Author Topic: 4G63 EGR ihmettelyä  (Read 6777 times)

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
4G63 EGR ihmettelyä
« on: February 14, 2008, 15:48:35 PM »
Ihmetelläänpä nyt oikeen "ääneen" tätä egr ratkaisua.
(Tuli nimittäin poistettua koko venttiili omasta autosta samalla kun käytettiin kaasuläppäkotelo pöydällä.)
Ennen irrotusta ihmeteltiin kaverin kanssa, että mikä egr se tuommoinen on kun ei tule pakokaasuputkea ollenkaan. Yleesähän pakosarjasta lähtee erillinen putki egr venttiilille.
Mutta tässä koneessa ilmeisesti on kanava kannen läpi pakopuolelta imusarjaan.
Ihme systeemi, mutta varmasti ihan toimiva näinkin. No, säästää se varmaan tilaa ja painoa.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63 EGR ihmettelyä
« Reply #1 on: May 15, 2008, 18:33:14 PM »
Mä aattelin myös ottaa EGR:n pois käytöstä. laitan väliin sokean laipan niin ei jää sit katsastusmiehelle valittamista. Pitääkö ne alipaineletkut tulpata vai saako ne jättää siihen venttiiliin kiinni? mul oli koko imusarja öljymössössä ja noessa.

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: 4G63 EGR ihmettelyä
« Reply #2 on: May 16, 2008, 09:16:02 AM »
Sama juttu tarkoitus tehdä viikonlopun aikana, jos vaan saan Vemixiltä uuden tiivisteen sinne sokean laipan alle.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen venttiilikokonaisuuden voi antaa olla sellaisenaan. Ecun kannalta katsottuna se näyttää toimivalta kokonaisuudelta (jostakin keskustelupalstalta luin).

Korjatkaa jos olen väärässä    ;)