Puristussuhde on eri asia kuin puristuspaine. Puristussuhde on tosiaan 7.8 mut toi puristuspaine on sit jotain muuta, varmaan uudella moottorilla jossain 11-12 välissä.
Puristussuhdehan ei muutu autossa mihinkään ellei palotilan tilavuutta muuteta (Kannen madallus, uudet männät tms.) osoitteessa http://www.globalcar.com/technicaldata.htm löytyy todella monen automallin teknistä tietoa, myös moottorin puristussuhteet. Jos puristussuhdetta on muutettu pitää uusi puristussuhde laskea koko palotilan koko / palotilan koko kun männät ovat ääriasennossa. Ja noihin on muuten olemassa netissä aika hyviä laskureita jos tietää esimerkiksi alkuperäisen puristuksen tai männän iskun pituuden ja muuttuneen arvon. Nimimerkillä kantta madaltaneena.
QuotePuristussuhde on eri asia kuin puristuspaine. Puristussuhde on tosiaan 7.8 mut toi puristuspaine on sit jotain muuta, varmaan uudella moottorilla jossain 11-12 välissä.Aivan..tietenkin...Mietin vain että onkohan ainoa tapa tuo suhde saada selville normaalit laskukaavat palotila/mäntä yms yms vai saako tuon paineen avulla jotenkin laskettua... Ei koskaan ole tullu perehdyttyä tuohon..