En nyt ehtinyt tsekkaan sun setuppia tarkemmin mut mulla saman ahtimen kanssa samantyyliset ongelmat poistui kun vaihdoin O2-kotelon isompaan. Onko sulla vakio kotelo vielä?
No vaikea sanoa mitään näkemättä mut mulla oman koneen ahtopaineet ei pysyny oikein millään vakaana sillä vakiokotelolla kun vaihto isomman ahtimen. Tuon järeämmän kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mitä nyt orkkis lämpökilpi ei sovi paikalleen joten pakko askarrella joku omavalmiste viritelmä jos ei halua laturia paistaa.
Ootko ihan pumpulla ja mittarilla painanu sinne hukkakellolle painetta, kävi vaan mielessä että onko siellä varressa joku pykälä ettei liiku niinkuin pitäs.
Mikä ahtopaineensäädin sulla on? Onko ihan vaan joku turboruuvi tai bleedi? Tuollainen käytös tulee ainakin rajapaineventtiilillä helposti, koska kellolle syötetty ilma ei pääse purkautumaan pois, jolloin portti jää auki pitemmäksi aikaa, kuin olisi tarkoitus, josta johtuu ahtopaineen putoaminen. Kun portti sitten taas menee kiinni, paineet nousee ja taas rajapaine syöttää ilmaa kellolle ja portti aukeaa ja taas homma alkaa alusta. Siinä sitten paine humppaa pahimmillaan melkein nolla-ahdoista kiloon. Apuna on bleedin lisäys tuonne rajapainevenan ja kellon väliin.Myös löystynyt kello voi aiheuttaa tuon, koska pakopaine saattaa jaksaa työntää läppää vasten portin auki määrätyllä kierrosalueella ja tästä syystä paine alkaa humppaamaan. Tarkista painemittarilla ja pumpulla paljonko kello vaatii painetta ennenkuin se aukeaa.Myös jos portti vuotaa hiukankin pakopaine työntää sen helpommin auki. Näitä vuotavia portteja on rallivehkeissä usein ja paine ei nouse millään siihen mihin pitäisi vaikka kuinka ruuvaisi turboruuvia, koska pakopaine työntää portin väkisin auki.
Moro!Tyhmä kysymys mutta millä tuon fuel cutin sais pois, että sais piettää reilua painetta, lastullako? kilon nurkilla alkaa pätkimään, melko vmäinen ohittaessa ku alkaa rykimään.Kampe on ilmeisesti täältä tuttu jo ennestään, Hopsis-nickisen kaverin entinen.