Author Topic: Eclipse GSR4 tietoa?  (Read 9369 times)

make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Eclipse GSR4 tietoa?
« on: December 09, 2007, 17:07:17 PM »
Moi...

Mistäs sais tietoutta tuohon GSR4:en tekniikkaan? Moottori, voimansiirto? Jostain olen kuullu huhua että ois sama pata kun evo3:ssa... :o pitääkö muka paikkansa? Ainakin ahdin on kyllä sama..
« Last Edit: December 09, 2007, 19:34:27 PM by admin »

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4
« Reply #1 on: December 09, 2007, 17:27:08 PM »
Eikös tuo ole se japanin malli gsx:stä??

Sama kone noissa juu, 4g63 turbokone. joskun vähän laiskampi kuin evossa, mutta kyllä tuollakin pääsee.

Joitain eroja evon koneeseen tosiaan, vissiin suuttimet ja pakosarja ainakin, ehkä enemmänkin lähempänä vr4 galantin tekniikkaa tuo???


make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4
« Reply #2 on: December 09, 2007, 17:37:51 PM »
Niinhän se taitaa olla. Onkos GSX:ssä automaattivyöt? Ohjekirjan mukaan tuossa koneessa olis 7.8:1 puristukset. Onko noissa mitsun muissa turbokoneissa niin pienet puristukset? Entäs onko tuossa GSX:ssä edessä ja takana visko lukot? Tuossa näköjään on. Eli perässä ja jakolaatikossa.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4
« Reply #3 on: December 09, 2007, 19:34:15 PM »
Juu ihan sama auto kyseessä kuin normi GSX. Kunhan eri badget takana. Ja kyllä noissa on kaikissa automaattivyöt kun ne on ameriikoista sinne tuotu, vain eurooppaan tuoduissa vapareissa on manuaalivyöt... Myös purituskset on samat kaikissa 1g turbokoneissa.

Turbo ei ole vakiona sama GSX:ssä ja evossa. Eli sulle ilmeisesti vaihdettu sinne sitten.  Tosiaan peruskonehan on sama 4g63 kuin evo3ssa, mutta paljon pieniä eroja joilla on saatu suorituskykyä paremmaksi.
« Last Edit: December 09, 2007, 19:51:31 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #4 on: December 13, 2007, 21:21:22 PM »
Okei. Nyt rupes selviämään. Mikä on tuo GSR-4:n kone tyypiltään. Kun yllättäen siitä lojahti tuo entinen mosa eikä varmaan jaksa rueta sitä enää kunnostamaan niin kattelin tuolta japan moottorilta ni siellä olis yks 4G63b-t... Oisko se sama tekniikka?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #5 on: December 13, 2007, 22:05:04 PM »
Quote
Okei. Nyt rupes selviämään. Mikä on tuo GSR-4:n kone tyypiltään. Kun yllättäen siitä lojahti tuo entinen mosa eikä varmaan jaksa rueta sitä enää kunnostamaan niin kattelin tuolta japan moottorilta ni siellä olis yks 4G63b-t... Oisko se sama tekniikka?

Kyllä sama kyseessä, 4g63. Mutta ota huomioon, että 1g ja 2g koneet ovat hieman erilaiset. Eli esimerkiksi tuolla japanmoottorituonnin sivuilla olevan eclipsen turbomoottorin kuva on 2g autosta.
« Last Edit: December 13, 2007, 22:05:27 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #6 on: December 13, 2007, 22:33:28 PM »
ahas. No oiskohan siinä kuinka hirveitä eroja tuohon 1G:n mosaan? Jos tuon sitten vaikka tunkis pellin alle...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #7 on: December 13, 2007, 22:55:17 PM »
Quote
ahas. No oiskohan siinä kuinka hirveitä eroja tuohon 1G:n mosaan? Jos tuon sitten vaikka tunkis pellin alle...

Kyllä sen sinne saa, mutta anturit varmaan kannattaa suoraan korvata entisestä koska 2g:ssä varmaan hieman erilaiset anturit eikä käy suoraan siihen sun johtosarjaan. Imusarja/läppäkotelo kannattaa myös vanhasta korvata sekä turbo. Koska kaikki ovat parempia mitä 2gssä. Koneen kiinnikkeet voivat myös olla eri kohdassa eivätkä välttämättä ilman modaamista onnistu paikoilleen konehuoneeseen.

Ja sen semmoista...Kyllä moottotuonti varmasti pystyy hankkimaan myös vanhemman kaartin moottoreita. Esimerkiksi 88-98 vr-4 galantin moottori on sun moottoria vastaava. Mutta tuolta jos hankit moottorin niin kannattaa varautua siihen ettei se sieltä välttämättä tule kovin nopeasti, kuullun kokemuksen mukaan siihen saattaa mennä 6kk:sta vuoteen hyvällä tsägällä

Sekä noissa ekoissa 2g koneissa on sitä maailmankuulua crankwalkkia, joten koska noista moottoreista ei oikein pysty sanomaan minkävuoden kone kyseessä, kannattaa heti sitten tehdä alapäänremppaa ja pistää kone kuntoon.
« Last Edit: December 13, 2007, 22:56:33 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #8 on: December 14, 2007, 18:04:33 PM »
Kiitoksia vastauksista. Pitää varmaa eka aukasta tuo vanha mosa ja kattoo et mitä kaikke sielt on menny ja miettiä vasta sitten että korjaako viel sen vai ostaako uuden. Kun tuohon kuitenkin varmaa osia saa aika helposti.

make

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #9 on: December 16, 2007, 19:14:54 PM »
Noniin. Nyt sitten tartteis tietää hyvän paikan josta saa tuohon mottiin uudet veivit, männät, laakerit ja tiivisteet... :o

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GSR4 tietoa?
« Reply #10 on: December 16, 2007, 21:02:12 PM »
Quote
Noniin. Nyt sitten tartteis tietää hyvän paikan josta saa tuohon mottiin uudet veivit, männät, laakerit ja tiivisteet... :o

Katso mitä tarviit www.slowboyracing.com niin järjestellään tilausta. Yks tilaus on juuri lähtemässä, tosin se on semmoinen vähän kiireellisempi niin en ota siihen mukaan muita. Mutta eiköhän tossa vuoden vaihteen jälkeen sitten lisää.

Lähetä vaikka sähköpostitse tarkempia tietoja yms teemu.poyhonen(ät)dsmclubfinland.com
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"