Author Topic: 2G kone laatikoineen pois: Ylä- vai alakautta?  (Read 346 times)

PRM

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
  • -97 2.0 GS edm 4g63
    • View Profile
2G kone laatikoineen pois: Ylä- vai alakautta?
« on: September 02, 2024, 13:44:26 PM »
Millainen hantti harrastajilla on asiasta?

Kun 2G DOHC 2.0 vaparin koneen aikoo ottaa laatikoineen ulos, onko järkevin tehdä se ylä- vai alakautta? Etsimällä löytyi jotakin, mutta ei oikein saanut kattavaa käsitystä. Ilmeisesti kummallakin tavalla on tehty.

Käytössä on niin tolppanosturi kuin norsukin, eli kumpikin tapa onnistunee.

Vihjeitä/ linkkejä/ ohjeita?

PRM

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
  • -97 2.0 GS edm 4g63
    • View Profile
Re: 2G kone laatikoineen pois: Ylä- vai alakautta?
« Reply #1 on: September 02, 2024, 20:25:19 PM »
Otettiinkin kone jo alakautta pois. Oli melkoisen ahtaat paikat näinkin. Mm. kuskin puolen hinauskorvake oli sen verran hilkulla, että vaikka laturi ja tehostinpumppu oli irrotettu, meni juuri ja juuri. Konetta kun  pitää saada jonkin verran eteenpäin, jotta ilmastoinnin kompura ohittaa toisen alatukivarren kiinnikkeet.

Tietty voisi tässä vaiheessa täydentää kysymystä, onko paikalleen laitto sitten yläkautta sen helpompa?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G kone laatikoineen pois: Ylä- vai alakautta?
« Reply #2 on: September 05, 2024, 19:40:12 PM »
Eipä ole tietoa, mutta itse irroittaisin laatikon suosiolla pois ja sitten nostaa mosan pois. Näin sen omissa 1g:ssä olen tehnyt useita kertoja. Se laatikon poisto ja takaisin paikoilleen on kuitenkin melko nopea operaatio.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

PRM

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
  • -97 2.0 GS edm 4g63
    • View Profile
Re: 2G kone laatikoineen pois: Ylä- vai alakautta?
« Reply #3 on: September 08, 2024, 00:57:13 AM »
Eipä ole tietoa, mutta itse irroittaisin laatikon suosiolla pois ja sitten nostaa mosan pois. Näin sen omissa 1g:ssä olen tehnyt useita kertoja. Se laatikon poisto ja takaisin paikoilleen on kuitenkin melko nopea operaatio.

Kuten sanottu, otettiin yhtenä palana irti. Takaisinlaitto voi olla toinen juttu. Kuitenkin tulee kytkin vaihdettua ja kammen stefa uusittua, niin voinee kasata sitten tuossa sinun järjestyksessäsi.