edm, usdm?
Quoteedm, usdm?kertokaa ny sit samantien edm: gs-t & usdm: gs eroja
Eli tarkoituksenani olisi pistää gs-t:n moottori omaan gs:n. Eli mitä kaikkea pitää vaihtaa gs:n että sen saisi katulailliseksi ja tietenkin toimivaksi.Ei kellään sattuisi olemaan tietoa myös siitä mistä näitä yhtäläisyys papereita voisi kysellä.
Jos joudut mittauttamaan niitä tehoja sitten muutosta varten, niin huomaa, että se tehdään VTT:llä (eikä rasvanäppikorjaamon rullilla) ja kannattaa varautua siihen, että VTT:llä joutuu käymään useaan kertaan...
QuoteJos joudut mittauttamaan niitä tehoja sitten muutosta varten, niin huomaa, että se tehdään VTT:llä (eikä rasvanäppikorjaamon rullilla) ja kannattaa varautua siihen, että VTT:llä joutuu käymään useaan kertaan... Tarkoitat varmaaan päästöjä. Tehot voi mittauttaa missä tahansa paikassa jos heidän laput kelpaa konttorille. Esim. Klaukkalan Diesel...
QuoteQuoteJos joudut mittauttamaan niitä tehoja sitten muutosta varten, niin huomaa, että se tehdään VTT:llä (eikä rasvanäppikorjaamon rullilla) ja kannattaa varautua siihen, että VTT:llä joutuu käymään useaan kertaan... Tarkoitat varmaaan päästöjä. Tehot voi mittauttaa missä tahansa paikassa jos heidän laput kelpaa konttorille. Esim. Klaukkalan Diesel...Jatketaas tästä taas. Kerros Teme kun varmasti tiedät, että olikos se nyt niin, että päästöjen mittauksen VTT:llä tai vast. (ei siis tehojen kuten virheellisesti aikaisemmin kirjoitin) voi välttää hankkimalla turbotekniikan (sen auton mistä tekniikka on peräisin) ja oman auton vastaavuustodistukset? Siis siinä tapauksessa, että autoon vaihtaa koko tekniikan (moottori, putkisto, jne...).Tämän lisäksi sitten vaihtaa jarrut, alustan ja voimansiirron vastaamaan omassa autossa turbon tekniikkaa (ellei pysty osoittamaan jotenkin että ne jo vastaavat toisiaan).
Niitä päästöjä ei siis tarvitse VTT:llä mittauttaa MIKÄLI sulla on se moottori GS-T autosta, ja sulla on jonkin sortin viralliset paperit missä todetaan tarkasti mistä autosta se on. Eli luultavasti pitää olla auton VIN mainittuna josta voi sitten mitsun maahantuojalta tai jostain mitsuhuollosta pyytää lausunnon, että se mätsää GS-T autoon. Siitä en tiedä kenen todistuksen uskovat, jos esimerkiksi jokin Romuttamo Matti & Teppo Oy Ab kirjoittaa lapun missä todistetaan moottorin olevan GS-T autosta.
QuoteJepulis jee. Sain nimittäin tarjouksen juurikin GST tekniikasta, jossa mukana tulisi aivan kaikki tarvittava, kytkintä ja ecua myöden. Tarvittaessa myös alustan osat jne. Auto tosin on -96 ja mun on -97, joten en tiedä tuleeko siitä ongelmia. Eikös se vähäpäästöisyysraja mene juuri tuossa 96-97?Tässä nyt on hieman sekoitettu asiota. Auton piti olla vähäpäästöinen muistaakseni viimeistään -92(joku korjaa jos muistan väärin). Auto voi silti olla vähäpäästöinen vaikka se olisi rekisteröity vuonna 1990.Asiaa mutkistaa se että auto mihin tekniikka ollaan laittamassa on uudempi. Jos asia olisi päinvastoin olisi muutos katsastettavissa helpommin. Nyt pitää kummastakin autosta hankkia vastaavuustodistukset. Turbo tekniikan luovuttaja auton pitää täyttää vapari auton arvot, eli esim päästötason pitää olla vähintään sama tai parempi. Jos turbotekniikka ei täytä vaatimuksia on ainoa mahdollisuus yrittää mittauttaa päästötasot VVT:llä.Muutoskatsastus olisi helpompi jos turbotekniikan vastaanottava auto olisi vanhempi ja kyseisen turbo tekniikkan luovuttava auto olisi nuorempi. Tässäkin tapauksessa vastaavuustodistus tulisi hankkia tai auton olla Suomen rekisterissä.PS. Myydään Eclipse turbotekniikka.
Jepulis jee. Sain nimittäin tarjouksen juurikin GST tekniikasta, jossa mukana tulisi aivan kaikki tarvittava, kytkintä ja ecua myöden. Tarvittaessa myös alustan osat jne. Auto tosin on -96 ja mun on -97, joten en tiedä tuleeko siitä ongelmia. Eikös se vähäpäästöisyysraja mene juuri tuossa 96-97?
Niinpä vaikeeks on asiat tehty. Omaltakin osalta on tyytyminen vapariin tai sit vaihettava auto. Tossa kyselin Hämeenlinnan A-katsastuksen konttorilta muutosasioita. No kaveri vaan totes että AKEn kanta on ettei usa malli sovi vertailukohteeks. Ja koska ei turboja käsittääkseni edm mallessa ole niin....
Sitten vielä pitää mitsulta tosiaan saada joku lappu jossa auton VIN todetaan olevan GST eclin ja moottorissahan on kait myös tuo sama VIN.
QuoteNiinpä vaikeeks on asiat tehty. Omaltakin osalta on tyytyminen vapariin tai sit vaihettava auto. Tossa kyselin Hämeenlinnan A-katsastuksen konttorilta muutosasioita. No kaveri vaan totes että AKEn kanta on ettei usa malli sovi vertailukohteeks. Ja koska ei turboja käsittääkseni edm mallessa ole niin....Miten niin ei ole turboa? Onko AKE oikeesti tämän asian selvittänyt? Vai oliko tämä nyt taas niitä katsurin omia tulkintoja?
Ei sen GS-T moottorin tarvitse vastata GS:n päästöarvoja. Kun GS-T:n (mikä vuosimalli tahansa) päästöt täyttää suomen kaikki vaatimukset kun se täyttää ne jenkkien tietyt vaatimukset. QuoteSitten vielä pitää mitsulta tosiaan saada joku lappu jossa auton VIN todetaan olevan GST eclin ja moottorissahan on kait myös tuo sama VIN. Ei ainakaan omassa moottorissa ole mitään VIN merkintää, ainoat VIN merkinnät on korissa.
QuoteQuoteNiinpä vaikeeks on asiat tehty. Omaltakin osalta on tyytyminen vapariin tai sit vaihettava auto. Tossa kyselin Hämeenlinnan A-katsastuksen konttorilta muutosasioita. No kaveri vaan totes että AKEn kanta on ettei usa malli sovi vertailukohteeks. Ja koska ei turboja käsittääkseni edm mallessa ole niin....Miten niin ei ole turboa? Onko AKE oikeesti tämän asian selvittänyt? Vai oliko tämä nyt taas niitä katsurin omia tulkintoja?Oli miten oli, mutta EDM mallit on vapareita kaikki. Turbolaitoksia ei ole myyty.
Ei sen GS-T moottorin tarvitse vastata GS:n päästöarvoja. Kun GS-T:n (mikä vuosimalli tahansa) päästöt täyttää suomen kaikki vaatimukset kun se täyttää ne jenkkien tietyt vaatimukset.