Quoteettä paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee.Väitän että ei ole vaikutusta.a. Ecussa on tuota varten "accel enrichment" joka siis kaasua runtatessa laittaa enemmän gasoliinia, kuin normisti hetken ajan.b. Turbokoneissa paineen nousu/vaihtelu on 1.2 baaria (0.5bar alipainetta - 0.7 ahtoja), jossa normi säädin toimii tarpeeksi nopeasti / hyvin. Vaparissahan tämä vaihtelu on alipaineesta - ilmanpaineeseen "0.5 bar"joten en usko että on paskankaan merkitystä.c. Kuvassa 23-24s kohdalla laitetaan kaasulattiaan kiinni ja seoksen vaihtuvat alle 1/2 sekunnissa lambdaohjauksesta karttaohjauksesta suoraan rikkaalle..... Mitäs tuosta nyt sitten vois päätellä.... Tarvitsee vielä laittaa kaasupolkimen asento ko käppyrään niin näkee vasteajan.... Kyllä musta tuntuu että mitsu on tehnyt niin hyvän noista moottorinohjauksista yms että niitä ei tarvitse parannella, ellei modaa todella ankarasti....
että paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee.
Misäs porukka ajelee kun pääsee noin pienellä kulutuksella?? MIe oon tyytyväinen ku pääsee alle kympin satasella....tosin meikä ajelee vaan mutkasia pikkuteitä jossa ei paljon rajotuksista piitata....
Jos hommaa kunnon säätimen siitä on se hyöty että paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee. Ja mitä korkeampi paine, sen hienompi sumu eli palaminen tehostuu. Muuten, mitä 1Gvapari kuskien autot vie bensaa!? itse pääsen 20e n.150km suht nätillä ajolla (98okt) Ja haisee rikkaalta.. lambda tyhjäkäynnillä o.k. laajempia testejä en ole ehtinyt tekeen, vaikka Haynesin raamattua luen hartaasti..
Huhhuh jopa on öljynkulutus... Mitä öljyä käytät? Itellä oli castrolin GTX joka kulu melkein tota tahtia....Mutta jos esmes mobilin ralliformulaa täyssynaa, niin ei kyll tarvitte lisäillä kun aniharvoin...
Joo, kyllä kulutus laski ja reippaasti kun kiristin pakosarjan (stanan entinen omistaja), tarkistakaa muutkin se, ei maksa vaivaa Hm..eikös se pumpun käyttöjännite laske kuorman kasvaessa, olettaen että liian pienet johdot.. (VxA=W, W/A=V, W/V=A)