Author Topic: 1g turbo. ahtopaineiden satunnaista karkailua.  (Read 7477 times)

tiefighter

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
1g turbo. ahtopaineiden satunnaista karkailua.
« on: July 12, 2012, 21:34:46 PM »
tämä nyt ei ehkä ole vasinaisesti kysymys vaan enemmänkin asian ääneen taivastelua.
eli autossa siis evo3 ahdin, kuulatyyppinen ahtopaineen säädin, peltipakosarja, rakennettu pakoputkisto, itse portattu o2 housing jota isonnettu reilusti eteenkin hukkaportin osalta.

ongelmana on siis se että toisinaan reilussa vedossa ahtopaineet karkaa ihan älyttömiin. säädetty noin 0,6 bar
välillä vedossa 0,7. muutaman kerran 1,0. ja kertaalleen yli 1,5bar jolloin loggeri antoi jo nakutus hälytyksen.

polttoaine puolella siis walbro 255l pumppu + säädettävä pa painesäädin.
laajakaista labda + palm loggerina.

mielestäni ongelma voisi johtua puhtaasti toisinaan jumittavasta ahtopaineen säätö venttiilistä. muitakin arvauksia toki kuunnellaan ja otetaan vastaan.

toinen ihmetyksen asia on se että vielä ei ainakaan ole fuel cut tullut vastaan. missä vaiheessa se normaalisti puuttuu peliin?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1g turbo. ahtopaineiden satunnaista karkailua.
« Reply #1 on: July 13, 2012, 02:16:39 AM »
Hukkaportin kello tai flapperi jumissa? Kompurasta säädät paineen ja suhauttelet suoraan siihen kelloon. Muistaakseni 10psi on vakio missä pitäis nakkaa portti auki.
« Last Edit: July 13, 2012, 02:23:56 AM by teme »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tiefighter

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: 1g turbo. ahtopaineiden satunnaista karkailua.
« Reply #2 on: July 14, 2012, 14:10:47 PM »
lyhyen tutkiskelun ja etsiskelyn jälkeen mahdollinen ongelma löytyi.
näyttäisi kovasti siltä että tuo kuulatyyppinen ahtopaineen säätöventtiili on asennettu väärinpäin autoon.
venttiili on tämän takia jouduttu säätämään lähes selälleen auki jolloin se toimii enemmänkin bleederinä.
ja terävämmässä repäisyssä äkillinen paineen nousu riittää sulkemaan kuulaventtiilin jolloin paine ei pääse hukkaportille asti. oireet täsmää tähän päätelmään. käännän venttiilin oikein päin ja raportoin toimivuudesta myöhemmin.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 1g turbo. ahtopaineiden satunnaista karkailua.
« Reply #3 on: August 03, 2012, 10:59:19 AM »
Tuli laitettua toi kuulaventtiili sillon paikalleen, ei ole tuon tyyppisiä ennen tullut käytettyä. Hieman sitä katselin, puhaltelin ja koitin saada selvyyttä sen sielunmaailmasta ja toiminnasta. Saattohan se sittenkin mennä väärinpäin jos toimis sit paremmin toisinpäin...  ???