Tuli sitten tilattua ebaystä tyhjäkäyntimoottori. Täytyy perehtyä tuon rikkiolevan korjaamiseen, sitten kun saan toisen tilalle.  :-?
Varmaankaan ei kannata korjauttaa, mutta sen verran utelias pitää olla, että korjaa itse.   Palkoille tuossa ei kyllä pääse, kuten totesit
Tuli sitten tilattua ebaystä tyhjäkäyntimoottori. Täytyy perehtyä tuon rikkiolevan korjaamiseen, sitten kun saan toisen tilalle. :-?
Millä tavalla moottori pitäisi oikeaoppisesti purkaa ?
QuoteMillä tavalla moottori pitäisi oikeaoppisesti purkaa ? Lieneekö kukaan purkanut täällä sitä karasysteemiä.Mutta kun itse katselin sitä niin näytti, että kun sen pikkulaakerin irrottaa siitä akselin päästä, niin sitten se lähtee purkautumaan.Onko siinä uudessa isc:ssä käämit varmasti ehjät?Jos et saa sitä karaa kuntoon, niin täältä ainakin löytyy ehjä kara (käämit poikki).Niin ja joutokäynnin perussäätö kannattaa varmaan tehdä sen isc:n vaihdon jälkeen. Sekin voi vakauttaa käyntiä.
Minkä suuruinen jännite ISCM:lle tulee, onko kukaan mitannut ? Omassa ohjausjännite oli n. 12V ja hieman tuo ihmetytti, kun karan liikettä neuvotaan testaamaan 6V:n jännitteellä.
Kun uudelleen Vemixiltä kyselin, mitä olivat autolle tehneetSanoivat kytkeneensä testeriin ja yrittäneensä tehdä perussäädöt, mutta ISCM ei totellut ohjausta (varmaankin ISCM:n karan keskitys ennen BISS-ruuvin tyhjäkäyntisäätöä). Vikakoodia eivät olleet saaneet. Eivät olleet ehtineet tehdä muuta.
Seuraava tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja aivan samat ongelmat kuin edellisen kanssa. [smiley=cry.gif] [smiley=cry.gif]Auton liikkuessa, vapaalla tai kytkin pohjassa, tyhjäkäynti heiluu välillä 1000-1500, auton ollessa pysähdyksissä kierrokset nousee arvoon 2500. Normaaliajossa käyttäytyy aivan OK. ISCM irroitettuna kierrokset 800 ja toimii muuten normaalisti, paitsi esim. ilmastointi pudottaa kierroksia.Käämit kunnossa. Irroitettuna, mutta kytkettynä ollessaan, ISCM:n kara liikkuu äärilaidasta toiseen virta-avaimella sähköjä kytkettäessä. :-?