partnr. 4341564
 duration [0.1mm+cl]264 / 263°
 duration [1.0mm+cl] 220 / 221°
 maximum lift [cl=0]10.35 / 9.80mm
 lift at TDC [cl=0]1.05 / 1.05mm
 parts O.E.M.
 application HYDR: sport
 
 
« Last Edit: July 08, 2008, 14:28:16 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #130 on: July 11, 2008, 15:36:37 PM »
Pitipä muuten kertoa tarkemmin tuosta dynosta nyt kun on taas aikaa kirjoitella. Siellä Häkkisellä oli taas sama kaveri mittaamassa, joka oli edelliselläkin kerralla ja tais olla sama jamppa joka ne nokatkin laitto paikalleen. Se otti aluksi siinä ihan normaalisti vedon ja sitten kateltiin ruutua ja ihmeteltiin, että 162 kW ja yli 500 newtonia vääntöä  :o Noh, en nyt ihan märimmissä päiväunissakaan uskonut tohon ja se mittaajakin ihmetteli, että missä mättää. Sitten sitä toistettiin kolme neljä kertaa mutta ei kunnon tulosta. Lopulta se veti vitosella ja sai ihan järkevältä kuullostavan tuloksen, mutta sillonkin vääntö oli mitä sattuu. Lopulta se meni kysymään sitten joltain toiselta jampalta, joka tuli siihen kattomaan käyriä ja alko sitten sanomaan, että siellä joko jarrut laahaa tai sitten aurauskulmat on v*tuillaan. Pidin kumpaakin tilannetta mahdottomana. Siinä sitten ihmeteltiin ja katottiin, että pikkasen joku kate osuu rullaan, mutta ei siten että se ottais kunnolla vastaan. Lopulta sitten selvis, että se mittaaja anto moottorin jarruttaa aina vedon jälkeen vauhdin pois, jolloin dyno tulkitsi autossa todella olevan jotain vikaa ja että tehot on ihan huiput kun kerran se jaksaa niinkin kovaa pyörittää renkaita. Vedon jälkeen pitää siis painaa kytkin pohjaan ja antaa auton rullata itsekseen vauhtia pois. Näin sitten lopulta saatiin tehot mitattua, mutta tän sähellyksen jälkeen oletan nyt että arvot ovat jotakuinkin vain keskenään vertailukelpoisia, mutta eivät varmaankaan täysin totuutta vastaavia. Epäilen myös, että firma ei käytä mitään korjauskertoimia lämpötilan tai ilmanpaineen suhteen, eli keväällä mitattu aikasempi tulos saattoi olla hieman parempi kuin mitä se olisi ollut nyt 10 astetta lämpimämmässä ilmassa mitattuna, mutta eipä tuolla liene kovin merkittävää vaikutusta.

Ajattelin seuraavaksi katsoa, jos laittaisin ne säädettävät nokat ja veisin auton sitten sporttiautoon rullille säädettäväksi. Kymmenisen prosentin tehonlisäis olisi tavoitteena.

Onko muuten jollakin tietoa mitä on GS:n vakiossa vääntöä?
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #131 on: July 11, 2008, 16:37:15 PM »
edm 1g:n moottorissa on 110kw/175Nm
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #132 on: July 12, 2008, 14:54:18 PM »
Olis silti ihan kiva kuulla millaisia tuloksia sieltä sitten lopulta tuli.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #133 on: July 12, 2008, 21:44:07 PM »
Quote
Olis silti ihan kiva kuulla millaisia tuloksia sieltä sitten lopulta tuli.
Tuolla ne on aikaisemmassa viestissä.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #134 on: July 15, 2008, 23:53:32 PM »
Tänään tuli taas koko päivä laiteltua autoa. Purin kaikki imupuolelta aina imusarjaan asti. Ilmanmäärämittarista poistin jonkun pidikemuovin, joka piti niitä kennostoja paikoillaan ja lopulta päätin nyppiä ne kennotkin pois. Sitten vielä hieman siloittelin ja avasin paikkoja mittarin sisältä. Mittarin jälkeen tulevasta resonaattoripoksin jätin paikalleen esteettisistä syistä, mutta tukin sen reijän siten, että resonaattoriin ei mene enää ilmaa lainkaan.

Sitten otin kaasuläppäkotelon irti. Siitä viilasin kaasuläpän akselin niin ohueksi kun uskalsin. Veikkaisin, että noin 2-3 milliä lähti kummaltakin puolelta. Lasketaanpas mitä siitä oli iloa. Kaasuläpän teoreettinen maksimiala on 22.9 neliösenttimetriä (ei akselia eikä läppää, vain puhdas reikä mistä ilma pääsee kulkemaan). Jos taas oletetaan, että akseli oli noin 1.2 senttiä paksu, niin sen ala olisi noin 6.2 neliösenttiä (1.2x5.4 ja vähän pois kaarevuuden takia), jolloin kokonaisalaksi jäisi noin 16.7 neliösenttiä. Jos oletetaan, että ohensin minimissäni 1,5 milliä per akselin puoli, niin se tekee 1.6 neliösenttimetriä lisää alaa tai vastaavasti 3 milliä tarkoittaisi 3.2 neliösenttimetriä, eli vaikka luvut ovat vain karkeasti suuntaa antavia, niin kyllä tosta voidaan sanoa olevan ainakin kaasuläppäkotelon ilmanläpäisykyvyn kannalta huomattava merkitys.

Mittasin muuten moneen kertaan sen kaasuläppäkotelon halkaisijan siitä kapeimmasta kohtaa ja sain kolmella eri mitallakin 54 milliä lukemaksi (ainakin dsmtunerssissa puhuvat, että se olisi 52mm). Tämä päti siis myös imusarjan puolella. Kattelin tosta yhdestä kirjasta, että 50 millisen reijän teoreettinen virtaus riittää 170 heppaan ja 56mm riittäisi 210 polleen. Eli miksi kannattaisi vaihtaa 1g:n kaasuläppäkoteloon, kun se virtaus ei ole ainakaan siitä kiinni? Toisaalta miksi viilata akselia ohummaksi...

Lopuksi lisäsin bensansuodattimen siihen letkuun, joka tulee venakopasta imuputkeen kiinni ja mistä sitä öljyä lentää imupuolelle. Sitä täytynee vaihdella ilmeisen usein, mutta ehkä siitä on jotain apua. Siihen toiseen letkuun, joka menee venakopasta suoraan imusarjaan, en uskaltanut koskea, mutta sillekin kait voisi tehdä saman.

En nyt jaksanut millään purkaa autoa niin pitkälle, että olisin saanut imusarjan irti. Tuolla 2g:n konehuoneessa on niin ahdasta, että täytyisi joka suunnasta päästä vääntämään ja niin paljon muutakin pitäisi purkaa, että sen puhdistaminen ei sitten enää ole päivän homma. Se puoli tosin täytyisi ehdottomasti avata ja laittaa. Jotain järkeviä neuvoja otetaan tän suhteen vastaan.

Lopuksi sitten pistin auton kasaan ja käyntiin. No, eikös tyhjäkäynti ollut ihan mitä sattuu ja ainakin voisi päätellä, että jotain muutoksia imupuoleen oli tullut. Tyhjäkäynnin säätämist sitten dsmtunerssien sivuilta aikani ihmeteltyäni päätin vaan tuurilla kokeilla ja kyllähän tuo lopulta asettui ihan uomiinsa. Jotenkin vaan uusien nokkien kanssa tuo vakio 850 1/min ei tunnu riittävän vaan pitäisi laittaa vähän enemmän. Auto kuullostaa enemmän jo jotain vee kasilta.

Sitten sellainen ihmetys syntyi, että nyt ne imuäänet on sitten tosi kovat. Kun auto käy tyhjäkäynnillä, niin ne kuulee ihan selvästi sisään jos ovi ja konepelti on auki. Kun käden laittaa ilmansuodattimelle, niin oikein tuntee kun se imee.

Kävin pienellä lenkillä ja nätisti kulkee.  8-)
Ai, kato se irtos...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #135 on: July 16, 2008, 00:13:28 AM »
Quote

Lopuksi lisäsin bensansuodattimen siihen letkuun, joka tulee venakopasta imuputkeen kiinni ja mistä sitä öljyä lentää imupuolelle. Sitä täytynee vaihdella ilmeisen usein, mutta ehkä siitä on jotain apua. Siihen toiseen letkuun, joka menee venakopasta suoraan imusarjaan, en uskaltanut koskea, mutta sillekin kait voisi tehdä saman.


Sen imuputkeen tulevan letkun voi tulpata imuputken puolelta kun hankkii suoraan siihen venakopan nippaan sopivan filtterin. Motonetissä maksaa jonkun <20 euroo. Sit jos haluaa hifistellä ni hommaa semmosen catch-can purtilo häsmängän. Ei tarvi olla alvariinsa vaihtamassa.

P.S. Mutulla mahtaako bensansuodatin napsia imuilmasta kuinka tehokkaasti niitä haitallisia pikkuhiukkasia... Vaikka varsinaisen ilmanputsarin jälkeen onkin.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #136 on: July 16, 2008, 01:27:39 AM »
Quote
Sen imuputkeen tulevan letkun voi tulpata imuputken puolelta kun hankkii suoraan siihen venakopan nippaan sopivan filtterin. Motonetissä maksaa jonkun <20 euroo. Sit jos haluaa hifistellä ni hommaa semmosen catch-can purtilo häsmängän. Ei tarvi olla alvariinsa vaihtamassa.

P.S. Mutulla mahtaako bensansuodatin napsia imuilmasta kuinka tehokkaasti niitä haitallisia pikkuhiukkasia... Vaikka varsinaisen ilmanputsarin jälkeen onkin.

Kattelin niitä catch canejä, mutta musta niiden hinnat ei ihan vastaa saatavaa hyötyä. Toi bensansuodatin makso kolme euroa. Tunerssien sivuilla oli tollanen kuvailemasi toinen ratkaisu, mutta päädyin nyt tohon bensansuodatin viritykseen toistaiseksi. En tiedä mitä haitallisia hiukkasia siellä enää voisi tolla välillä lentää, mutta kunhan se öljy jäis tohon.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #137 on: July 16, 2008, 15:42:49 PM »
Tänään sitten alkoivat oireet. Auton tyhjäkäynti pomppii yhä eikä tunnu pysyvän 850:ssä. Lisäksi kun autolla lähtee liikkeelle aivan pintakaasulla, niin auto saattaa alkaa nykimään rajusti aivan kuin se tukehtuisi. Lisäksi jos jalan nostaa kaasulta vauhdissa niin se auto saattaa sammua. Kaiken huipuksi CEL syttyili ja sammuili, mutta erityisesti se tuntui syttyvän kovassa kiihdytyksessä. Auto toimii normaalisti ajettaessa isommilla kierroksilla kuin alle 2 tonnin, poislukien tota CELliä. Yritin lukea vikakoodeja Evoscanilla, mutta se ei saa yhteyttä ECUun, mutta datan normaaliloggaus kyllä onnistuu. Vertailen nyt hieman noita vanhoja ja uusia datoja keskenään, mitä on tullut otettua. Ainakin Fuel Trimeissä on selviä eroja tullut ja yritän selvitellä mitä ne tarkoittavat. Kokeilen varmaan myös evoscanin versiota 2.4 nykyisen 2.3:n sijaan, jos sillä tulisi jotain vikakoodeja.

Yleisesti ottaen veikkaan, että vika on nimenomaan tossa tyhjäkäynnissä, joka ei sitten onnistunutkaan säätymään oikein.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #138 on: July 16, 2008, 16:34:33 PM »
Jahas, sitä hunajakennostoa ei olis saanut poistaa... Eikun kaivamaan roskista.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #139 on: July 16, 2008, 17:18:19 PM »
Kaivoin roskiksesta kennot ja palautin neljästä kaksi paikalleen, eli jätin ne sivummaiset pois, koska siitä menevä ilma ei kulje minkään elektroniikan ohi. Toiseksi ne sivuimmaiset kennot olivat kärsineet hieman vaurioita kun keskimmäiset olivat entisellään.  Tämä korjasi puolet ongelmasta. Nyt tyhjä käynti palautui normaaliksi ja auto ei uhkaa sammua kun tulee risteykseen. Sensijaan CEL-valo syttyi taas kun kävin ajamassa pienen lenkin. Jatkan ihmettelyä.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #140 on: July 16, 2008, 20:52:33 PM »
No eihän se sitten seuraavalla käynnistyksellä enää osannutkaan pitää niitä kierroksia kohillaan kun auto seiso paikoillaan. Laitoin ne loputkin kennostot paikoilleen ja vieläkin sytty CEL, mutta sensijaan kierrokset alko jo pysymään siellä missä pitääkin. Katoin tulppien kunnon ja ne oli ihan ok. Sen jälkeen laitoin uudestaan käymään niin sittemmin ei ole tullut CEL:liä. Mutta saa nyt nähdä.

Ei pitäis näköjään mitään mennä ruuvaamaan koskaan  :'( Toikin kennostoasia on käyty tällä saitilla läpi mutta eihän se silmää sattunut ennenku kennostot oli jo roskissa. Nyt sitten jos sieltä sen takia jotain hajos, niin kyl oli taas hieno thyynaus.
Ai, kato se irtos...

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #141 on: July 16, 2008, 21:13:59 PM »
Mitsubishin ilmamäärämittari on aika herkkä kaikenlaiselle ilman pyörteilylle. Vapaavirtaussuodattimen kulmikas adapteri saattaa jo sinällään aiheuttaa pientä nypytystä ajettaessa n. 50-60 km/h tasakaasulla. Jotkut ovat tehneet ko. adapterin itse ja saaneet nypytyksen sillä pois (itsellä vielä edessä).

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #142 on: July 16, 2008, 23:11:42 PM »
Itellä kans toi kartiosuodatin ja kyllä ykkösellä kun yrittää tasaisesti ajaa niin kyllä alkaa hirveä nykiminen. Varmaan kans toi suodin kun sen aiheuttaa.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #143 on: July 24, 2008, 14:44:07 PM »
No niin, laitoin tosiaan kaikki kennot takaisin, mutta pienensin niitä kiinnipitävää muovia isolla kädellä. Enää ei toistaiseksi vilkkunut CEL-valo ja tyhjäkäynti on toiminut ihan niinkuin pitääkin.

Vielä tökkiäkseni muurahaispesää, tein uuden ram air systeemin. Siinä ilma otetaan 10 senttisellä ilmastointiputkella suoraan vasemman puoleisesta "sumariluukusta" (jonka viereisessä oikealla on varsinainen sumari) ja putki ohjataan pienen mutkan kautta aikalailla kiinni ilmansuodattimeen, mutta ilma tulee vinosti suodattimen jälkeiseen putkeen nähden. Ihme kyllä tämä ei ole aiheuttanut ongelmia, päinvastoin, kun vauhtia on pikkasenkin niin auto lähtee matalillakin kierroksilla nätisti keräämään vauhtia. Mutta katsellaan kun tulee ensimmäiset rankkasateet... Toisaalta tämä ei ole sellainen järjestelmä, jossa kaikki putkeen osuvat menisi suoraan imusarjaan. Sellainen systeemi oli eräässä vanhassa V8-lehden jutussa, jossa PT Cruiseriin tehtiin ihan vastaava muutos. Dyno osoitti 12 hepan tehonlisäystä, eli noin reilun 10 prosentin parannusta, mutta tulos ei voinut johtua juuri muusta kuin vapaammasta filtteristä, koska dynossa autoon ei juuri saada puhallusilmaa kuten liikkeessä.

Tänään pitäisi sitten alkaa imusarjan purkaminen kun ilmatkin suosivat. Saa nähdä millanen soppa siitä syntyy... Mutta virheistä oppii ja minähän en muuta teekään kuin virheitä.  8-)
Ai, kato se irtos...

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #144 on: July 24, 2008, 18:26:10 PM »
Itellä kans juuri samalla tavalla tehty "ram air" systeemi ja en ole vielä ainakaan mitään ongelmia huomanut sateella!
Siihen pitäis vielä väsätä jonkun lämpösuoja systeemin niin että ainoa ilma tulis vaan tuolta putken kautta, silloin vois siitä jotain apuakin olla. On vaan vähän vaikeaa että mistä tekis ja mihin sen kiinnittäis!?

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #145 on: July 25, 2008, 00:53:51 AM »
Kyllähän siellä on niitä pultteja joka paikassa siten, että metallinauhalla saisi jonkun pellin kiinni. Kun saan tuon imusarjan hoidettua, niin katson sitä seuraavaksi.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #146 on: July 29, 2008, 21:18:50 PM »
Imusarjaprojekti päättyi onnellisesti, mutta valitettavasti en löytänyt metallipajaa joka olisi tehnyt kipeesti kaivattuja muutoksia plenumiin, jota olisin halunnut suurentaa. Tosin se olisi myös ollut aika riskiä lähteä isompia muutoksia tekemään.

Mutta nyt siis imusarja on hiekkapuhallettu puhtaaksi, viilattu ja hiottu runnerien päät sileiksi (mutta ulostulokokoa suurentamatta), plenumin kaasuläppäkotelon päätä on suurennettu ja siloiteltu rankalla kädellä00000. Kannen puolelta pyyhin puhtaaksi mitä sain. Lisäksi läppäkotelon plenumin puolta suurennettiin mukavasti. Hioin vielä varmuuden vuoksi myös kaasuläpän akselin entistä ohuemmaksi. Lopuksi kiillotin kaikki hiotut kohdat siten, ettei sormella tuntenut enää naarmuja.

Vaihdoin PCV-letkun pidemmäksi ja laitoin väliin suodattimen. Otin EGR:n kokonaan pois laittamalla reiättömän tiivisteen ja tulppasin myös alipaineletkun.  Alla kuvia kesken työn.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #147 on: July 29, 2008, 21:19:53 PM »
Niin siis edellinen kuva oli tietysti lähtötilanne. Tässä siis työvaiheiden välillä otettuja.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #148 on: July 29, 2008, 21:23:35 PM »
Lopuksi kone kasaan ja sitten ihmettelemään tuliko kaikki piuhat kiinni. Kaikki toimii ok ja emäntä sanoi koeajolla, että nyt vaikuttaa siltä, että moottorissa olisi jotain tehojakin, eikä pelkkää kovaa ääntä.  ;D

Sellainen hieman jäi ihmetyttämään, että tyhjäkäyntinopeus nousi 1600 kierrokseen kun olin sen saanut juuri viime ihmetysten jälkeen normaalille tasolle, eli noin 850 kierrokseen. Ainakin koeajolenkin jälkeen kone pyöri yhä tuolla varsin korkealla tyhjäkäynti nopeudella.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #149 on: July 29, 2008, 21:54:30 PM »
Kattelin just tota kuvaa ja tajusin, että unohdin laittaa poikkituen takaisin paikalleen...  :-[
Ai, kato se irtos...