Author Topic: 1,5G GSX -92 Koneremontin jälkeen voimaton, eikä ota kierroksia.  (Read 7073 times)

narvjuha

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 49
  • GSX 1,5G
    • View Profile
Koneremontin jälkeen ei Eclipse oikein meinaa ottaa kierroksia ja on ihan puutunut.
Remontissa tehtiin seuraavaa:
-uudet männänrenkaat
-sylinterien hoonaus
-lohkon ja kannen plaanaus
-kannen koeponnistus
-kampiaksilan kiilloitus
-uudet peti ja kk-laakerit
-jakopää ja vesipumppu
-suuttimien puhdistus (löytyy raportti -OK)

Jakoa itse esti epäilin ja se onkin tarkistettu itse asiassa neljään kertaan!  ;D

Tulpatkin vaihdoin ensikokeilun jälkeen.

Puristuspaineet on mitattu ja olivat tasaiset sylinterien välillä.
Olikohan arvot n. +10bar (jos oikein muistan).

Vikakoodeja en kyllä ole lukenut. Pitäis rakentaa se lukija.

Ehdotuksia/kommentteja?

« Last Edit: November 20, 2013, 10:57:44 AM by narvjuha »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1,5G GSX -92 Koneremontin jälkeen voimaton, eikä ota kierroksia.
« Reply #1 on: November 20, 2013, 12:28:04 PM »
Onko sytytyksen ajoitus tarkistettu / säädetty oikein / imunokan päähän tuleva anturi (CAS) asennettu oikeassa asennossa?

Turbossa puristuspaineet manuaalin mukaan pitäisi olla 11.3bar (164psi) ja sylintereiden välinen ero max. 0.96bar (14psi).  Huoltoraja merkattu 8.34bar (121psi).

"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

narvjuha

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 49
  • GSX 1,5G
    • View Profile
Re: 1,5G GSX -92 Koneremontin jälkeen voimaton, eikä ota kierroksia.
« Reply #2 on: November 21, 2013, 09:37:38 AM »
On yritetty ohjeiden mukaisesti laittaa oikeaan kohtaan, mutta ajotuksia en ole vielä pystyny tarkistamaan.
Kaverin lamppu oli rikki (tyyliin 1 välkähdys / 1min).
Tarkoitus olisi käydä ostamassa ajotuslamppu ennen kun seuraavan kerran otetaan auto työnalle.
Työreissut vaan vähän rajoittaa harrastamista...

Niin ja p-paineet oli siis +10 eli luokkaa 11-12bar. En muista tarkalleen, mutta siis yli kymmenen.