Author Topic: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?  (Read 16123 times)

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« on: June 30, 2009, 11:06:13 AM »
Mitä eroa noilla myllyillä on? Pääs kone kilahtaan ja pitäis uusi moottori vaihtaa, mutten viitti ostaa ennen kun on varmaa että se istuu paikoilleen...
« Last Edit: July 01, 2009, 08:44:43 AM by Pinkku_os »

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot
« Reply #1 on: June 30, 2009, 21:19:08 PM »
Kuusipulttinen kone löytyy eclipsestä vuosilta -89 -92.5, ja seitsemän pulttinen siitä eteenpäin muistaakseni -99 vuoteen saakka.

Eroja on vauhtipyörän kiinnityksissä jotka ovat joko kuudella tai seitsemällä pultilla kiinni. Taitaa myös olla kokoeroja kytkimelläkin, tästä en itse aivan varma.
Sitten vielä jtn pieniä eroavaisuuksia.

Seitsemän pulttisessa koneessa ns. uudemmassa on myös esiintynyt kampuran päittäisväljyyttä.

Itse suosin siis kuusipulttista konetta, omasta mielestä luotettavampi kokoonpano.

Lisätä saa ja korjata jos puhun täyttä mutua ;D.
DSMotorsports

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot
« Reply #2 on: June 30, 2009, 21:20:07 PM »
Tosiaan tuo A on kuusipulttinen, ja B uudemmanlainen 7-pulttinen.
DSMotorsports

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot
« Reply #3 on: June 30, 2009, 23:23:41 PM »
Tämmöinen epäilys olikin, mutta täytyi varmistaa. Kiitoksia vastauksesta. Itella tosiaan jakopäänremmi pomppas ja nyt on nelossylinteri ilman puristuksia ja töitä tiedossa...  :( Kysymys kuuluukin, että kannattaako korjata vanha kone, vai tilata uus mylly suoraan?
« Last Edit: July 01, 2009, 08:43:58 AM by Pinkku_os »

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #4 on: July 01, 2009, 14:50:05 PM »
japan motorsista saa vaihto moottoreita.... usein jopa suoraan hyllystä... turbo ekin pata oli muistaakseni joku 2400 euroa ja vaparin motti oli joku 1400 e.... kannattaa tarkistella nettisivuilta jos päätyy moottorin vaihtoon... aina tietysti kannattaa avata vanha motti ensin ja katsoa kuinka kalliiksi korjaus tulisi... pelkän kannen hinta oli joku 600 e.... ainakin 1g:n alakerta on vahvaa tekoa joten ihan ekaksi se ei petä :)
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #5 on: July 01, 2009, 14:52:54 PM »
tosiaan... meinas unohtua jo... jos ostat moottorin, niin selvitä onko se automaatista vai manuaalista.... pienin muutoksin automaatin motin saa manuaaliksi :) hieman vain rälläkkää ni johan sopii :)

siel on automaatis sellainen sovitepala vauhtipyörän alla joka pitää poistaa jos sen asentaa manuaaliin.... kokeiltu on :) kuukauden ylimääräinen vaiva tuli kun ei heti tajunnu eroa...
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #6 on: July 01, 2009, 23:29:33 PM »
Ok. Kiitän vastauksista, ja eikun irrottamaan kansi ja kurkkaamaan, että mitä kaikkea on menny solmuun. Katsotaan kuinka kauan remppa kestää...  :-/

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #7 on: July 14, 2009, 14:56:13 PM »
Jep, uus kone on ajankohtainen, eli jos joku tietää mistä vois "edullisesti" saada uutta, niin tieto kelpais. :)

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #8 on: July 14, 2009, 15:32:21 PM »
katso japan motors nettisivut.... aina kannattaa soittaa ja kysyä jos vaikka sais alennuksen :) tai sit jos jollain klubilaisella sattuis olemaan ylimääräinen motti hyllyssä.... mul olis ehjä alakerta kyl tos (vapari 1g) ja yksi kiero kansi olis + yksi halki oleva kansi olis (1 pytyn kohdalta)
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #9 on: July 15, 2009, 00:54:16 AM »
tässä heräsi itsellä heräsi kysymys, kun kysymyksessä ei selvinnyt että minkän vuotinen kyseessä?
jos sen verran mitä jaksaa vaivaa nähdä koneeseen, olisi tietysti aina paras itse rakennettu kone.
Mutta jos on liian kallis korjata, niin jos vaivaa haluaa nähdä JOS on sulla omassa eclipsessä 7-pulttinen, niin ehdottomasti vaihtaisin 6-pulttiseen, kun on hemmetin vahva alakerta noissa, mitä itselleki selvisi kun on itsellä purettuna oma kone :)
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #10 on: July 15, 2009, 03:54:09 AM »
Itellä on siis se 7-pulttinen ja sellainen olisi japanmotorsilla tarjolla 1400€. Miten edes se vaihto onnistuu? jollai sovitepalalla? :P

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #11 on: July 15, 2009, 12:33:55 PM »
Mulla olisi 6-bolt kone myytävänä, ajettu 210000km :)

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #12 on: July 15, 2009, 14:22:18 PM »
käsittääkseni eroja ei ole muita kuin se vauhtipyörän kiinnitys, joten vaihdon 7-pulttisesta 6 pulttiseen pitäis olla helpohko operaatio.... korjatkaa jos olen väärässä

tarvitset moottorinostimen hommaan... kyseessä on manuaali auto? automaatin ja manuaalin välillä on pieniä eroja, kuten kytkinkopan "kehys" johon startti tulee kiinni ja vauhtipyörässä on sellaine sovitepala mikä täytyy poistaa jos meinaa automaatin laittaa manuaaliin kiinni... tais tulla aika sekavasti selitettyä jos jollain olis laittaa kuvia ni olis helpompi nähdä erot..

jos ostat vaihtomoottorin ni vaihda samalla vaivalla vesipumppu ja jakohihnat + uusi kytkin kannattais laittaa, niin ei  tarvitse sit heti taas avata konehuonetta...

moottorinvaihtoon kannattaa varata avuksi kaveri tai kaksi, homma ei ole niin helppo miltä aluksi vaikuttais... :) "pieni 5 minuutin homma vain"

jos japan motors tarjoaa koneen 1400 euroon ni osta ihmees, niis pitäis olla kilometrejä 40-60 tkm... sit onki edessä huolettomia kilometrejä (toivottavasti :))
« Last Edit: July 15, 2009, 14:22:36 PM by Mustakulkija »
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Pinkku_os

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 23
  • Eclipse 93 na
    • View Profile
Re: 4G63A ja 4G63B erot. Uus kone vai korjata vanha?
« Reply #13 on: November 03, 2011, 20:25:17 PM »
Ok. Kiitän vastauksista, ja eikun irrottamaan kansi ja kurkkaamaan, että mitä kaikkea on menny solmuun. Katsotaan kuinka kauan remppa kestää...  :-/

Vihdoinkin rojekti saatu päätökseen. Eihän siinä niin kauaa sitten mennytkään... :) Kaikki imupuolen venttiilit oli solmussa.