Helpatkaapa vielä sen verta että kerrotte missä toi pyörimisnopeusanturi on ja missä absin rele?Tarttis saada jostain se korjausopas. Tietty joku 4g63:n 2g:n korjausoppaan omistava voisi ottaa siitä kopsut ja pistää mulle, niin skannaan sen samantien ja sittenhän se olis helposti "lainattavissa" -T
Niin missäs nuo pyörimisnopeusanturi ja absin rele sijaitsee? Itellä kanssa absit vilkuttelee.
Jokaisella pyörällä on oma anturinsa, pyörän navassa on hammaspyörä, jonka pyörimistä tuo anturi haistelee. Seuraamalla napaan menevää piuhaa, löydät anturin. Yhdellä pultilla kiinni, mutta anturia et todennäköisesti saa ehjänä irti. Vika voi olla missä anturissa tahansa noista neljästä. Kannattaa mitata resistanssit ennenkuin alkaa irroittamaan antureita. Antureiden johdotus tulee ABS-ecuun, matkalla on useita liitoksia, joissa voi olla huono kontakti. ABS-ecu on repsikan jalkatilassa.Viallisen anturin/huonon liitoksen mittaaminen kannattaa aloittaa ABS-ecun liittimestä. Näin saa mitattua jokaiselle anturille menevän koko kaapelilinjan, eikä tarvitse irroittaa kaikkien antureiden liittimiä, viallisen löytämiseksi.Rele on kuskinpuoleisen etupyörän etupuolella olevan sisälokarin osan takana, ABS-hydraulipumpun yhteydessä. Hankala paikka, kunnolla siihen pääsee käsiksi vasta etupuskurin irroittamalla.
QuoteAjattelin et jos mittailis nuo resistanssit. Onko tuo abs-ecu tuol hanskalootan takana? Nippondenso tais lukee kyljessä, kun pihassa kurkin... Onko tuosta mittaamisesta tarkempaa ohjeistusta? Mistä tietää mikä piuha on minkäkin pyörän? Lisäohjeet ois tarpeen. Jos viikonloppuna pääsis tallille tutkiin.Ja mites löytyykö kuvaa tuosta abs-hydrauliikkapumppu moottorista? Jos sen avais samalla ja kattois hiilet.Onko autosi edm vai usdm, hieman tuo ABS-ecun paikka ihmetyttää ? Omassa edm -97 eclipsessa se oli repsikan puolella lattian ja tulipellin saumakohdassa ja siinä päällä suojapelli. ABS-ecu ei näkynyt ellei tuota pelliä poistanut, pelli ja ECU ovat lattiamaton alla.ECU ja ABS-hydrauliyksikkö olivat minulla mallia Bosch, tuota nippondensoa on ollut vanhemmissa kuin -97 vuosimaleissa.
Ajattelin et jos mittailis nuo resistanssit. Onko tuo abs-ecu tuol hanskalootan takana? Nippondenso tais lukee kyljessä, kun pihassa kurkin... Onko tuosta mittaamisesta tarkempaa ohjeistusta? Mistä tietää mikä piuha on minkäkin pyörän? Lisäohjeet ois tarpeen. Jos viikonloppuna pääsis tallille tutkiin.Ja mites löytyykö kuvaa tuosta abs-hydrauliikkapumppu moottorista? Jos sen avais samalla ja kattois hiilet.