Author Topic: 2G edm vm98 "nakuttaa" tai korisee?  (Read 7721 times)

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
2G edm vm98 "nakuttaa" tai korisee?
« on: October 15, 2014, 22:28:31 PM »
Noniin että tämmöinen.

Joo taisin saada hiukan huonomman maanatai kappaleen, tuo vika on aika vaikea selittää, mut koitan kuitenkin.

ihan pienillä kieroksilla käy nätisti, esim jos ajelee vaikka 3tonniin saakka vaan ni ei mitään outoa, mutta jos vaikka kiihdytät 4tonniin ja ku vaihtaa vaihdetta, niin kuuluu sellainen korina, nakutus tai miten tuon kuvailisikin.

Ja saman tekee jos kiihdyttää reippaammin, niin tuo korina kuuluu kokoajan ku kiihdyttää, mut sitten taas tasasella ajolla vaikka 100 niin ei mitään outoa, vaan jos hiukan lisää kaasua ni heti rupee kuuluun tuo korina/nakutus mikä lie.

ajotus pitäisi olla paikalla, juuri tuon takia tein siihen jakoremontin mut ei vaikuttanut mitään, ja veto on alkuus olevinaan aika hyväkin,
Mutta sitten 5-6tonnia ni ei oikein tapahdu mitään ja ajossa ottaa minusta huonosti kierrokset lopussa.

Luulisin et tuo on kuitenkin kierroskone ja vasta 4tonni jälkeen tapahtuisi jotain (menee paremmin jos ajelee matalilla kierroksilla ja vaihtaa  vaihteen jo 3-4tonnin välis.

linkissä kuva ( voiko tuon nokka-asennon tunnistimen laittaa väärin sinne nokan päähän), sitä en ole vielä ollenkaan kattonut.
http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/IMG_1605_zpsb944364b.jpg

vai mistä tuollainen vika voisi muuten johtua, tällä hetkellä käy hiukan välillä levottomasti tyhjäkäyntiä.

Ja sitten sellainen että, tuohon on joku tenyt jonkun remontin, ainaski kansi ollut pois (näkyi uusi kansitiiviste)
ja sitten ihmettelin ku lambra ei ole kytketty ollenkaan (mut olihanse) siihen on laitettu sellainen pakosarja mis on lambra ja tuo oma on ennen ja jälkeen katin.

Tää oli sitten tosivaikeesti selitetty :)

Tässä vielä konehuoneesta kuva, sanokaas on tuo sellainen kuin kuuluu (on sellainen kutina et kansi ainaskin vaihdettu)
Ko en ole yhtään samanlaista imusarjakokoonpanoa löytänyt googlella (ainaskaan ellistä)
http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/IMG_1611_zps6f0bb37d.jpg
« Last Edit: October 16, 2014, 03:33:25 AM by magezu »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G edm vm98 "nakuttaa" tai korisee?
« Reply #1 on: October 16, 2014, 11:43:47 AM »
Olettaen, että jakopäässä kaikki merkit on kohdillaan. Se sytkän ajoitus kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, oletko asentanut oikein.

Imupuolen nokassa oleva anturi(CAS) pitää asentaa tietyssä asennossa sinne (kts liitekuva) ja mäntien ollessa oikeassa asennossa(#1 sylinteri TDC = jakopäässä merkit kohdallaan joka nurkassa ja nokkapyörien pinnit ylöspäin).

Tämän jälkeen kun se on oikein asennettu, säädetään perusajoitus maadoittamalla tulipellistä oikea liitin ja sitten esim. valon kanssa säätää kohdilleen (5 BTDC).

Tuosta konekuvasta ei paljoa erota mitään muuta kun normaalin konehuoneen. Mutta lambdoja 2g:ssä tosiaan pitäisi olla kaksi, pakosarjan alkupäässä ja katon jälkeen. Sillä ei tosiaan muuten merkitystä missä kohtaa ne on, kunhan noin päin vain.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: 2G edm vm98 "nakuttaa" tai korisee?
« Reply #2 on: October 19, 2014, 01:16:15 AM »
Jep ei ollut pielessä tuo cas :(

Kyllä siihentulokseen olen tullut et edellisellä on tuo kansi/mikälie pika remontti mennyt vähän pieleen.


Sitten tälläinen kysymys, onko 94-96 vm 4g63 7bolt koneissa tuo kampiakselin tunnistin samassa paikassa (elikä onko niissä se iso levy)

Jos ei ole niin onko siellä ne kaksi ruuvin paikkaa, mihin sen tunnistimen saisi.

Eli jos ostan vaikka 95vm mallin 7bolt koneen, niin sopiiko minun omasta (vm98) esim, cas, egr, ja tuo kampiskelin tunnisti.

Ku noit kuulema puuttuu japanin moottorista.