Author Topic: Evo3 jarrukonversio  (Read 11034 times)

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Evo3 jarrukonversio
« on: June 24, 2010, 13:05:23 PM »
Etujarrujen remppaus kohtapuoliin edessä ja samallahan sinne heittää sitten jotain tehokkaampaa tilalle. Ostin Evo3 satulat ja tukiraudat ja tilasin jenkeistä uudet teräspunotut jarruletkut sekä kävin satuloiden tiivistesarjat mätänetistä. Levyjä vaille olisi siis kalikat hyllyssä.

Mieleen iski vain semmoinen ajatus, että kun nuo Evo3 laikat on väärällä jaolla ja joutuis porauttamaan uuden jaon, niin Evo4 vastaavat taasen on valmiiksi 5x114,3. Mitoiltaan miltei identtiset, ainoastaan korkeudessa on reilun millin verran heittoa. Mitat siis seuraavat (camskillin sivuilta):

EVO3
Diameter - 276mm
Height - 45mm
Brake Disc Type - Vented
Thickness - 24mm
Minimal Thickness - 22.4mm
Number Of Holes - 4+4

EVO4
Diameter - 275.9mm
Height - 46.2mm
Brake Disc Type - Vented
Thickness - 24mm
Minimal Thickness - 22.4mm
Number Of Holes - 5+2

Valistuneita arvauksia, meinaako tuo 1.2mm heitto korkeudessa mitään? Camskilliltä eivät osanneet vastata, epäili kylläkin että ei ole väliä ja pitäisi käydä mutta varmaksi ei tietysti luvannut.

ABSeja ei omasta autosta löydy, joten niiden anturipaikoista ei tarvitse huolta kantaa.

P.S. Lappeenranta/Savonlinna/Mikkeli-akselilla jos on jollakulla vinkata hyvää ja kohtuuhintaista paikkaa missä hiekkapuhalluttaa nuo satulat puhtaiksi, niin vinkkejä otetaan vastaan.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #1 on: June 24, 2010, 18:39:03 PM »
Mä ostin mun 2g Ecliiin Galantin vm 2001 olka-akselit. Niissä on sama pulttijako ku evo 8-10 malleissa. Noita evon jarruja saa Englannista aika halvalla.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #2 on: June 25, 2010, 11:04:28 AM »
Kolmosen jarrut menee heittämällä. Nelosen satulat paljon isommat, onkohan niissä kiinnityskohat samoissa? Ei toi maksa paljoakaan jos levyt käy porauttamassa jaollesa.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #3 on: June 25, 2010, 19:24:18 PM »
Nelosen ja kasin jarrut tais olla tosiaan samat ja pulttien jako heittää keskitettynä noin 1 sentin. Muistaakseni niissä olka-akseleissa ei ole tilaa laajentaa reikiä.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #4 on: June 29, 2010, 18:17:04 PM »
Quote
EVO3
Diameter - 276mm
Height - 45mm
Brake Disc Type - Vented
Thickness - 24mm
Minimal Thickness - 22.4mm
Number Of Holes - 4+4

EVO4
Diameter - 275.9mm
Height - 46.2mm
Brake Disc Type - Vented
Thickness - 24mm
Minimal Thickness - 22.4mm
Number Of Holes - 5+2

Nyt kun katselin noita lukuja niin tuo halkaisija heittää vain 0.1 milliä, niin se ei ainakaan vaikuta. Onko tuo korkeus siis levyn korkeus jos sen laittaa lappeelleen maahan? Sittenhän se vaikuttaa siihen missä kohtaa levy pyörii palojen välissä. Se taas on tosi tarkka ja siinä voi kyllä tulla ongelmia. Hankala juttu.

Etsi Mitsuklubilta joku EVO4 hemmo ja kokeilette sen levyä.
Ai, kato se irtos...

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #5 on: June 29, 2010, 19:09:03 PM »
Quote
Onko tuo korkeus siis levyn korkeus jos sen laittaa lappeelleen maahan?

Vai pelkän lieriön korkeus? Toi lieriön korkeus kun näyttää kuvissa lähes kaksinkertaiselta verrattuna levyn paksuuteen.  ::)
« Last Edit: June 29, 2010, 19:15:57 PM by Dom »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #6 on: June 29, 2010, 19:57:20 PM »
Quote
Quote
Onko tuo korkeus siis levyn korkeus jos sen laittaa lappeelleen maahan?

Vai pelkän lieriön korkeus? Toi lieriön korkeus kun näyttää kuvissa lähes kaksinkertaiselta verrattuna levyn paksuuteen.  ::)

Löysin netistä jonkin kaavakuvan jossa tuo korkeus viittasi juuri tuohon lieriön korkeuteen. Eli kyllä se se on.

En löytänyt osanumerollakaan mitään muita autoja kuin jonkun legnumin jossa oli sama levy. Jos olis ollut jossain perusgallussa sama levy, niin sellasen ois voinut ottaa Motonetista kokeiluun.
Ai, kato se irtos...

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #7 on: July 08, 2010, 15:01:53 PM »
Taitaa tulla varmimmaksi ostaa vaan ne kolmosen levyt ja porauttaa uusi jako. Pitää kysyä koululta, että kehtaisivatko jollain kahvitunnilla labrassa porata niin ei varmaan olisi kukkarolle juuri senkään vertaa rasite.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Evo3 jarrukonversio
« Reply #8 on: October 26, 2010, 23:05:27 PM »