Ainut missä haisee vahvasti bensa on pakokaasut kun sitä polkee.
Ainoastaan dumppi päästi painetta ulos männän välistä
Se käyntihäiriö jota on selvitelty aiemmin ni johtui sitte loppujen lopuksi fuel cutista. Heti kun sain sen pois päiviltä, niin kaksi päivää auto toimi ja ilmaantui tämä nykyinen.
voi ziisusOtappa toi dumpvalve pois ja laita takaisin takaisin kierrätettävä. Taikka vähintään kiristä jousta kunnolla kiinni. Kokeilet että se dumpvalve ei ala vuotamaan isommilla ahdoilla. Jos vuotaa niin silloin se hukkaa mitattua ilmaa ja kone käy todella rikkaalla. Sitä paitsi se on riisausta Wink + Tyhjäkäynnillä kun rumppaat paikallaan kaasua niin ecu menee täysin sekaisin ja sitten se pilaa myös "kartat" jotka muuttuvat pitkän ajan aikavälillä. Samalla katot ahtoputkiston vuodot.
QuoteAinut missä haisee vahvasti bensa on pakokaasut kun sitä polkee.QuoteAinoastaan dumppi päästi painetta ulos männän välistäAIna kun päästät ahdoilta kaasupolkimen niin silloin karkaa putkiston verran paineellista ilmaa,jolloin ecu luulee että koneeseen menee tuon verta ilmaa ja runttaa bensaa sinne tietyn verran. Kohta on catti ja lambda entinen kun saa raakaa soppaa. :-/QuoteSe käyntihäiriö jota on selvitelty aiemmin ni johtui sitte loppujen lopuksi fuel cutista. Heti kun sain sen pois päiviltä, niin kaksi päivää auto toimi ja ilmaantui tämä nykyinen.Eli joku röpöttäminen loppui sittenkin polttetulla lastulla ?BTW koska oot asentanut ton bovin paikalleen ?
QuoteKaikki kohdat videosta on kuvattu lappu lattiassa. Kun kiihdytän ni kierrokset ei missään vaiheessa lähde tippumaan vaan on pakko ite irroittaa kaasusta siinä vaiheessa kun auto alkaa pomppia ja nykiä pirusti, jottei ihan laihalla sitä väkisin huudattais. Kun irrotan kaasusta, kierrokset laskevat normaalisti minne pitääkin.Kyllä minusta silloin vaikuttaa siltä, että puuron tulo ei lopu vaan se ei vain pysty antamaan enempää kuin mihin aukiolot mahdollistaa. Eli kyllä mä veikkaan taas, että suuttimet on liian pienet ja käyvät suurilla kierroksilla täysillä aukioloilla, joka taas saa ne hajoamaan. Siellä on sellanen systeemi, että jos ne on jatkuvasti auki, niin ne kuumenee ja siellä sisällä oleva jousimekanismi hajoaa.Sun tarttis nyt jostain saada testiin samanlaiset suuttimet. Kokeilisit vain nopeasti että toimiiko kuten pitää, ja jos toimii, niin vika on siinä että ne suuttimet käy liian suurilla aukioloilla ja hajottaa itsensä sen takia. On tietty hankalaa löytää suuttimia kokeiluun, mutta voisit tietty ostaa vähän isommat ja kokeilla niillä. Sitten kyllä täytyy kaikki kartat säätää uusiksi niille isommille suuttimille. Tietty jos se vika ei olekaan siellä niin sithän v*tuttaa tuplasti.Mut en mä kyllä oikein ymmärrä, miten ecu olisi voinut hajota niin, että se lakkaisi syöttämästä jonkin tietyn kierrosrajan jälkeen enemmän puuroa. Sehän tarkoittaisi, että kartat olis jotenkin menneet rikki, mutta se taas tarkoittaa että EEPROMista olisi osa sisällöstä korruptoitunut. Eikä sekään tunnu ihan mahdolliselta vaan kyllä ne ongelmat olis sitten koko kierrosalueella. Tää ei vain mene mun kaaliin... Ootko ajatellut kysyä tuolta mitsuklubin puolelta neuvoja?
Kaikki kohdat videosta on kuvattu lappu lattiassa. Kun kiihdytän ni kierrokset ei missään vaiheessa lähde tippumaan vaan on pakko ite irroittaa kaasusta siinä vaiheessa kun auto alkaa pomppia ja nykiä pirusti, jottei ihan laihalla sitä väkisin huudattais. Kun irrotan kaasusta, kierrokset laskevat normaalisti minne pitääkin.
Loggerillahan kandeis nyt tsiigailla miten käyttäytyy. Se piuha ei ole kovin vaikea itse tehdä ja softa voidaan sulle hoitaa. Tai sitten joku lähellä asuva voi lainata.
QuoteLoggerillahan kandeis nyt tsiigailla miten käyttäytyy. Se piuha ei ole kovin vaikea itse tehdä ja softa voidaan sulle hoitaa. Tai sitten joku lähellä asuva voi lainata.Jep, kannatan. Ei vaan itellä mitään hajua mitä kaikkea tuota varten pitää olla ja ostaa. Ja jos tiedot pitäis lukea tietokoneelta, niin mulla ei ole kuin pöytäkone. Ja mihinkähän toi härveli pitäs asentaa autoon? Testipistokkeeseen? Ecun perään?Lainaaminen olis tietysti helpompaa.
edelleen se bovi ei sinne kuulu, sinne kuuluu kierrättävä malli. Bovi sekoittaa pitkäaikaiset fueltrimmit ja rikas seos voi sitten rikkoa tulpat, lambdan yms. Itsellä oli esim motonetin lambda. Se meni rikki noin kuukaudessa rikkaan seoksen takia joka johtuu tuosta stutterbox koodista. Senkin toiminta riippui ihan päivästä ja kuun asennosta.
QuoteQuoteLoggerillahan kandeis nyt tsiigailla miten käyttäytyy. Se piuha ei ole kovin vaikea itse tehdä ja softa voidaan sulle hoitaa. Tai sitten joku lähellä asuva voi lainata.Jep, kannatan. Ei vaan itellä mitään hajua mitä kaikkea tuota varten pitää olla ja ostaa. Ja jos tiedot pitäis lukea tietokoneelta, niin mulla ei ole kuin pöytäkone. Ja mihinkähän toi härveli pitäs asentaa autoon? Testipistokkeeseen? Ecun perään?Lainaaminen olis tietysti helpompaa. Piuha on tosiaan ihan simppeli, ja läppärillä tietty helpompaa niin ei tarvitse pöytäkonetta roudaa autoon Piuha kytketään läppärin com porttiin ja autossa diagnostiikka pistokkeeseen kolmeen pinniin.Missäpäin asut? Josko jollakin lähellä ois läppäri ja piuha niin voisi tulla avittamaan.Piuhan rakennus alla olevan kaavion mukaan:Siihen ei siis tarvitse muita komponentteja kuin 1xdiodi ja 1xvastus sekä sitten commiportin liitin.
Jos tietysti ajais sen tiedoston tähän koneelle ja siirtäis sen tästä sihen kannettavaan, vai pystyykö kannettavaa kytkemään toiseen tietokoneeseen ikäänkuin "ulkoiseksi kovalevyksi" että sais sen tiedoston siirrettyä?Kaveri osais varmaan myös tehdä ton piuhan mulle, se noitten sähköjuttujen kanssa pelaa. Asun Raisiossa.
QuoteJos tietysti ajais sen tiedoston tähän koneelle ja siirtäis sen tästä sihen kannettavaan, vai pystyykö kannettavaa kytkemään toiseen tietokoneeseen ikäänkuin "ulkoiseksi kovalevyksi" että sais sen tiedoston siirrettyä?Kaveri osais varmaan myös tehdä ton piuhan mulle, se noitten sähköjuttujen kanssa pelaa. Asun Raisiossa.Onko sulla siinä kannettavassa jotai verkkoyhteyttä? Et jos lähettäisit sen itselles sähköpostilla tai imuttaisit verkosta? Eikö Turun seudulla nyt ole kukaan jolla olis valmiiks piuhat ja vehkeet? Uitto? Mulla kyllä on kannettavat ja piuhakin, mutta piuha on 2g:lle. Asun myös Raisiossa (mut oon viel työmatkalla kuun vaihteeseen). Tuli muuten sellanen mieleen, että ootko kokeillut kuumeneeko ne suuttimet? Muistaisin jostain, että jos suuttimet on jatkuvasti auki niin ne kuumenee hitosti.Mä yhä laittaisin rahani kiinni siihen, että ne suuttimet on menneet rikki eivätkä tarjoile puuroa enää riittävästi. Ne toimi aluksi pari päivää sen takia, että ne toimi 100 teholla (aukioloilla) kun ajelit isolla kaasulla, mutta hajosivat sitten ja siitä alkoi ongelmat.
Mutta jos vika nyt ei olisikaan bensansyötön katkeamisessa, niin voiskohan se olla, että sytytyskartat olis pielessä? Aika pielessä saisi olla ja veikkaisin, että saattaisi olla paljon pahempia oireita. Ethän ole ruuvaillut sitä CAS:ia? (CAS crank angle sensor) Kyllä se sytkä olis tietty silloin pielessä ihan koko kierrosalueen... Hankala juttu on kyllä. Jännä juttu.
kansi maksoi japan motorsista noin 600 e, tiivisteet oli 120 e, turbo + pakosarja maksoi vain 850 e (kiitokset zalamalle) ja töistä pojat veloitti 500e... kallis remppa oli tuo päästöarvojen korjaus
hmm..... otappas seuraavaksi männän puristukset selville... voi olla kansi halki tai kannen tiiviste palanut.... ainakin itsellä auto "röpötti" pitkään ja lopuksi vika löytyikin: oli kansi halki 1 pytyn kohdalta, pakosarja oli halki useasta kohtaa ja turbokin oli halki parista eri kohdasta.... "uudistettu" kansi maksoi japan motorsista noin 600 e, tiivisteet oli 120 e, turbo + pakosarja maksoi vain 850 e (kiitokset zalamalle) ja töistä pojat veloitti 500e... kallis remppa oli tuo päästöarvojen korjaus ainakin mitä osia olet jo tarkastanut, sanoisin vian olevan jossain muualla kuin bensansyötössä tai sytytyksessä