Author Topic: 2g vapariin lisää tehoa?  (Read 29628 times)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #25 on: January 10, 2007, 14:14:40 PM »
sori :D siis mekaanista ahdinta tarkotin. kos vaikka kekesis ens talveks tekemistä pajalla.... ;)

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #26 on: January 10, 2007, 14:27:19 PM »
Mikä on sun motiivi :)? Kun turbosta sais maksimitehoja paljon paremmin. Haluut ilmeisesti vaan jotain mitä muilla ei oo?
-Tervis-

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #27 on: January 10, 2007, 14:34:32 PM »
jotain ehkä spesiaalimpaa.. jos tuommoinen onnistuis asentaa. ei niillä tehoilla väliä :D kyl toikin tuo niitä ensialkuunsa tarpeeksi.. nyt keväämmällä laitetaan uuet männät ja nokat paikkaan niin mahtaako mekaaninen ahdin olla liikaa sellaisten kanssa vai pitääkö silloin männät taas vaihtaa vaikka vakioihin/matalampipuristeisiin?

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #28 on: January 10, 2007, 14:42:14 PM »
Sellanen VW:n G-ahdin vois olla aika simppeli asentaa. Sehän pyörii moniurahihnalla niinkuin laturit ym. vermeet. Ainoa että mihin sen saa mahtumaan.... ehkä jos heittää hyvästit ilmastoinin kompuralle?

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #29 on: January 10, 2007, 15:04:26 PM »
perskeles. ilmastointi ei oo kyl pelannu mut ilmastoinninkin takia ostin uuen auton ku vitutti kesällä ajaa ilman.. entä saako jollain ilveellä lisättyä johonkin vaikkapa laturiin ylimääräisen hihnapyörän? sorvauttais semmosen mis ois kaks rinnakkain oma laturille ja oma ahtimelle.. entäs tommoset säädöt? ecua tarttis rukata varmasti ja sitte päästömittaukset jne??

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #30 on: September 05, 2007, 23:13:41 PM »
Quote
Sekä noita säädettäviä nokkapyöriä saa ~150$ jenkeistä, ja vauhtipyörän voi viedä myös kevennettäväksi.

Hei kertokaas miten noilla säädettävillä nokkapyörillä saadaan lisää tehoa? Eli miten niitä säädetään? Tarviiko siihenkin safc:n?

Täs on nyt harkinnassa marteliuksen putkisto, kun en tiedä ketään, joka osaisi putkiston tehdä. Sitten pitää hankkia vielä se pakosarja, mutta sen jälkeen alkaa pakolliset modit olla tehty.

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #31 on: September 06, 2007, 10:34:22 AM »
no eipä tollasen putkiston tekeminen kovin hankalaa ole  ::) jos vaan on referenssiputkisto mistä ottaa mitat ja auto mihin sovitella putkistoa rakentamisen aikana..

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #32 on: September 06, 2007, 11:29:09 AM »
Quote
no eipä tollasen putkiston tekeminen kovin hankalaa ole  ::) jos vaan on referenssiputkisto mistä ottaa mitat ja auto mihin sovitella putkistoa rakentamisen aikana..

Joo, en usko et olis hankalaa, mut jos nyt lähdetään siitä etten edes tunne ketään jolla olis hitsivehkeet ;D

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #33 on: September 06, 2007, 14:49:50 PM »
täällä on :P

Tosin rosteripuikkoja/lankaa ei ole, mutta tummasta raudasta äkkiä sellasen vääntää ja kyl nekin kestää.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #34 on: September 06, 2007, 17:03:59 PM »
Jaahas, aletaanko hieromaan kauppoja?  :)

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #35 on: September 06, 2007, 18:20:37 PM »
Quote
Jaahas, aletaanko hieromaan kauppoja?  :)

-T
Anna tulla vaan!

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #36 on: September 06, 2007, 19:50:38 PM »
Saman tien saa tehdä mullekki  :P
-Tervis-

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #37 on: September 06, 2007, 21:36:40 PM »
kyllä nuo teen

Ehdoilla:

Jälki ei ole ammattilaisen, mutta pitävää kuitenkin.
Asiakas maksaa putket ja vaimentimet ja mahdollisen  katalysaattorin sekä laipat.
Työstä nyt ei voi mitään paljoakaan pulittaa.

Lasketaan, että motonetin hinnoilla 2m kanki 2.5ruuman ohutseinämäistä rautaputkea maksaa 12 euroa, niin paljon sitä ei välyyämättä mene.

Pöntöt esim simmonssia maksaa 30-40euroa motonetista.

Mutkat maksaa noin 10e kpl

Laipat 8e kpl.

Ei siinä kamalaa yhteishintaa tule. Samalla periaatteessa saa tehtyä jokotai, katilla tai korvausputkella. Miten vaan.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #38 on: September 06, 2007, 21:41:04 PM »
Oiskos sitä mahdollista tehdä tosiaan rosterista sitten samalla? Pistänkö samantien sitten pakosarjan, uuden katin ja pöntön tilaukseen?

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #39 on: September 06, 2007, 21:53:06 PM »
siis ihan miten vaan. Rosteriputki kuitenkin nostaa arvoa tolla  setillä aikamoisesti, mutta ääni on rostetissa terävempi jostain syystä.

Motonetin noi välipöntöt on kyl ihan käyttökelpoisia, mutta takapönttö kannattaa sitte jostain muualta ellei halua pöridtintä.

Mut niin tosiaan rosterilanka ja putki on tyyriimpää huomattavasti kuin tumma rauta, joka kuitenkin on suhteellisen kestävä, että uskoisin että tuiisalla on jo ennemmin uusi auto, kuin että putki syöpyy puhki.

Mulla on viikon lojunut motonetin kanke apihalla eikä ole mitään ruosteläikkiä, joten vois epäillä että on galvanoitua tai sitte vaan hyvin pakkausrasvattu :D

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #40 on: September 06, 2007, 22:22:19 PM »
Hmm, mun mielestä siellä ei ole mitään välipönttöjä matkalla. Vain katti. Ks. http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1145436675

Kaipa sen putken voi jollain massalla päällystää, ettei se ala heti ruostumaan. Mä kuitenkin ajan tällä vehkeellä kesät talvet.

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #41 on: September 06, 2007, 23:40:34 PM »
joo. Riippuu tuleeko taakse virtaava pönttö vai mutkan tekevä pönttö.

Virtaava pönttö vaimentaa korkeita ääniä, jolloin toi murina tulee esille ja aiheuttaa sisämeteleitä enempi, ja yleisestiottaen isompi putki aiheuttaa enempi ääntä.

Ja toi massausjuttu, mieluummin sitte vetelee sinkkiä päälle, koska tollaset massat voi lämmetessään aiheuttaa erimoisia komplikaatioita ja esim lohkeilla pois voimakkaitten lämpötilaerojen takia. Sinkki tai epoksimaali vois olla poikaa tollasen tumman raudan suojaamisessa. Kyl kaikki e.m. Operaatioihin edellyttävät kamat löytyy jos tarvitsee putkia alkaa rakentamaan :)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Porttaus ja koneistaminen
« Reply #42 on: September 07, 2007, 00:36:27 AM »
Kovempi murina, parempi.  8-)

Sen kait vois tehdä nyt katilta loppuun asti nyt alkuun ja hankkia sitten myöhemmin sen pakosarjan. Kattelin, ettei nyt löydy heti Saksasta pakosarjoja edukkaaseen hintaan ja jenkeistä tulee liikaa maksuja. Se tarkottais, että pelkällä uudella pöntöllä pärjäis. Kattelin, että Turussa Completos myy marteliuksen 2.5" yleispönttöä vajaaseen 60 euroon. Sieltä sais myös välivaimentimia halvalla jos on sellanen fiilis, että ääntä alkaa tulla liikaa.

Toi maalaus kuullostaa ihan riittävältä.

Milläs aikataululla aletaan väsäämään? Tervis varmaan lähtee mukaan, niin voitais yhdes kattella aikataulut kohdilleen ja millanen ratkasu tehdään (eli tehdäänkö katilta loppuun myös Tervikselle).
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #43 on: September 07, 2007, 11:40:24 AM »
*Topikin alkuperäisotsikkoa muokattu, ei kovinkaan porttaamisesta tässä aiheessa enää kyse*  8-)
« Last Edit: September 07, 2007, 11:40:51 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #44 on: September 07, 2007, 11:53:42 AM »
kannattaa ottaa välivaimennin mukaan, jos aikoo rakentaa vapaasti virtaavan putkiston, muuten noi sisämelut on aika sietämättömän, nimim.kokemusta on.

Ja sellaset seikat kannattaa ottaa huomioon, että pakosarja voi olla eri mittainen kuin tuo originaali on, itellä on 2cm lyhempi kuin vakio tuo obx:n setti, jolloin vakiputkiston ollessa paikalla on putkisto kok ajan pantteessa ja löystyy ajan myötä.

mut tollanen vakioon rakennettava katilta taakseäin onnistuu vallan mainiosti rakentaa, katelee sitte uusiks noita kun tulee pakosarja ja katti väliin niin sitte muuttelee mittoja pikkusen, ei turusta tarvasjoelle kuitenkaan pitkä matka ole :)

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #45 on: September 08, 2007, 17:20:30 PM »
Kuten Tuiisa sanoi "Kovempi murina, parempi. 8-)"

Mua tosiaan miellyttäis myös putkisto katilta taakseppäin. Voi sitten myöhemmin mietiskellä sitä pakosarjaa.

Musta paras vaihtoehto ois 2,25" rosteriränni.
Elikkäs tekis niin et irrottais vakioputken ja rupeis kopiota vääntämään.
Koittais aikaan saada semmosen murisevan. 8-)

Toisaalta kyllä se rosteri nostaa sitä hintaa melkolailla ja jos putkesta tulee viikon kokeilu niin ei vituta niin paljoo jos se on halvemmasta materiaalista ::).

Kuis kauan sellasen putken vääntämiseen katilta taakseppäin menee? Ei viittis ilman autoa kovin kauaa olla  :-/.
« Last Edit: September 08, 2007, 17:27:20 PM by Terva »
-Tervis-

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #46 on: September 08, 2007, 17:44:22 PM »
Muistaakseni siellä on ainakin mulla semmonen välivaimennin pohjan alla. Semmonen paksumpi lieriö. Tossa mulla pari huonoa kuvaa näköjään onkin misä se näkyy. Eli siis vakiona siellä välipönttö ilmeisestikkin on.
« Last Edit: September 08, 2007, 17:44:58 PM by Terva »
-Tervis-

Tomi

  • Guest
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #47 on: September 08, 2007, 23:43:46 PM »
Mulla oli just putki korjauksessa tossa turun pakoputki centerillä ja siellä se kans taivuttelee ja tekee pakoputkii. veikkaisin et sil menee aikaa katist taakse joku 2h varmaan  :) vaiks on aika omituine äijä mut kyl se hommas osaa  :)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #48 on: September 09, 2007, 15:21:29 PM »
Quote
Kuten Tuiisa sanoi "Kovempi murina, parempi. 8-)"

Mua tosiaan miellyttäis myös putkisto katilta taakseppäin. Voi sitten myöhemmin mietiskellä sitä pakosarjaa.

Musta paras vaihtoehto ois 2,25" rosteriränni.
Elikkäs tekis niin et irrottais vakioputken ja rupeis kopiota vääntämään.
Koittais aikaan saada semmosen murisevan. 8-)

Toisaalta kyllä se rosteri nostaa sitä hintaa melkolailla ja jos putkesta tulee viikon kokeilu niin ei vituta niin paljoo jos se on halvemmasta materiaalista ::).

Kuis kauan sellasen putken vääntämiseen katilta taakseppäin menee? Ei viittis ilman autoa kovin kauaa olla  :-/.

yks ilta. ja jos toi tuiisan putki tehään ensin niin sitte jo vähän tietää millasta tekee ja että on sitte mitat myöskin. 2.25tuumasta mulla ei ole täällä nyt just mut motonetista sitä saa, tummaa rautaa tosin, mut saa siitäki tehtyä sellasen et kestää ja kauan. sinkki alle ja kova maali päälle ni hyvä siitä tulee.

jos katilta taaksepäin tulee niin eiköhän tuo aikalailla ole yhentekevää onko 2.5 vai 2.25tuumasta, kun kuitenkin kattiin asti on "pientä" vakioputkea..



UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g vapariin lisää tehoa?
« Reply #49 on: September 12, 2007, 03:06:32 AM »
nyt on tuiisalle putki kasassa. Osottautuki hankalaks toi irrottaminen ensalkuun ja sitte taka-akselin ylitys. Kunnialla kuitenkin homma saatiin loppuun asti ja nyt riittää ääntä vaikka muille jakaa. Tosin en ite ole moisia ääniä koskaan kuullu. Erittäin hyvät jos vois sanua.