Author Topic: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis  (Read 84051 times)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD
« Reply #25 on: May 01, 2005, 16:42:59 PM »
haha luin tota sun juttua hiljakseen ja puoli välissä aloin miettiin että vittuilis takasi ku joku kuittaili mun korjauksista  ;D

Paljo sulla on välyksia takapään vetareissa ? mulla on ihan timmit perän päässä, mutta ulommissa sillai näkyvä ja tuntuva klappi ja ei viel ääntänyt..

Kun pesin noita koneenosia niin laitoin kanssa sen koppuraisen venakopantiivisteen kuumavesipesuriin niin se notkeni sillai ihmeellisesti ja en nyt tarkoita sitä hetkellistä notkeutta joka tulee kun lämmittää sitä kumia... Diy:nä tietysti voi laittaa tiivistemassaa molempiin väliin...

With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD
« Reply #26 on: May 01, 2005, 18:06:16 PM »
En oo välyksiä sen paremmin ihmetelly. Perjantaina pääsee nosturille tota laakeria vaihtaan ni jos sit samalla kertaa tsekkais.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #27 on: May 24, 2005, 19:12:24 PM »
Pyöränlaakeri tuli vaihdettua. Uudet renkaat olis jo valmiina, vartoo vaan SBR:ltä takaiskareita ja sitä myöten pyöränkulmien säätöä. Buffasin umpiot, niistä onkin projektisivuilla juttua, hyvät tuli.

Tuli hommattua ralliruori kabiiniin. En vaan tiedä onko ihan mun juttuni. Voipi olla että myyn pois... Tarjouksia?


hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #28 on: June 14, 2005, 23:24:14 PM »
Tähän asti oon aina purnannu kun ei oo uutena Laseriin joku hommannut ABS-jarruja. Nyt selvis mahdollinen syykin. Tuli samantein kertaheitolla parempi mielikin.

Uuden 1G AWD:n ostaja on joutunut valitsemaan joko ABS-jarrut ja pelkän keskitasauspyörästön tai lukkiutuvat jarrut ja keskitasauspyörästön lisäksi MYÖS takaperälle viskolukon (kuten siis minunkin Laserissani on). Molempia ei ole uutena saanut. ABS:n puute on tietysti varsinkin tehokkaassa autossa puute mutta toisaalta vähintään kolme pyörää vetää joka tilanteessa.  Täydellisen vetokyvyn menetykseen vaaditaan tilanne jossa molemmat takapyörät ja toinen etupyörä leipoo täysin tyhjää. Eli not gonna happen kovin usein  ;)

Talon Digestin arkistoista löytyi tämäkin triviaali tiedonmurunen...

http://www.dsm.org/archives/d/1991/199103.html

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #29 on: June 15, 2005, 09:34:42 AM »
Oon kyllä kateellinen !

Boonuksena toi 4 bolt lsd perä kestää niin paljon rääkkiä kuin ikinät tuut saamaan konepellin alle.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #30 on: June 15, 2005, 18:19:06 PM »
No ei siitä perästä kai kateellinen kannata olla. Enhän minäkään kadehdi sitä sun 4WS-perää  :P

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #31 on: June 15, 2005, 18:50:30 PM »
no ei sitä 4ws pitäskään kadehtia...  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #32 on: June 16, 2005, 15:36:07 PM »
 :-X
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #33 on: June 18, 2005, 23:28:49 PM »
Eiks oo helppoo korjata noita yli 10v vanhoja romuja  ;D
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #34 on: June 18, 2005, 23:59:41 PM »
No enmä ny tiiä. Mulla oli joku hanttipoika tänään ahkimässä niitä iskareita paikalleen, ei siitä kyllä oikein mitään tullu mut mä vaan kattelin vierestä ja otin kylmää olutta  :P

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #35 on: June 29, 2005, 20:14:43 PM »
No nyt olis sit Plymouthissa Turbo Timer asennettuna ja nätisti pelaa. Saa koneen jättää käyntiin vaikka ottaa avaimet veke virtalukosta. Toimii hällärit ja k-lukot kuin ennenkin. Hienoo kun joku joskus menee niinkun pitääkin  8-)

Eli ideana se, että tolla saa 10sek välein säädettyä 20min asti ajastimen, jonka ajan kone käy sen jälkeen kun on ottanut avaimet pois virtalukolta. Toi laite siis kytketään suoraan virtalukon perään siihen johtoon jossa näkyy jännite kun avain ON-asennossa.

Esim: Aamulla tulee lähdettyä hiukan myöhässä töihin. Pitää siis ajaa kovempaa että saa kurottua menetettyä aikaa kiinni. Nooh, mitä kovempaa ajaa, sen kauemmin pitää sit ahdinta jäähdytellä työmaan pihassa parkissa ajon jälkeen. Eli aikas paradoksaalinen tilanne. Tähän väliin toi laite on ihan täydellinen, ajaa täyttä kyytiä välin ja pihassa ns. sammuttaa auton samantein. Virrat jää silti päälle ja kone käydä puksuttaa tyhjäkäyntiä yksinään pihalla.

Tuossa on myös auto-detect piiri joka kyttää ajon aikana latausjännitettä ja sen perusteella yrittää laskea optimaalisen tyhjäkäyntiajan. Sitä en vielä ehtinyt kokeilemaan, sen verran kuitenkin katoin että timerin takana on potikka josta pystyy sit säätään sitä auto-detect systeemiä.

Jokainen laskekoon omalla tuntipalkallaan miten pian toi maksaa ittensä takaisin jos istuu vaikka 2x2min joka päivä jossain jäähdyttelemässä. Koko paketin hinta oli 53€.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #36 on: June 30, 2005, 14:15:39 PM »
Noniin ja heti tulee lunta tupaan kun pääsi vähän iloitseen kuinka on komeeta kun joskus kaikki toimii. Tänään meni sitten kansipahvi PRKL  >:(

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #37 on: June 30, 2005, 14:35:48 PM »
Jos meinaat vakio tiivisteen laittaa niin multa löytyy ylim. vakio kannen tiiviste...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #38 on: June 30, 2005, 16:29:09 PM »
En mä vakioo suotta laita. Ei kuitenkaan tulisi kestään. Mut ihan tasapuolisesti kaikille kysymys: Onko tiedossa mistä saa hyvän kestävän tiivisteen. HKS:n tiivisteen sais mut hinta on ~320€...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #39 on: June 30, 2005, 16:32:11 PM »
Cometicin metallic , maksoi tuolta sbr:stä 105$.  HKS samaisesta paikasta nykyään 225$.
Tiedä sitten mitä suomesta moiset...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #40 on: June 30, 2005, 16:37:33 PM »
uspartsilla on hyllyssä suoraan cometikkiä ~150e hintaan tms

Kyllä sää sillä cometikillä pärjäät. Kannattaa selvittää mikä sen kansipahvivaurion on aiheuttanut. Nakutus  ::)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #41 on: June 30, 2005, 16:39:23 PM »
Nii joo ja muista että siihen cometikin tiivisteen toimivuuteen niin teikäläisen pitää työstää lohkoa ja kantta.
Eli voi olla hankalaa kun sulla kaikki rojut kiinni, joten joku toinen tiiviste kenties sitten?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #42 on: June 30, 2005, 16:44:10 PM »
Ai niin paska, en muistanut sitäkään...

Laitat vakion ja selvität syyn miks meni vai menikö ihan vanhuuttaan....
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #43 on: June 30, 2005, 18:33:42 PM »
No varrotaans nt huomiseen asti. Loppu se höyryntulo pakoputkesta ja tuttu korjaamonpitäjä meinas että näin kosteilla ilmoilla on ihan turha arvuutella sen pakokaasun värin perusteella yhtään mitään.

Huomenna saa likkakaveri mennä päivällä käymään pajalla. Siellä on semmoinen vehje jolla pystyy jäähdytysnesteestä mittaamaan onko seassa pakokaasuja.

Toivottavasti selvis pelkällä säikähdyksellä, lämpöjen nousun syy kyllä selvis: Flektit ei pyöri, pitääpi mennä vielä tänä iltana selvittään kun eilen illalla vielä toimi kun konetta käyttelin turbotimer asennuksien lomassa.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #44 on: July 11, 2005, 15:31:44 PM »
Jäähdytysongelmat selvisi samana iltana kun ilmenikin. Ei onnesta kansivikaa sentään ole. Tänään sit aloitettiin kytkinremontti. Vauhtipyörä on tällä hetkellä matkahuollon käsissä menossa koneistukseen. Takaisin tulee sit ~4 kiloa laihtuneena, mukana kytkinlevy ja uusi asetelma. Vanha olikin jo aivan niiteissä ettei yhtään liian aikaisin ainakaan mee vaihtoon.

Heti tuli taasen uusikin ongelmia... Vasemmalta etummaisen vetoakselin sisempi suojakumi rikki. Jos tuota CAPSia oikein tulkitsin niin ei edes saa pelkkää suojakumia vaan tulee koko nivel kerralla uutta. Ja hinta on varmasti tähtitieteellinen. Kyseessä siis se kumi joka tulee tripodin päälle. Se on muotoiltu juuri siihen tripodiin sopivaksi joten tavallinen tarvikekumi ei kovin hyvin sovi. PNC 32013L jos oikein osasin tuota softaa käyttää.

Kysymys kuuluu: Onko parempaa tietoa, pitääkö tosiaan vaihtaa koko limppu uutta jos on suojakumi rikki vai saako sitä pelkkää kumia jostain? Vai pitääkö alkaa kehittään sinne jotain patenttia kun Mitsuhuollon mies meinasi että anyway toimitusaika noin 3 viikkoa tuolle paketille.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #45 on: July 11, 2005, 15:52:25 PM »
Nököjään ei saa erillisenä.. Ainakaan capsin mukaan kait...
Onkos ne siis näitä:
http://www.diamondstarmotorsport.com/maintparts_files/cvboots.jpg

Tuolta saa setin eteen tai taakse 60$ hintaan
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #46 on: July 11, 2005, 16:00:37 PM »
No juuri tuollainen.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #47 on: July 11, 2005, 16:02:32 PM »
Mahtaako olla etuvedossa samanlainen? Vai olikos ne etuvedon akselit erilaisella kiinnityksellä kun eri mittaisethan ne ainakin on. Tarvikemyyjän kirja tunsi vissiin etuveto Galanttiin jotain niin vois siitä koittaa arpoa josko olis sopiva...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #48 on: July 11, 2005, 16:15:14 PM »
Niinno tuossa setissä on front/rear niin kait se on nelikolle meinattu myös...
Tarkistin kapsista niin tuo sama MB526894 "BOOT KIT, FR axle join tj" setti on myös etuvedossa, sekä monissa muissakin autoissa kuten e33/e39 galantit sekä jokin lanceri yms...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992
« Reply #49 on: July 11, 2005, 16:34:15 PM »
Mä nyt sit tilasin tolla MB526894 varaosanumerolla paikalliseen tarvikeliikkeeseen kumin. Keskiviikkona näkee oliko oikea vai pitääkö jatkaa metsästystä.