Author Topic: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis  (Read 84055 times)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #100 on: February 13, 2006, 21:11:38 PM »
Kyllähän mulla yleensä jonkunlainen työkalu- ynnä  tarvikevalikoima mukana kulkee. Nyt vaan oli bensapumpun laiton jäljiltä peräkontti suht tyhjäksi siivottu. Ja se mystinen röpötys on se jonka syyksi veikattiin hacked masia. Katotaan nyt jos kevään aikana sais sen GM MAFin ja S-AFC 2:sen niin pääsis sääteleen. Se röpöttää aina jossain 5000rpm ylöspäin, mutta vain täyskaasulla. Jos vähän säästelee ja kaasu on vaikka 3/4 auki niin pelaa ihan buenosti. Tiedä sitten missä vika. Voi olla että IDC kolisee lähemmäs 100% tuolla ahtimella.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #101 on: February 13, 2006, 21:34:06 PM »
joo toi jousijuttu oli niinku vähän "note to self".

Joo kannattaa kyl laittaa siihen hankintalistan ykköseks tuo loggeri jutut. Hopsis / joku muu, jos ootte tilaamassa tuommoista loggeripiuhaa niin tulisin tilaukseen mukaan...  :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #102 on: February 25, 2006, 13:25:46 PM »
Quote
Onko muut mitanneet puristuksia omista koneistaan?

14bar  :-? Sisäänajamattomalla koneella
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #103 on: February 25, 2006, 16:16:51 PM »
Quote
14bar  :-? Sisäänajamattomalla koneella

Siis kävit 14:ssa baarissa ennen ensisavuja...  ::)

Ei vaan, kai se kuuluu asiaan että on puristukset kunnossa, mikä kannentiiviste sulla siinä nyt on, Cometic?

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #104 on: February 25, 2006, 22:45:46 PM »
cometikki joo, mutta tuossa on muutenkin nyt korkeampi puristussuhde = rajoittavat ahtojen nostoa   :'(
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #105 on: March 09, 2006, 21:36:26 PM »
Sain sit vihdoin dataloggaus setin käsiini. Parin vedon ja tiiviin tutkinnan jälkeen alkoi käynnin pätkimisen syy aueta. Vika oli siellä missä olin alunperin luullutkin.

WOT tilanteessa eli kaasu 100% pohjassa vedättäen on suuttimien aukioloaika liki 20ms. Eli tämä EVO3 ahdin tuuppaa niin paljon ilmaa koneelle että suuttimet ei yksinkertaisesti pysy enää mukana vaikka toimivat täydellä teholla. Tätä asiaa ei ainakaan auta se, että koneessa on vieläkin muutama boost-leak jotka pitäisi tilkkiä. Em. kakunpuutteesta johtuen seokset menee todella laihalle ja yhtäkkiä tulee 20-40 pykälää nakutusta -> iso NOU NOU.

Toinen testiveto jossa kaasun aukiolo oli suurimmillaankin noin 50%, pysyy suuttimien aukioloajat ja sitä kautta seokset täysin normaaleina eikä nakutusta yhtään pykälää.

Ensiapuna pitää paikkailla noita painevuotoja. Seuraava isompi upgrade onkin sitten S-AFC II ja isommat suuttimet kaveriksi. Sit pääseekin pohtimaan millä boost-creepistä saa eron, porttaamattomana ei sisäinen hukkaportti riitä. Luultavasti hankin uuden pakosarjan ulkoisella hukkaportilla, vanha orkkis kun on joka tapauksessa hiushalkeamien ja muiden "hyvien" ominaisuuksiensa takia vaihtolistalla.

Eiköhän näillä projekteilla tää kevät pärjätä. ;D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #106 on: March 09, 2006, 22:16:02 PM »
Laitappa tuota vaikka liitteenä .txt missä on logina rpm / pulse width.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #107 on: March 09, 2006, 23:12:11 PM »
Tässäpä näitä.
Ekassa näkyy noin 210sek ja 240sek kohdalla noi pahimmat röpötyskohdat.
Toka lähteekin heti alusta. Se oli siis se veto kun kiihdytin rauhallisemmin mutta yhtä korkeille kierroksille kuin ekallakin vedolla. Saan mä noi käppyrätkin liitettyä niin näkee kenellä on toi loggerisofta.

« Last Edit: March 09, 2006, 23:13:14 PM by hopsis »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #108 on: March 09, 2006, 23:13:41 PM »
Ja tässä toka.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #109 on: March 10, 2006, 00:00:02 AM »
Joo tuolta huomaa hyvin että ekassa listastassa ab. 4000 - 5500rpm on duty cycle turhan iso, menee jopa lähes 90% asti. Kun taas ennen ja jälkeen pysyy melko normilukemissa low mod vekottimelle. Ja tuossa kakkoslistassa kun olet rauhallisesti kiihdyttänyt niin duty cycle pysyy rajoissa..

Esim1. tokaveto.txt
Aika = 7.33
RPM = 6593
Pulse Width = 12.54
Duty Cycle = 68.9%

Esim2. ekaveto.txt
Aika = 248.04
RPM = 5968
Pulse Width = 11.52
Duty Cycle = 57.29%

Sitten taas siellä välissä oli
Esim.1 ekaveto.txt
Aika = 245.2
RPM = 5187
Pulse Width = 20.48
Duty Cycle = 88.5%



« Last Edit: March 10, 2006, 00:11:11 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #110 on: March 10, 2006, 03:51:14 AM »
Mitas ilmamaara sanoo? Muistaakseni siina 1700 hz paikkeilla tulee fuel-cut. Ilmamaarahan on melkein suoraan suhteessa suuttimien aukioloaikaan, jotta seos pysyy oikeana.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #111 on: March 10, 2006, 09:21:24 AM »
Quote
Mitas ilmamaara sanoo? Muistaakseni siina 1700 hz paikkeilla tulee fuel-cut. Ilmamaarahan on melkein suoraan suhteessa suuttimien aukioloaikaan, jotta seos pysyy oikeana.

Onhan sekin noissa listoissa..Näytti maximi olevan jossain 1300Hz paikkeilla..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #112 on: March 10, 2006, 11:51:58 AM »
OT
Eihän loggeri näytä yli 1600hz lukemia ?

Tuonkin saa korjattua 2xhz modilla ecuun   8-)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #113 on: March 10, 2006, 15:09:38 PM »
Niinpas olikin, ei huomannu noita TXT linkkeja

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #114 on: March 10, 2006, 15:21:49 PM »
Quote
OT
Eihän loggeri näytä yli 1600hz lukemia ?

Tuonkin saa korjattua 2xhz modilla ecuun   8-)

Näyttääpä!!
Nimittäin 1606Hz  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #115 on: March 10, 2006, 18:51:45 PM »
Joo eli tämä on siis pässinlihaa. Liikaa yritystä vakiosuuttimille.  ::)

Suuttimet ja Apexin purkki tulossa. Sitä ennen pääsee korjaileen vähän isompia vaurioita. Kampiakselin hihnapyörän dampperi päätti ratketa tuhannen päreiksi tänään. Kaikki hihnat hyppäs pois paikaltaan ja koko vaimennustouhu on ihan riekaleina kampiakselin päässä. Ei kai siinä muu auta kuin metsästää jostain tilalle toinen siihen asti että saa alumaattisen hankittua tilalle.

Onneksi hajosi työpaikan hallissa sisällä eikä jossain 120km/h vauhdissa maantiellä... Nyt on paljon helpompi korjailla kun on auto valmiiksi verstaalla osia odottamassa. Ja se meteli joka tuli kun laitoin käyntiin...  :o :o :o Olin ihan varma että mäntä on kurkannut koneen kyljestä, onneksi sentään tällä kertaa pääsi näin vähällä. ::)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #116 on: March 11, 2006, 08:02:58 AM »
Juu sama kaynyt itselle aikoinaan. Silloin vaan kavi niin etta hihnapyoran keha soi itsensa kopan sisaan, sulatti muovia, palat meni nokkahihnan valiin, hihna hyppas muutaman hampaan ja POKS > Manta morjensti venttiilia, siita venttiili poikki, mannassa reika, kansi paskana

Vois olla hunomminkin asiat  ;)

Ps.Mulla olis melkein uusi hihnapyora, mutta ei ehdi ihan alkuviikoks sulle. Luulis noita loytyvan..

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #117 on: March 11, 2006, 10:37:46 AM »
Mä varmaan venailen viikonlopun yli että pääsee maanantaina kyselemään purkaamoilta sun muualta josko löytyis jostain läheltä ehjä vastaava. Jos ei nopeasti ala löytymään niin tilaan sit eBaysta suoraan alumaattisen. Pitää saada se mahd. pian taas liikenteeseen kun jurppii ajaa firman Ducatolla yhtään enempää kuin on pakko, saa työaikanakin ihan tarpeeksi nauttia pakettiautoilusta...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #118 on: March 11, 2006, 20:11:00 PM »
Ducato> NO fun

Ducati> YES fun

Ps.Myos pyoramiehia ollaan...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #119 on: March 14, 2006, 15:15:22 PM »
Taas on auto liirissä. Kiitoksia vaan Turun suuntaan viimeisestä  8-).

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #120 on: March 14, 2006, 19:39:08 PM »
Quote
Taas on auto liirissä. Kiitoksia vaan Turun suuntaan viimeisestä  8-).

Ollos hyvä vaan. Hihnapyörä muuttui kätevästi yhdeksi madallusjouseksi ;)

-T
Ai, kato se irtos...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #121 on: March 26, 2006, 18:42:23 PM »
Nyt alkaa jo ikä painaa...  :( Ei kuskilla mutta autolla. Lauantaina simahti lämppärin puhallin, ei siinä isompaa vikaa ole kuin hiilet loppu ja toinen hiiliä puristava jousi poikki. Alkaa vaan kypsyttään nää ainaiset "pikkuviat". Olis kiva joskus päästä viikko ilman jotain remonttia.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #122 on: March 27, 2006, 19:54:41 PM »
Lämppäri pelaa, selvisi onneksi pelkkien hiilien vaihdolla. Muutenkin on rahanmenoa peltilehmään tiedossa aika lailla. Tilasin vihdoin uuden lokasuojan, heihei 360 Euroa  :o

Karmea hinta mutta eipä auta, kerran se kirpaisee. Kalliimpi "upgrade" olikin sitten 19" kesäpyörien hankinta. Hintaa en tässä lähde keulimaan mutta kyllä niistä vielä jonkun viikon tilit täytyy kipurahoja maksaa. Lisäksi tulossa on 550cc suuttimet ja Apex'in S-AFC II. Että silleen.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #123 on: March 29, 2006, 22:36:27 PM »
Quote
Alkaa vaan kypsyttään nää ainaiset "pikkuviat". Olis kiva joskus päästä viikko ilman jotain remonttia.

Juuri näin. Eilen illalla nousi lämmöt punaiselle ja lämppärin puhallus oli ihan kylmää. Äkkiä auto toppiin ja kannusta vettä syyläriin. Taas pahimmat pirut mielessä pelkäsin jo kansivikaa. Tänään asiaa tutkiessa vika löytyi turbolle termostaattikotelolta lähtevän vesiletkun hapertumisesta. Sieltähän se juuresta tiputti nesteet mäelle. Onneksi taas pääsi säikähdyksellä...

Täytyy varmaan ihan oikeasti ottaa vaikka kesällä asiakseen ja vaihtaa joka ainoa tiiviste, letku, klemmari, johto, littin, pultti, mutteri yms. ja käydä auto täysin läpi. Tai myydä koko vehje pois...  ::)


Nooh, jotain positiivistakin, tänään tuli uudet kesäpyörät. Huomenna pääsee kokeilemaan että sopiiko ne edes paikalleen... Kuvia tulee varmasti kunhan koittaa sellaiset kelit että tohtii kesärenkaat vaihtaa alle. Sen voin etukäteen keulia että aika messevä paketti tulee  :)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laser RS Turbo AWD 1992 / hopsis
« Reply #124 on: March 29, 2006, 22:53:54 PM »
Näinhän se on kun auto on toistakymmentä vuotta suomessa ympärivuotisessa ajossa, alkaa pikkuhiljaa tommosia ilmenemään. Rakennat koko konehuoneen kerralla kondikseen niin hyvä tulee  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"