Author Topic: Eclipse GS 1990 / eyezer  (Read 40369 times)

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Eclipse GS 1990 / eyezer
« on: June 08, 2006, 22:38:50 PM »
Tässä minun ikioma Eclipse. Ostin auton pitkän haaveilun ja elämäntilanteen muutoksen jälkeen. Olen auton toinen omistaja. Auto on otettu käyttöön 10.1989 Floridassa ja sama ihminen on tuonut auton suomeen -93.

Autosta löytyy täydellinen huoltohistoria kuitteineen jo amerikan ajoilta asti. Pian mittarissa pyörähtää 100000 mailia täyteen. Kone käy komeasti ja automaatti pelaa kuten pitääkin. Auto on siisti sisältä. Penkit ehjiä eikä kojelaudasta löydy ylimääräisiä reikiä. Autosta puuttuu takaspoikka, helmalevikkeet ja etupuskurin alta "lirpake". Autossa on orkkis kasetti-playeri joka pitää vaihtaa joskus kun ehtii... Automaattiset turvavyöt ovat luksusta ja kaksi osainen takapenkki jakaa mielipiteitä... Täällä pienessä Kurikassa auto kerää katseita. Taitaa olla hieman outo kapistus... ;)

http://www.dsmclubfinland.com/ajokit/eyezer/ajokki.php

« Last Edit: August 16, 2006, 20:13:38 PM by admin »

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #1 on: August 11, 2006, 13:06:09 PM »
Autoon on tehty kaikenlaista pientä "huoltoa". Tein autoon iskaritestin, pyöränkulmien tarkastuksen, nivelten ja puslien tarkastuksen. Kaikki ok. Myös jarrut toimivat niinkuin pitikin. :) Asentelin autoon 10-ledisen seosmittarin. Asennus oli helppo homma. Mittarin perussäätö pitää vielä tehdä kun jaksaa/ehtii. Mittari näyttää nyt vielä mitä sattuu. Tarkistin myös ecun konkat ja kunnossa olivat. Mutta myös yksi vika on ilmestynyt autoon. Vänkärin puolen automaattivyö on pari kertaa pysähtynyt puoleen väliin ovea avatessa. :-? Kun oven laittaa kiinni niin vyö kiristyy normaalisti. Tuskimpa haittaa ajelua mutta pitää tutkia joskus mahdollista vikaa... Takapenkki menee pestäväksi. Kylmälaukku kaatui ja sisällä ollut avonainen maitopurkki tyhjeni penkille. :P Pääsi muutama ärräpää kun huomasin... :-X

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #2 on: August 11, 2006, 13:07:19 PM »
Quote
Autoon on tehty kaikenlaista pientä "huoltoa". Tein autoon iskaritestin, pyöränkulmien tarkastuksen, nivelten ja puslien tarkastuksen. Kaikki ok. Myös jarrut toimivat niinkuin pitikin. :) Asentelin autoon 10-ledisen seosmittarin. Asennus oli helppo homma. Mittarin perussäätö pitää vielä tehdä kun jaksaa/ehtii. Mittari näyttää nyt vielä mitä sattuu. Tarkistin myös ecun konkat ja kunnossa olivat. Mutta myös yksi vika on ilmestynyt autoon. Vänkärin puolen automaattivyö on pari kertaa pysähtynyt puoleen väliin ovea avatessa. :-? Kun oven laittaa kiinni niin vyö kiristyy normaalisti. Tuskimpa haittaa ajelua mutta pitää tutkia joskus mahdollista vikaa... Takapenkki menee pestäväksi. Kylmälaukku kaatui ja sisällä ollut avonainen maitopurkki tyhjeni penkille. :P Pääsi muutama ärräpää kun huomasin... :-X

Teitkö jossain Firmassa nuo testit vai kotona..?
Hups!

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #3 on: August 11, 2006, 13:12:45 PM »
Opiskelen JAKK:issa autosähköasentajaksi ja täällä on hyvä askarrella oman auton kanssa kun on hiljaista... ;) Parhaat ja uusimmat laitteet löytyy ja paljon ammattimiehiä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #4 on: August 11, 2006, 13:17:11 PM »
Kuvia esittelyyn, ei liitetiedostoina.
Kopioin nuo kuvat vaikka niin teen esittelyn niinkuin on tapana.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #5 on: August 11, 2006, 14:39:40 PM »
Ohjeet jäi lukematta... :P

Pientä keulan fiksaustakin on tiedossa. Joku hyypiö otti ja peruutti keulaan. Pari raapausta ja siitä mustasta listasta lähti pieni pala. >:(

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #6 on: August 11, 2006, 14:41:38 PM »
Jos meni pahasti ja vaikea korjata siististi, niin multa löytyy täysin ehjä vakiopuskuri.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #7 on: August 11, 2006, 16:34:54 PM »
Pistä mulle hinta YV:nä tulemaan. Ei tullut pahoja jälkiä. Olen suunnitellut maalaavani nuo mustat listat punaisiksi joten puskuristakin saa samalla naarmut pois. Pientä tuninkia tekisi mieli tehdä etupuskuriin enkä viitsisi tuohon omaan tehdä mitään jos menee hommat pieleen.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #8 on: August 14, 2006, 09:13:10 AM »
Täytyy hommata jostain kuplamuovia ja peitellä auto sillä. Nyt peruutettiin perään. >:(

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #9 on: August 15, 2006, 12:28:49 PM »
Kyllä on taas huonoa tuuria kasaantunut yhdelle ihmiselle..   :(

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #10 on: August 16, 2006, 20:13:54 PM »
Kuvat päivitetty esittelyn puolelle:
http://www.dsmclubfinland.com/ajokit/eyezer/ajokki.php
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #11 on: August 22, 2006, 14:46:52 PM »
Huono onni jatkuu. Viikonloppuna auton ohjaus alkoi täristämään. Nostin sitten tuossa pihassa tunkilla hieman oikeaa etukulmaa ylös ja huomasin vetarinkummin olevan aivan poikki. Vaseliinit ovat roiskuneet mäkeen ja sisuskalut loistivat komeasti. Ei jumalau... >:( Työ ei tekemällä lopu. Taitaa tulla hintoihin tuokin... Opiskelijallahan tuota €uroa on taskussa ja paljon.. :(

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #12 on: August 22, 2006, 14:58:19 PM »
Quote
Huono onni jatkuu. Viikonloppuna auton ohjaus alkoi täristämään. Nostin sitten tuossa pihassa tunkilla hieman oikeaa etukulmaa ylös ja huomasin vetarinkummin olevan aivan poikki. Vaseliinit ovat roiskuneet mäkeen ja sisuskalut loistivat komeasti. Ei jumalau... >:( Työ ei tekemällä lopu. Taitaa tulla hintoihin tuokin... Opiskelijallahan tuota €uroa on taskussa ja paljon.. :(

Näinhän se menee vanhoiss autoissa aina, merkistä riippumatta. Itsellä oli vielä huonompi tuuri yhden japaninkipon kanssa aikoinaan. Kaikki hajoili jatkuvasti. Mutta sittempä kun kaikki on korjattu niin on mukava ajella(tosin se oli toivoton tapaus ja myin pois) :)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #13 on: August 22, 2006, 15:10:16 PM »
Pihinä voisin vaihtaa vain suojakumin. Jos pesisin tuon nivelen ja laittaisin uutta vasua sisälle niin josko sitten taas kestäisi. Jos täryyttää vielä niin uusitaan koko nivel. Olikos niitä ylivedettäviä suojakumeja saatavilla jossain vai onko tuo nivel purettava pois yhden kummin takia? :P

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #14 on: August 23, 2006, 16:36:45 PM »
Nyt on suojakumi ostettu (12€). Pitäisi venyä niin paljon ettei tarvitse niveltä purkaa. Koitin käsin venytellä ja aika jäykkää kumia on. Tulee varmasti hiki kun tuota kartion kanssa vääntää paikoilleen. Vakoilin että imperio on laittanut vastaavan kumin ja kehui sitä. Taitaa herralla olla hieman tuota sormi voimaa enemmän kun meikäläisellä. ;D No huomenna se asennetaan joten sittenhän sen näkee. Tämä päivä meni taas autoa huoltaessa. Hieman synteettistä wurthin vaseliinia saranoihin (loistavaa tavaraa!!) ja kontaktispraytä jokaiseen liittimeen mitä pellin alta löytyi. Lisäksi mittailin ilmamassamittarin ja puhaltelin ilmansuodatinta puhtaaksi. Uskomaton määrä hyönteisen raatoja suodattimessa... Mutta taas auto pelaa ja lujaa pääsee! :)

Imperio

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 179
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #15 on: August 23, 2006, 17:00:09 PM »
Quote
Vakoilin että imperio on laittanut vastaavan kumin ja kehui sitä. Taitaa herralla olla hieman tuota sormi voimaa enemmän kun meikäläisellä. ;D
Juu eihän se ollut kun venytys ja paikalleen  8-) Asennus kartiota en ostanut. Olikohan minulla siinä kolme vai neljä leveätä nippusidettä millä sai hyvin venytettyä sitä kumia. Sormethan siinä verille olisi muuten mennyt. Mutta paikalleen meni purkamatta murrosta.
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #16 on: August 24, 2006, 12:55:13 PM »
Quote
Quote
Vakoilin että imperio on laittanut vastaavan kumin ja kehui sitä. Taitaa herralla olla hieman tuota sormi voimaa enemmän kun meikäläisellä. ;D
Juu eihän se ollut kun venytys ja paikalleen  8-) Asennus kartiota en ostanut. Olikohan minulla siinä kolme vai neljä leveätä nippusidettä millä sai hyvin venytettyä sitä kumia. Sormethan siinä verille olisi muuten mennyt. Mutta paikalleen meni purkamatta murrosta.
Kumi on paikoillaan mutta täytyy ihmetellä vieläkin Imperion nippuside-asennusta.  :oItselläni oli kartio ja paljon liukulitkua ja silti sai verenmaku suussa vääntää kumia. Varmistin kumin pysymisen tavallisilla klemmareilla enkä käyttänyt mukana tulleita siteitä. Toivottavasti nivel toimii ja kestää. :)

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #17 on: August 24, 2006, 16:58:57 PM »
Nivel toimi ainakin viimeiset 30km koulusta kotiin. Ei täryttänyt eikä paukuttanut. Kai se sitten on kunnossa. Loppu päivästä kavereitani olivat jälleen kontaktispray ja vaseliinispray. Niitä on sitte kiva suihkutella joka paikkaan. :D Ensi viikon huolto-ohjelmassa onkin sitten ohjaustehostimen vuodon korjaus ja pyörien suuntaus. Pyörissä ei ole aurausta tai haritusta mutta aion tarkistaa camperit ja casterit. Voisin ottaa siitä pari kuvaakin. ;)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #18 on: August 24, 2006, 17:14:53 PM »
Quote
Pyörissä ei ole aurausta tai haritusta mutta aion tarkistaa camperit ja casterit. Voisin ottaa siitä pari kuvaakin. ;)

Jos vakio alusta niin sieltä ei sitten pysty säätämään mitään muuta kuin normaalisti raidetangon päitä.
« Last Edit: August 24, 2006, 17:15:36 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #19 on: August 27, 2006, 16:57:08 PM »
Jaa ettei camper-kulmia säädetä ollenkaan... Kummallista. No ei voi mitään. :P
http://www.answers.com/topic/mitsubishi-eclipse  <--Iltalukemista. Oli ihan mielenkiintoista tekstiä. Mutta asiaan.
Mikä on terveen eclin moottorin puristuspaine? En ole löytänyt lukemaa mistään. Mittaisisin paineet huomenna mutta pitäisi löytää lukemille vertailukohde.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #20 on: August 28, 2006, 17:21:24 PM »
Mitään järkevää ei ole tapahtunut. Kuumetta 38 ja risat. :P Silti en malttanut olla sisällä. Pakko oli jotain tehdä ja tälläistä kuumeinen ihminen saa autolleen aikaan... Vähän tuli värikkäämäksi kun hieman kikkaili...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #21 on: August 29, 2006, 21:42:37 PM »
Pyöränkulmiin vielä... Etupäähän saa camber-kittiä. Laseriin ostin aikanaan ihan Suomesta. Maksoi about 20€. Eli perus epäkesko pultti iskarin alapäähän.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #22 on: August 29, 2006, 22:23:50 PM »
Ei olisi pahan hintainen. Täytyy etsiä sellainen setti koska tuskin nuo vakiot kulmat ovat aivan ne parhaimmat. Etenkin jos madaltaa niin olisi hyvä hieman myös säätää.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #23 on: August 30, 2006, 02:47:32 AM »
Ostinpa tuossa hiljattain AWD takapaahan epakesko pultit, eivat ole viela paikallaan.
Olivat kylla niin halvat etta en ihmettele jos ei sopisikaan...

Siis ne  pultit tulee iskarin kiinnitykseen.

Takapaahan tulee sikana negatiivista camberia tuolla eibach pro kitilla.
« Last Edit: August 30, 2006, 02:49:16 AM by zalama »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1990 / eyezer
« Reply #24 on: August 30, 2006, 14:25:38 PM »
AWD:ssa on takana Camber säätö. Jos loppuu varat kesken niin pulttaa sinne iskarien yläpäähän poikkituen. Siinä kun on eri päissä erikätiset kierteet niin pystyy ylhäältä säätämään ensin tarpeeksi isompia ja loput sit alapäästä.