Lastua ei näihin vehkeisiin saa, suuttimet riittää n.250hp asti, fpr samoin
EDIT: Niin ja tosiaan 2.5" putki on paras vaparille, mutta sivuutin sen kun eihän liian iso putki ainakaan noin oireile että veto yhtäkkiä alkaisi hiipumaan, vaan että alakierroksilla ei kulje mihinkään. Mutta tämä nyt varmaan olikin aika ilmiselvä juttu..
Täällähän saa niin paljon tietoa tosta 420a:sta et kohta kannattaa varmaan alkaa viritteleen Chrysler Neonia
Jenkeissä on myös sohc "420a" moottoreita neoneissa tuon dohc lisäksi. Tuo A588 on kait vain 2001 lähtien neoneissa, sitä ennen "420a" (ainakin jenkeissä, liekö suomessa sitten eri..)Tai oikeastaan mitä tutkistelin, niin tuo 420a nimike on vain eclipse/talon/avenger/sebring moottoreissa. Johtuen pienistä eroista esim. että neonin moottori on eripäin ja jotain muita..Virallisesti kai näin:ECC- 2.0L DOHCECB- 2.0L SOHC (pre 01)A588 - 2.0L SOHC after 01ECH- 2.0L SOHC MAgnumEDZ- 2.4L DOHC (non turbo, pre NGC)EDV/EDT 2.4L DOHC turbo420A- 2.0L DOHC for the FJ chassis (avenger/eclipse/talon)Nämä siis kaikki vain mitä löysin "informaatiota" internetistä, voi olla myös jotain redneckien sekoiluja 8-)
QuoteLastua ei näihin vehkeisiin saa, suuttimet riittää n.250hp asti, fpr samoin Mistäs tuo tieto n.250hp on peräisin? 420a moottorissa on vain 190cc suuttimet tietääkseni (vrt.4g63 n/a jossa 275cc). Luulisi tuossa koneessa, että suuttimien d-cycle on jo aika max. Eli ei mitään järkeä tunkea lisää bensaa enään vakio suuttimille.Storri: Hommaat vain dataloggerin niin näet mitä siellä tapahtuu, hieman helpompaa miettiä mitä tarvitsee uusia. Varsinkin jos sinne vaihdettu erilaiset nokat ja säädettävät pyörät voi niiden säätäminen kohdalleen olla pienen vaivan takana. Ja mitähän mahtaa tarkoittaa "jööti putkisto"? Vaparissa liian iso putkisto tuottaa ongelmia, putken halkaisija tulisi mitoittaa koneen mukaan. esim jokin 3" putkisto 2.0 koneessa on jo liikaa.
Mulla ainaski tulee se pensanpaineen säätimen letku, Imusarjan ja tulipelin välistä siite imusarjan sivusta.hantarinpuolen reunasta, siite samasta lähtee mulla ainaski pakokaasun takaisin kirrätys järjestelmälle letku kanssa, siin vieressä on joku anturi (en nyt muista mikä).huomenna voin pistää kuvan siite kohtaa.P.S Sekavaa tekstiä, koita saada selvää
EGR-venttiilin poiston ei pitäisi vaikuttaa käyntiin mitenkään jos peitelaippa on tiivis (ei vuoda).Aika usein toi venttiili poistetaan käytöstä, jottei kaasuläppäkotelo ja imusarja karstoitu. Päästöjä hieman lisää, mutta ei ongelmaksi asti.Onpa joku väittänyt myös, että tehot kasvaisivat.
saakohan tohon säädettävää pensapaineen säädintä sellasta joka tulis kiskoon kiinni tai kenties uutta alkuperäistä ja mihin hintaan ja mistä ?
Quotesaakohan tohon säädettävää pensapaineen säädintä sellasta joka tulis kiskoon kiinni tai kenties uutta alkuperäistä ja mihin hintaan ja mistä ?Ebaysta kannattanee katella, 420a-koneisiin on fiksuinta tilata jenkeistä suoraan palikat. Ei pitäis kustantaa yli satasta, paitsi jos ehdottomasti haluaa jonkun hienon firman logon kylkeen. Zalamaa komppaisin tässä, ja jossei letkun kiinniololla ole vaikutusta niin valistuneena arvauksena bensapaineen säädin lienee todellakin rikki.EGR:n poisto kasvattaa käytännössä ainoasstaan typen oksideja (NOx-päästöt) joita Suomessa ei mitata paitsi jos pitää mennä esim. turbotuksen seurauksena VTT:lle päästötestiin. Sen voi siis huoletta tulpata. Huomio, että egr-venan pitää silti olla kiinni ja toimiva - tulppaus suoritetaan ainoastaan pakopuolella, minkä jälkeen asennetaan pakopuoli->egr menevään putkeen mielellään pieni ilmansuodatin. Näin kun egr-venttiili aukeaa, se ei ime pakopuolelta paskaista ilmaa vaan suodatettua raikasta ulkoilmaa. Mikäli tulppaa myös imupuolen, tuloksena on vikakoodi, CEL sekä auton mahdollinen sammuminen/huono tyhjäkäynti, kun egr:n kautta ei tulekaan ilmaa silloin kun tarvittaisiin ja auto käy liian rikkaalla.Sanoisin että toimenpide on kannattava, omassa kiesissä tuntuu melko usein jumittavan tyhjäkäyntimoottorin tuo egr:n kautta tuleva soossi. Seuraavan kerran kun konetta laitellaan (2-3 vko päästä, toivottavasti), niin ko. blokkausoperaatio suoritetaan.
Noni nyt putosin kärryiltä Toi egr , Eikö se ole tuo kuva 1Mut mikä on tuo kuva 2KUVA1 http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010317.jpgKUVA2 http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010316.jpg