Author Topic: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot?  (Read 9467 times)

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot?
« on: May 15, 2008, 21:05:00 PM »
Mitähän eroa nuilla koneilla mahtaa olla muuta kuin tehot?

Olis kiinnostusta mahdollisesti sekoittaa evoa 1genin pellin alle, jos vain onnistuu 8-)

Eli yksin kertaisuudessaan olis kiinnostusta tietää mikä siitä evosta tekee evon?
DSMotorsports

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #1 on: May 16, 2008, 21:35:49 PM »
mahtaako kukaan viisas tietää? :-/
DSMotorsports

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #2 on: May 16, 2008, 22:12:32 PM »
Turbo ja suuttimet??
Haku ja google.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #3 on: May 16, 2008, 23:30:31 PM »
Niin vähän outoa alkaa vertaamaan eroja ahdetun ja vapaastihengittävän välillä. Eikös ne nyt ole aika selkeitä... Vai mitä tässä nyt haetaan?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #4 on: May 17, 2008, 17:03:14 PM »
eikai nyt pelkillä isoilla suuttimilla ja ahtimella saada niitä lähemmäks 300 kaakelia? :-? (ainakaan kovin luotettavasti).

niin esimerkiksi siitä kannesta, onko samanlainen kansi kuin esim turbo eclipses? vai kokonaan jotain hiteckkiä?
DSMotorsports

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #5 on: May 17, 2008, 17:08:34 PM »
Quote
Niin vähän outoa alkaa vertaamaan eroja ahdetun ja vapaastihengittävän välillä. Eikös ne nyt ole aika selkeitä... Vai mitä tässä nyt haetaan?

anteeksi taisin muotoilla tuon kysymyksen pikkasen männikköö :-[
olis pitänny tajuta laittaa siihen gst kone eikä vapari..
DSMotorsports

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #6 on: May 18, 2008, 17:49:56 PM »
Sama peruskonehan evoissa on kuin turbo dsm:ssä. Evon kone vastaa eniten 2g turbon konetta, kun on sen ajan vekotin koko evo. Samanlailla evo tekniikka on kehittynyt vr-4 galantista kuin on dsm:tkin. 2g turbon ja evon eroina ovat juurikin erilainen turbo/pakosarja, ja ruiskussa eri softa, eri suuttimet etc. Ei se evo ole mitenkään erikoinen, ihan samalla tavalla perus turbo dsm:n koneesta saa sen 300hp pienillä muutoksilla.

Eli kun kysyit, että eikai pelkillä isoilla suuttimilla ja ahtimella saada lähemmäksi 300hp, niin ei toki. Mutta kun vaihdat sitten myös muut vastaamaan parempaa turboa ja isompia suuttimia niin sillähän ne tehot nostetaan. Evon kansi on luultavasti täysin sama kuin 2g:ssä on. Tai sitten se on sama kuin 1g:ssä. Luultavasti sama kuin 2g:ssä.
« Last Edit: May 18, 2008, 17:51:19 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: 4g63(Lancer EVO1) ja 4g63 n/a (1g Eclipse) moottori erot
« Reply #7 on: May 19, 2008, 17:52:14 PM »
Kiitoksia kovasti, tiedän hieman paremmin mitä sitten lähtee hakemaan kun tulee sen aika (kun "budjetti" kattaa tehon noston)  :)

Se ainakin on varma että ei jäädä vakio lukemiin pysymään ;)
DSMotorsports