Author Topic: Eclipse GS 1992 / jakke  (Read 32048 times)

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Eclipse GS 1992 / jakke
« on: August 26, 2009, 15:16:12 PM »


Yksityiseltä ostin auton 2008 syksyllä, ostopäivänä auto myös hajosi :-/

Syksy ja talvi meni autoa hiljattain korjatessa, kesällä 2009 auton sain leimattua....pieniä vikoja ollut jatkuvasti joten ajamisesta ei ole vieläkään päässyt kunnolla nauttimaan.

Tällä hetkellä ongelmaa on ollut tyhjäkäynnissä <--- tämäkin vika tuli heti kun vesipumppu vaihdettiin >:( käytetty tyhjäkäyntimoottori tilattu rapakon takaa, sitä odotellessa.......

Nyt pääprojektina on auton äänentoistolaitteiston uusiminen :
Pari kuvaa --> sisusta purettu, bitumimattoa / massaa levitelty mahdollisimman paljon, lisäksi tulee jonkin verran "villaeristeitä"...subin kotelo tulee takapenkkien tilalle 8-)




Laitteisto lista:
Erillissarjat : DLS MS5 5.25", MDS Dynamic DC650RS 6,5"
Erillissarjoja käskyttää : MDS GP4 4-Kanavainen
Subbari : Digital Desings 9915 beast, 0,7x2 ohmin keloilla, kotelo 30mm MDF-levystä,tilavuus n. 147 litraa, "L-portti", viritys 36 Hz.  
Subia käskyttää : Cerwin-Vega Stroker 2000.1 digitaalinen monovahvistin.
Lisäakku tulee peräkonttiin : Optima YELLOW TOP 1400S 75Ah
Soitin : KENWOOD - KDC-BT6544UY

Ja tarkoitus on saada sitä äänenpainetta ;D
« Last Edit: September 11, 2009, 18:57:02 PM by Jakke »

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #1 on: August 27, 2009, 16:35:29 PM »
Pitäs saada konttiin lisää tilaa, jos kuvassa rajatun palkin poistan niin miten se vaikuttaa rungon kestävyyteen :-/


Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #2 on: August 28, 2009, 17:01:04 PM »
En kyllä menis poikittais palkkeja poistamaan, ei ne siellä ihan turhaan ole.
Mihinkäs tarviit tuon muutaman litran mitä palkki vie? Itse hyödyntäisin palkkia mm. kiinnityksiin.
DSMotorsports

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #3 on: August 28, 2009, 22:40:42 PM »
Kotelosta tulee iso -> 147 litraa ! joten kaikki tila on tarpeen :


Palkin jo poistin, ylemmäs tulee uusi "palkki" joka pitää koteloa paikoillaan ja samalla tukee auton runkoa ::)


Laitteisto listaa hieman päivitin, DD 3515e en suomesta kovin helpolla saanut... onneksi paikallisesta audiotarvike liikkeestä löytyi edullisesti "hieman" parempi malli  
DD9915 beast 8-)
« Last Edit: September 01, 2009, 11:11:54 AM by Jakke »

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #4 on: September 03, 2009, 00:08:28 AM »
Tänään väsäilin koteloa, päällystän mustalla kankaalla  :)

« Last Edit: October 04, 2009, 09:25:05 AM by Jakke »

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #5 on: September 08, 2009, 00:04:29 AM »
Lisää kuvia

Maablokin tekoa :


Maabloki ja +jakobloki valmis (ainakin toistaiseksi) :



Kotelo valmistuu hitaasti :


Ahdasta..... :D :


Taakse jää vielä hyvin tilaa :

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #6 on: September 11, 2009, 19:05:13 PM »
Projekti on taas hiukan edennyt, ensi viikolla pääsee laitteistoa testaamaan :)

Tukirautoja piti asentaa kotelolle :


Kotelo päällystetty, vielä pientä laittoa niin valmis on  :D

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #7 on: September 14, 2009, 20:57:21 PM »
 DSM Graveyard:ilta tilaamani tyhjäkäyntimoottori oli valmiiksi paska, nyt on 3 paskaa tyhjäkäyntimoottoria näpeissä :'( pitää varmaan viedä paikalliseen ammattikouluun käämitettäväks kaikki  ::)


Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #8 on: September 14, 2009, 22:15:43 PM »
Osa keloista on varmaankin ehjiä, mikset kokoa yhtä toimivaa  :-?

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #9 on: September 15, 2009, 14:30:07 PM »
Jokaisessa tyhjäkäyntimoottorissa on ylemmässä / alemassa valkosessa pakassa toinen "käämi" mykkänä, jos olen asian oikein ymmärtänyt  :-/

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #10 on: September 18, 2009, 00:40:19 AM »
Laitteisto alkas olla kasassa, vielä olisi johdotuksien fixsailua / valojen asentamista...

, ,
« Last Edit: September 18, 2009, 00:42:16 AM by Jakke »

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #11 on: September 20, 2009, 18:20:10 PM »
Ensi testit onnistu melko hyvin, pieniä ongelmia sulakkeitten kanssa vain, painetta tulee kivasti  :)......pitää myöhemmin mitata paljonko sinne subille oikeasti menee tehoa.

http://www.youtube.com/watch?v=Rod3hlV9sg4

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #12 on: September 20, 2009, 20:04:49 PM »
Kylhän sieltä matalaa tuntu tuuppaavan videon mukaan, tuli täs melkein mieleen et pitäisköhän se itekin taas vaihteeks iskee joku subbari autoon, et vallottais taas takakontin "hyötykäyttöön" :) Mut jaah... taitaa jäädä nyt tekemättä kun rahaahan se vaatii ja tarttee tota tilaakin tällä hetkel muuhun käyttöön :)

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #13 on: September 20, 2009, 21:36:00 PM »
Innostuin tekemään testi raidan fruity loops:illa  :D

http://www.mikseri.net/playsong.php?id=394693

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #14 on: September 21, 2009, 19:12:51 PM »
Quote
Kylhän sieltä matalaa tuntu tuuppaavan videon mukaan, tuli täs melkein mieleen et pitäisköhän se itekin taas vaihteeks iskee joku subbari autoon, et vallottais taas takakontin "hyötykäyttöön" :) Mut jaah... taitaa jäädä nyt tekemättä kun rahaahan se vaatii ja tarttee tota tilaakin tällä hetkel muuhun käyttöön :)

Rahat ja tila autosta loppuu ainakin näissä hommissa ;D itse kokeilisin seuraavaksi DD 1508 2 kpl (8"), soivat ilmeisesti aika kovaa  8-)....ei veisi niin paljoa tilaa kontista...  
http://www.youtube.com/watch?v=NPzKai1zRY0&feature=related

_Larson_

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #15 on: September 21, 2009, 22:01:31 PM »
On kait sulla kunnon erkkasarjat autossa, ettei pelkkää jumpetta?

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #16 on: September 21, 2009, 23:13:30 PM »
Quote
On kait sulla kunnon erkkasarjat autossa, ettei pelkkää jumpetta?

Ylempänä kerrottu laitteisto

Imperio

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 179
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #17 on: October 07, 2009, 22:11:15 PM »
Ei kai se poistettu tukipalkki nyt ole korvattu pelkästään nuilla muutamalla "hitsatulla" kulmaraudan pätkällä?
Voipi olla tosi kolariturvallinen laitos nykyään.
Iän myötä oppinut miettimään myös turvallisuutta eikä pelkkiä humppakoneita..
Niin.. on nykyisessä kulkineessani soittimet ja olen myös aikoinaan omistanut samanlaisen Clipsen kuin sinulla  :)
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #18 on: October 08, 2009, 00:07:42 AM »
Quote
Ei kai se poistettu tukipalkki nyt ole korvattu pelkästään nuilla muutamalla "hitsatulla" kulmaraudan pätkällä?
Voipi olla tosi kolariturvallinen laitos nykyään.
Iän myötä oppinut miettimään myös turvallisuutta eikä pelkkiä humppakoneita..
Niin.. on nykyisessä kulkineessani soittimet ja olen myös aikoinaan omistanut samanlaisen Clipsen kuin sinulla  :)

Jos minä miettisin kolariturvallisuutta ei autona olis mitsubishi eclipse 1g -92  ;) auton rakentelu vielä kesken joten mahdollisia sivutukia vielä kerkee asentaa :)

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #19 on: October 08, 2009, 22:59:40 PM »
Quote
Jos minä miettisin kolariturvallisuutta ei autona olis mitsubishi eclipse 1g -92  ;) auton rakentelu vielä kesken joten mahdollisia sivutukia vielä kerkee asentaa :)

1gen. Eclipsehän on kolari -turvallisempi kärry kuin monet muut samanmalliset matalat kikottimet, johtuneeko siitä että on suunniteltu tuolla isonveden takana.

Tuolla sivuttais palkilla on muutakin merkitystä kuin turvallisuus, se muunmuassa tukee koria vääntymästä ja turhaan "elämästä".

Anteeksi kritiikki, mutta oisin itse vieläkin tehnyt tuon asennuksen hieman erillailla.
DSMotorsports

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #20 on: October 18, 2009, 15:21:13 PM »
Digital designs logo alkaa kohta olla valmis, vielä pitäisi miettiä miten kankaan / akryylilevyn sauman peittäisi  :-?

, ,

Kuva takalasin läpi pimeässä :)


[size=20]VIDEO[/size][/url]
« Last Edit: October 18, 2009, 17:50:21 PM by Jakke »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #21 on: October 18, 2009, 23:32:14 PM »
Quote
Quote
Jos minä miettisin kolariturvallisuutta ei autona olis mitsubishi eclipse 1g -92  ;) auton rakentelu vielä kesken joten mahdollisia sivutukia vielä kerkee asentaa :)

1gen. Eclipsehän on kolari -turvallisempi kärry kuin monet muut samanmalliset matalat kikottimet, johtuneeko siitä että on suunniteltu tuolla isonveden takana.

Tuolla sivuttais palkilla on muutakin merkitystä kuin turvallisuus, se muunmuassa tukee koria vääntymästä ja turhaan "elämästä".

Anteeksi kritiikki, mutta oisin itse vieläkin tehnyt tuon asennuksen hieman erillailla.

Tohon on nyt ihan pakko tarttua, et ameriikassako ne turvalliset autot tehdään?!?

Minäkin ymmärrän näkymyksen, et jos tehdään hifi-autoa ehkä jopa näyttelyihin, niin sillä tuskin ajellaan joka päivä tms. joten minustakin on ymmärrettävää että pikkupurkua tehdään. Vaikka aikaisemmin olen jossain tääll ihmetellyt airbagin poistoa jonkin toisen auton yhteydessä.

Hyvältä toi takalasi näyttää! Kytke se jarruvaloihin  :)

Edit: Ja autokin on suunniteltu jaappanissa...
« Last Edit: October 19, 2009, 11:54:17 AM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #22 on: October 22, 2009, 15:02:09 PM »
Quote
Hyvältä toi takalasi näyttää! Kytke se jarruvaloihin :)

Hyvä idea, kirkkautta kun vielä vähän nostaisi niin näkys paremmin :)

Tarkoitus olisi tehdä myös mittariston taustat akryylilevystä.

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #23 on: November 21, 2009, 01:58:26 AM »
Nykyisellä laitteistolla saatiin "burbissa" mitattua 142.1db @ 42Hz = en ole tyytyväinen  :(

Optiman kaveriksi tulee --> NorthStar NSB-125 akkuja 2 kpl.

Uusi vahvistin tilattu  :-? :-?  

Tästä on hyvä jatkaa, toivottavasti ensi vuonna laitteisto olisi kisa kunnossa ;)

    

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / jakke
« Reply #24 on: November 27, 2009, 11:55:39 AM »

Stetsom 7K2E  
2 kpl NSB 125

Vahvistin saapui brasiliasta :D