Author Topic: Polttoaineen painesäätimestä...  (Read 25725 times)

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Polttoaineen painesäätimestä...
« on: July 25, 2005, 18:57:53 PM »
Onko kukaa perehtynyt tuohon tasaajaan?? Saako sen jotenkin pois toiminnasta tai sisuskalut pois???
« Last Edit: July 25, 2005, 22:13:45 PM by admin »

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #1 on: July 25, 2005, 19:26:19 PM »
Minkä paineentasaaja ?
« Last Edit: July 25, 2005, 19:26:44 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #2 on: July 25, 2005, 20:55:51 PM »
polttoaineen

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #3 on: July 25, 2005, 21:04:26 PM »
Jos siis ymmärsin oikein eli polttoaineen painesäätimestä puhutaan? Sehän on siinä suutintukin päässä jakopään puolella.

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #4 on: July 25, 2005, 21:18:42 PM »
Juu kyllä, sama laite ja se pitäs nyt saada silleen et bensa menee sieltä ihan vapaasti

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #5 on: July 25, 2005, 21:23:24 PM »
Miksi ihmeessä !?!?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #6 on: July 25, 2005, 22:00:40 PM »
Koska uusi paineensäädin tulee paluuletkuun ja se ei toimi jos tuo tasaaja on toiminnassa.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Paineentasaaja
« Reply #7 on: July 25, 2005, 22:12:44 PM »
kylläpäs ne kaikki fpr:t pitäs tulla siihen samalle puolelle kun vakiokin on  8-)
Vakio pois ja uusi tilalle vain  ;)
« Last Edit: July 25, 2005, 22:13:05 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #8 on: July 25, 2005, 22:24:22 PM »
kun ei tuota vakio säädintä voi poistaa kun on ns. integroitu ja onhan tuokin paluupuolella.  se ei ole letkujen välissä niinkuin normaali säädin.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #9 on: July 25, 2005, 22:48:07 PM »
No panet omat letkut sinne.... Samoin kun mulla tulee tuon aeromotiven kanssa.
Vakio liitin ja letkut pois, uudet tilalle.
Ei siinä sen ihmeempää.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #10 on: July 25, 2005, 23:53:54 PM »
Eihän se onnistu. Mulla on jo uusi säädin kiinni mutta se ei ala vaikuttaa mitään ennenkuin saan tuon suutinrungon päässä olevan tasaajan pois pelistä ja sitä ei voi kuitenkaan poistaa kokonaan fyysisesti kun ei ole letkujen välissä. Vaikka nyt säätäsi uudesta säätimestä kovemman paineen se ei muuta sitä painetta muuta kun sen tasaajan ja uuden säätimen välil kun ei se tasaaja laske kumpaankaan suuntaan kun sen tietyn paineen. Alux mietittiin et se ehkä sais siinä ollakin toiminnassa jos nostaa painetta mut ei se onnistu kuitenkaan.
Tasaaja menee suutinrungon sisään osittain ja on eräänlaisella laipalla kiinni, eli aika hankala sitä on poistaa sieltä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #11 on: July 26, 2005, 00:00:37 AM »
Kyllä se vakio fpr lähtee sieltä pois, en ole ite tutustunu tarkemmin miten, mutta tepi varmaan jo kerenny parit repiä pois?

Siihen vaan laitat laipan kii ja letkut uuteen...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #12 on: July 26, 2005, 00:05:50 AM »
Juu kylhän sen irti saa mut mistäs semmosen laipan saa hommattua ?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #13 on: July 26, 2005, 00:18:05 AM »
Tuostapa en osaa sanoa, piirrustukset vakiosta ja sen mukaan teettämään...
Itellä tossa letkusetissä tuli mukana valmiit laipat...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #14 on: July 26, 2005, 00:27:49 AM »
mistä sen setin oot hommannu??

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #15 on: July 26, 2005, 00:56:59 AM »
slowboyracing:stähän nuo kaikki....Sieltä saa ihan erillisinäkin niitä laippoja...Tosin postikuluineen pari kappaletta voi olla melko kallista..
Oisit tullu messiin kimppatilaukseen niin ois samassa saanu laipat  ;)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #16 on: July 26, 2005, 01:06:31 AM »
Quote
Eihän se onnistu. Mulla on jo uusi säädin kiinni mutta se ei ala vaikuttaa mitään ennenkuin saan tuon suutinrungon päässä olevan tasaajan pois pelistä ja sitä ei voi kuitenkaan poistaa kokonaan fyysisesti kun ei ole letkujen välissä. Vaikka nyt säätäsi uudesta säätimestä kovemman paineen se ei muuta sitä painetta muuta kun sen tasaajan ja uuden säätimen.
Paine kohoaa pumpulta saakka viimeisimpään paineensäätimeen asti.

Vai millä ajattelit taikoa sinun sanomasi jutun  "Pumppu (3bar) - suutintukki (3bar)- stock paineensäädin (3bar)- letku (4bar) - uuspaineensäädin (4bar) ?

Ikiliikkuja kenties ? :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #17 on: July 26, 2005, 01:10:50 AM »
sorvautat jossain metallipajassa holkin johon teet o- renkaalle uran, sen jälkeen teet lattaraudasta laipan ja poraat sen holkin siihen ja hitsaat/juotat kiinni. Improvisoi! Joku metalliukko kyl osaa tehdä firabeelina sulle semmosen laipan. Ei ne aina tarvi olla lentokonealumiinista sorvattuja billet osia!


Tosimiehet eivät tarvitse mitään uutta osaa vaan ne speksaa sitä rutistamalla vanhaa paineensäädintä ruuvipenkissä , samalla katsoen paineilmalla paljonko ko härveli rajoittaa.
« Last Edit: July 26, 2005, 01:15:42 AM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #18 on: July 26, 2005, 01:22:16 AM »
Quote

Tosimiehet eivät tarvitse mitään uutta osaa vaan ne speksaa sitä rutistamalla vanhaa paineensäädintä ruuvipenkissä .

Sit tosimiehet onkin ilman autoa niin kauan että saa jostain hommattua ehjän regulaattorin tilalle  ;D

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #19 on: July 27, 2005, 22:24:44 PM »
Kertokaapa tyhmälle kuinka paljon tuosta paineen nostamisesta on oikeesti hyötyä vaparissa?
Ja minkä hintasta touhua toi kikkailu on?
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #20 on: July 27, 2005, 22:39:18 PM »
Eipä taida olla yhtään mitään hyötyä jos kaikki muut vakiot.
Kyllä tota vaparia pitää hieman viritellä raskaammalla kädellä ennenkuin tarvitaan paremmin gasoa  ;)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #21 on: July 28, 2005, 09:23:09 AM »
Jos hommaa kunnon säätimen siitä on se hyöty että paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee. Ja mitä korkeampi paine, sen hienompi sumu eli palaminen tehostuu. Muuten, mitä 1Gvapari kuskien autot vie bensaa!? itse pääsen 20e n.150km suht nätillä ajolla (98okt) Ja haisee rikkaalta.. lambda tyhjäkäynnillä o.k. laajempia testejä en ole ehtinyt tekeen, vaikka Haynesin raamattua luen hartaasti.. :D
Bojoiing!

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #22 on: July 28, 2005, 11:41:01 AM »
Quote
että paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee.

Väitän että ei ole vaikutusta.

a. Ecussa on tuota varten "accel enrichment" joka siis kaasua runtatessa laittaa enemmän gasoliinia, kuin normisti hetken ajan.

b. Turbokoneissa paineen nousu/vaihtelu on 1.2 baaria (0.5bar alipainetta - 0.7 ahtoja), jossa normi säädin toimii tarpeeksi nopeasti / hyvin. Vaparissahan tämä vaihtelu on alipaineesta - ilmanpaineeseen "0.5 bar"
joten en usko että on paskankaan merkitystä.

c. Kuvassa 23-24s kohdalla laitetaan kaasulattiaan kiinni ja seoksen vaihtuvat alle 1/2 sekunnissa lambdaohjauksesta karttaohjauksesta suoraan rikkaalle..... Mitäs tuosta nyt sitten vois päätellä.... Tarvitsee vielä laittaa kaasupolkimen asento ko käppyrään niin näkee vasteajan....

Kyllä musta tuntuu että mitsu on tehnyt niin hyvän noista moottorinohjauksista yms että niitä ei tarvitse parannella, ellei modaa todella ankarasti....
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #23 on: July 28, 2005, 11:45:13 AM »
Tämän kaasuun vastaavuuden voit itse kokeilla, ottamalla pois sen alipaineletkun paineensäätimestä. Silloin bensanpaine on kokoajan se maksimi ja paineensäädin ei "korjaa" painetta ollenkaan.
Sitten tähän hienompaan sumutus juttuun, millä korjaatte seokset, kun menette nostamaan peruspainetta ylemmäksi ?  :-?
« Last Edit: July 28, 2005, 12:05:18 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Polttoaineen painesäätimestä...
« Reply #24 on: July 28, 2005, 12:38:06 PM »
Quote
Jos hommaa kunnon säätimen siitä on se hyöty että paine kaasu runnottaessa nousee tappiin nopeammin; kaasuun vastaaminen paranee. Ja mitä korkeampi paine, sen hienompi sumu eli palaminen tehostuu. Muuten, mitä 1Gvapari kuskien autot vie bensaa!? itse pääsen 20e n.150km suht nätillä ajolla (98okt) Ja haisee rikkaalta.. lambda tyhjäkäynnillä o.k. laajempia testejä en ole ehtinyt tekeen, vaikka Haynesin raamattua luen hartaasti.. :D

Tohon bensan kulutukseen. Ite oon nyt viimiset tankit tankkaillu ysivitost ysikasin sijaan ihan kustannus syistä  :) Muttamutta, viime tankillisella kulutus oli 7,54 litraa per sata kilometrii... Elikkäs aika pienel tuntu pääsevän. Aina tulee tankattu tankki täyteen ja vähä kateltuu et paljo sit on menny sitä bensaa siält. Lähiaikoin päässy aina tonne 7,5 - 8,0 välille. Ja ajot on nykyään lähinnä tollast taajamapyörityst eli ei hirveest kaupungis mutta ei kyl hirveest matka-ajoakaan.