mulla löytyis gst -95 ecu jos kiinnostaa?
Taisi selvitä vihdoin miksi ostamani Scangauge mittari ei saa yhteyttä autooni. Vein auton korjaamolle missä yrittävät ottaa yhteyttää ECUun kahdella eri softalla, ja ei tulosta.Eli ilmeisesti OBD portin kytkennöissä/johdoissa vikaa.
Ketää kuka olis kokeillu japsi importin ECUun jotain kiinni?Voiko tota porttia muuten testata millään LEDi patentilla?
QuoteTaisi selvitä vihdoin miksi ostamani Scangauge mittari ei saa yhteyttä autooni. Vein auton korjaamolle missä yrittävät ottaa yhteyttää ECUun kahdella eri softalla, ja ei tulosta.Eli ilmeisesti OBD portin kytkennöissä/johdoissa vikaa.Ootko kokeillut Evoscanilla? Eli jos se ei olekaan OBD2 vaan se Mitsun oma, jossa on sama liitin.
Mistäs tommosta Evoscannia vois kysellä?
Hienoa että selvitit tuon. Eli tossa japanin importissa on "hybridi portti". Siis autoni menee tähän kategoriaan: "Hybrid 95-99 DSM/3000GT/Eclipse (16Pin) Supported Vehicles". ?Kun tuon ohjelman rekisteröi, niin kai sen 1.0 version saa myös jostain ladattua? Kiinnostais nähdä nuo vikakoodit kun tyhjäkäynti käyny seilaa aika pahasti ja välillä sammuu auto kokonaan kun päästät kaasun pois esim. kiihdytyksen jälkeen.Kerrotko vielä asiaan vasta perehtyvälle, mikä noista liittimistä nyt olisi oikea juuri tähän Eclipseen?
Tästä löytyy aika paljon juttua kun menee tonne Etsi ja näpyttelee sinne hakusanaksi obd2. Musta on kovaa vauhtia tulossa foorumi-natsi.
Jatketaampas tätä tarinaa.Ohjelmassa käytössä COM1 portti, sain vaihdettua laitehallinnasta adapterille saman portin, mutta eipä auttanut sekään. Ei onnistu vaikka mikä automerkki/malli/ECU olisi valittuna, ei vaan tule yhteyttä. Eli onko nyt jo syytä epäillä oikeasti ECUa, tai portin ja sen välisiä johtoja, vai onko tässä ohjelmassa vielä joku kikka?EVOScan on 2.5, 2.6 betaa kokeiltu myös. Vanhempaa versiota olen yrittänyt metsästää, mutta eipä löydy mistään.Alkaa jo pieni turhautuminen iskeä.
QuoteJatketaampas tätä tarinaa.Ohjelmassa käytössä COM1 portti, sain vaihdettua laitehallinnasta adapterille saman portin, mutta eipä auttanut sekään. Ei onnistu vaikka mikä automerkki/malli/ECU olisi valittuna, ei vaan tule yhteyttä. Eli onko nyt jo syytä epäillä oikeasti ECUa, tai portin ja sen välisiä johtoja, vai onko tässä ohjelmassa vielä joku kikka?EVOScan on 2.5, 2.6 betaa kokeiltu myös. Vanhempaa versiota olen yrittänyt metsästää, mutta eipä löydy mistään.Alkaa jo pieni turhautuminen iskeä. Ohjelmasta pitää valita käyttöön USB -portti. Olethan asentanut USB-ajurit läppärillesi, ohjeet alla:http://www.obd.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=2Autoksi valitaan Mitsubishi ja Ecuksi EFI. Vikakoodien luku check DTCs presents. Received data ruutu muuttuu vihreäksi kun yhteys on saatu. Dataa voit kerätä talteen valitsemalla start datalogger.Mulla on toi 1.0 versio katsotaan miten toimitan jos et saa pelaamaan. Dataa olen pystynyt lukemaan kaikilla versioilla, mutta vikakoodeja en.