Author Topic: Eclipse GS 1992 / tiiti  (Read 49480 times)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #50 on: June 30, 2005, 15:17:29 PM »
heh 350e  ;D 80$:lla saa uuden magnaflown katin jänkeistä  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #51 on: July 08, 2005, 10:06:01 AM »
Nii eikä maksa mitään kun ottaa kokonaan pois  ;)

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #52 on: August 03, 2005, 21:16:39 PM »
Hiclone jäihin, kaveri testas eikä toimini juurikaan suuntaan eikä toiseen. Suplexin 35mm madallus iskettiin kiinni ja hyvinhän se auto tipahti. Nyt ei muuta kuin ajelua loppukesä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #53 on: August 03, 2005, 22:07:06 PM »
Quote
Hiclone jäihin, kaveri testas eikä toimini juurikaan suuntaan eikä toiseen.

Olisit uskonut meitä vain, ei täällä aina pelkkää potaskaa puhuta  ;D ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #54 on: August 08, 2005, 14:17:34 PM »
Hmph, enhän mä sitä kikkaretta asentanutkaan autooni vaan toinen tavi teki sen puolestani (heh heh, jäynä) eli se siitä.

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #55 on: August 15, 2005, 23:14:37 PM »
Quote
heh 350e  ;D 80$:lla saa uuden magnaflown katin jänkeistä  ;D

miltäs sivulta  :D
ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #56 on: August 15, 2005, 23:32:58 PM »
Quote


ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)

Ei oikein hyvä idea... Katti on päistään laipoilla kiinni. Niiden päälle ei oikein saa suoraan mitään. Katti vaan irti ja johonkin pajalle tekemään vastaavat laipat, sit vaan hitsillä suoraan putkenpätkään kiinni. Samalla kannattaa uusia tiivisteet. Maksoi tarvikkeena jotain 3€ pari.

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #57 on: August 16, 2005, 13:59:28 PM »
Quote
Quote


ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)

Ei oikein hyvä idea... Katti on päistään laipoilla kiinni. Niiden päälle ei oikein saa suoraan mitään. Katti vaan irti ja johonkin pajalle tekemään vastaavat laipat, sit vaan hitsillä suoraan putkenpätkään kiinni. Samalla kannattaa uusia tiivisteet. Maksoi tarvikkeena jotain 3€ pari.

Harmi vaan kun ei ole pajaa tällä hetkellä, työkalut löytyy mutta ei ole tilaa autolle joten työt täytyy tehdä lähinnä ulkosalla.. Täytyy koittaa metsästää joltain valmis putki jos joku vaikka tekisi pientä korvausta vastaan  ::)


hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #58 on: August 16, 2005, 19:04:39 PM »
Mulla on omassani tälläkin hetkellä paikalla omavalmiste test-pipe. Ei tarvi olla kovin ihmeellinen metallipaja josta löytyy tarpeet ja koneet. Katti kainalossa vaan piirtämään laippojen mallit ja sit esim. lankasahalla leikkaamaan jostakin plootusta sopivat. Siinäpä se vaativampi osa, laippojen suunnittelussa kannattaa kyl olla mallina se alkup. katti kun ne päädyt on vähän eri suuntiin 'kallellaan'.

Ootkos tuota kysynyt? Josko vielä olisi myymättä...

http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1121285385

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #59 on: August 16, 2005, 21:35:37 PM »
Hän lupas postittaa putken  8-)
« Last Edit: August 16, 2005, 22:01:14 PM by tme »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #60 on: August 16, 2005, 23:26:25 PM »
No niin! Tervetuloa ekokatastrofikerhoon  ;D

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #61 on: August 17, 2005, 18:14:56 PM »
Quote
No niin! Tervetuloa ekokatastrofikerhoon  ;D

 ;D
Eipä sitä vanhassakaan autossa kattia ollut, saapahan perässä ajajat paremmat sauhut :)
Tuliskohan liian kovat äänet jos vaihtais vakiotakapöntön tilalle vapaasti virtaavan   :-?

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #62 on: August 17, 2005, 21:02:48 PM »
Nope. Multa löytyy omasta sellainenkin. Turboahdin tietysti vaimentaa pakoääniä jonkun verran, paha sit sanoa miten paljon vapari mölyää. Laserissa on nyt siis ahtimelta taakse asti suoraa putkea ilman mitään välivaimentimia. Perässä on sit Simonsin 2,5" vapaavirtauspönttö.

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #63 on: August 18, 2005, 21:53:20 PM »
Quote
Nope. Multa löytyy omasta sellainenkin. Turboahdin tietysti vaimentaa pakoääniä jonkun verran, paha sit sanoa miten paljon vapari mölyää. Laserissa on nyt siis ahtimelta taakse asti suoraa putkea ilman mitään välivaimentimia. Perässä on sit Simonsin 2,5" vapaavirtauspönttö.

Mites ton katsastuksen kanssa, käsittääkseni mitä tahansa pönttöä ei saa laittaa 1996 (kuukautta en muista) jälkeen rekisteröityihin autoihin.  :-/

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #64 on: August 18, 2005, 21:59:37 PM »
Tuommoista en kyllä ole ikuna kuullut, kyllä mihin tahansa autoon saa mitä tahansa putkistolle rehdä....
Kunhan on katti kiinni jos on vähäpäästönen... Ja tietysti melutaso pysyy rajojen sisällä  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #65 on: August 18, 2005, 21:59:59 PM »
No saa kai... Onhan niitä peräpönttöjä ihan uusiinkin autoihin vaihdettu.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #66 on: August 19, 2005, 03:52:29 AM »
Jos pilkkua aletaan viilaan niin eikö noissa tarvi olla e hyväksynnät yms  :o
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #67 on: August 19, 2005, 08:24:49 AM »
Käsittääkseni vain valoilla/peileillä yms. tarvitsee olla tuommoinen e hyväksyntä tjmsp.
Pakoputki kuitenkin osa moottoria....

Noh liikaa mutua, liian vähän faktaa, joku reipas vois kaivaa aken sivuilta faktaa  :D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #68 on: August 19, 2005, 13:10:05 PM »
Dodii, nyt laitetaan tilaukseen uudet männät italiasta (ei löytynyt ecliin suoraan mut evo7 männät kuulemma sopii, ovat täysin samanlaiset  :-?) ja uus kytkinpaketti tarvis saada kun vanha tuskin jää paikalleen tulevan talven tehonlisäyksen jälkeen, ja sitten laitoin jo meiliä uusista jarrulevyistä ja satuloista...

Nyt ruvetaan keräämään osaa tulevaa koitosta varten mm. silikoniletkua ja muuta halpaa osaa  ;D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #69 on: August 19, 2005, 13:49:52 PM »
Siis mitä mitä... turbon männät laitat vapariin? Vai oletko nyt ahtamassa?
Tässä koneessa kun puristukset määrää männät, eli evo7:ssa luultavimmin jotain 8 pintaan tjmsp...

Mitähän sä nyt oikein olet tekemässä?
« Last Edit: August 19, 2005, 13:50:41 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #70 on: August 19, 2005, 16:41:43 PM »
Bling bling, i guess we have a winner in here!  ::) siitäpä tässä juuri on kyse, turbo tulee talvella konehuoneeseen. Vielä vähän mietin sitä joskos hakis saksasta kolaroidun eclin ja jättäis sen vakiokoneen talliin ja turbon tähän ekaan autoon, olis siel sit jo valmiina kaiken varalta. Kun ei ne kolariautot siel paljon maksa...

Eli ennen talvea ei varmaan muuta tehdä, ajellaan vaan niin kauan kun kelit sallii.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #71 on: August 19, 2005, 16:46:15 PM »
Jos käytät vtt:n testeissa tjmsp ennen mua niin ilmottelehan paljon tuli maksaan, ite oon varautunut sinne 1500€ hujakoille makselemaan sitten...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #72 on: August 21, 2005, 19:19:05 PM »
perskele.. Oli nuo katin pultit niin ruosteessa molemmista päistä, että ei lähe sitte millään auki.. Vääntelin toista tuntia eikä mitään saumaa  >:( Olisko jollain ideoita ?
Pitäiskö sitä vaan huomenna näyttää hieman poraa ja iskeä uudet pultit  :-/

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #73 on: August 21, 2005, 19:23:25 PM »
Kuumenna sen pultin ymparistoa jollakin. Lisaksi ite pulttiin voi kayttaa sitten vaikka kylmennysainetta (rost flash tjsp on ainakin yks). Jotain tavallista ruosteenirrotintakin vois  tietty kokeilla.

Jossei tolla aukea niin voi olla etta joudut tosiaan poraamaan ne.

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #74 on: August 21, 2005, 19:56:05 PM »
Quote
Kuumenna sen pultin ymparistoa jollakin. Lisaksi ite pulttiin voi kayttaa sitten vaikka kylmennysainetta (rost flash tjsp on ainakin yks). Jotain tavallista ruosteenirrotintakin vois  tietty kokeilla.

Jossei tolla aukea niin voi olla etta joudut tosiaan poraamaan ne.


Joo, siis ne on nii jumissa että katkee ennemmin kun aukeaa, tai ainakin luulisin..