Sitten tulee vielä auton rekisteriin saaminen, joka ei välttämättä ole sun -95 auton tapauksessa mahdotonta, mutta uudemmissa käytännössä kylläkin. En ole näistä rekisteröinneistä varma.
Toisaalta jossain on sanottu, että eipä etuvetoon kannata yli 220 heppaa laittaa...
QuoteSitten tulee vielä auton rekisteriin saaminen, joka ei välttämättä ole sun -95 auton tapauksessa mahdotonta, mutta uudemmissa käytännössä kylläkin. En ole näistä rekisteröinneistä varma.Ei ole mitään ongelmia uudemmissakaan. Ihan normaali muutoskatsastus, että auto on muutettu vapaastihengittävästä ahdetuksi. Päästömittaus ja tehomittaus + muutoskatsastukseen.
Ei sitä rekisteriotetta tarvitse sen ajamiseen. Ja siellähän se on tallissa, ei siinä mitään odottelua ole.
Saako edes remmi ahdinta rekisteriin? mun ymmärtääkseni se on vaan "rata käyttöön" (eli remmit pois kun ajetaan kadulla ja kun sen katsastaa) ...(yeah right)...
Nii, eka virhe taitaa olla se, että kysyy katsastusasemalta. Niitä ei selvästi tunnu kiinnostavan tällaiset asiat ollenkaan, joten vastaukset on yleensä hyvin ylimalkaisia tai suoranaisesti vääriä. Näin ainakin kävi itselleni kun pariltakin asemalta asiaa selvitin. Tarkoittivatko, että sun pitää löytyy Suomesta toinen Ecli, jossa on remmiahdin asennettuna, vai kelpaako mikä tahansa auto mihin on vaihdettu remmiahdin? Ekan ymmärrän, toista en. Mutta kuten Temekin sanoi, niin asennat ahtimen sitten mittaat ne päästöt ja sitten menet asemalle kyselemään, että mitä papereita vielä puuttuu. Luulisi, että sillon saat tietää. Tosin en usko, että pelkät päästöt riittää, koska täytyyhän jarrut ja alusta ylipäänsäkin käydä jotenkin läpi ja todeta riittäväksi.
Tuo mitä konttori sanonut tuosta toisen auton etsimisestä missä remmiahdin tarkoittaa juurikin sitä, että jos on ihan tehtaan valmistama / markkinoma auto, joka muuten identtinen mutta vain moottori on varustettu remmiahtimella. Voidaan ahtamaton versio autosta muutoskatsastaa remmiahdetuksi versioksi, jos muutetaan autossa kaikki vastaamaan sitä ahdettua versiota. Silloin kun auto halutaan muutoskatsastaa suoraan mallista A malliin B joutuu tällöin hankkimaan siitä laput, että on vaihdettu mallin B osat malliin A. Ja tällöin malli A vastaakin nyt mallia B. Ja tässä tapauksessa ei tarvitse erikseen mittauttaa päästöjä, koska mallista B on jo olemassa nämä laput joten niiden avulla mallin A voi muutoskatsastaa malliksi B. Yksinkertaista.