4g63:ssa Nopeusmittarihan on vaijerilla, ei sähköisesti. Kierroslukumittari sen sisaan saa anturista signaalinsa. Eli vaijerin tsekkaus ois ekana, ei siinä oikein muuta voi olla kun se vaijeri menee suoraan lootasta mittaristoon...
Quote4g63:ssa Nopeusmittarihan on vaijerilla, ei sähköisesti. Kierroslukumittari sen sisaan saa anturista signaalinsa. Eli vaijerin tsekkaus ois ekana, ei siinä oikein muuta voi olla kun se vaijeri menee suoraan lootasta mittaristoon...Eli siis sellasen HUD-näytön asentamisen voi unohtaa? Mä tota vaijeria kans epäilin, kun muistaakseni evoscanissa nopeus lasketaan vaihteen ja kierrosluvun perusteella.
Sori unohdin mainita tarkemmat auton tiedot nii siis kyseessä on usdm 2G -95 malli 420a moottorilla manuaalivaihteinen ja on siis sähkönen mittari
Ok, eli siis HUDin asentamiseksi pitää purkaa toi signaali ja koodata systeemi uusiks. Yleensähän noi on suoraan OBD2:een tökättäviä laitteita ja sellasta ei näistä edm-malleista löydy. Mut mitä sitä miettimään kun ne ei oo kuitenkaan katulaillisia.
QuoteOk, eli siis HUDin asentamiseksi pitää purkaa toi signaali ja koodata systeemi uusiks. Yleensähän noi on suoraan OBD2:een tökättäviä laitteita ja sellasta ei näistä edm-malleista löydy. Mut mitä sitä miettimään kun ne ei oo kuitenkaan katulaillisia.Siis täh! Onko HUD laitteen asentaminen jälkikäteen liikenteen vaarantamista ja siten laitonta?On meinaan ihan huippuvaruste kun siihen tottuu.
Omassa Laserissa mittarin vaijeri alkaa mennä sököks (varmaan rispaantunut jo joku lanka rikki).Kun ilma on pakkasen puolella alkaa vaijeri pitää rahinaa ja nopeusnäyttö menee ihan sekasin, sit se lämpenee ja vaijerin sisällä oleva vähäinen rasva ilmeisti auttaa kuitenkin vaijeria pyörimään ja taas pelaa.Ikäloppu.