Asia on ilmeisesti niin, että auto luulee moottorin olevan lämmin kun se neste siinä lämpöanturin ympärillä on liki 100 varmaan. Tällöin ecu säätää seokset ja sytytyksen varmaankin hawai'in keleihin sopivaksi kun totuudessa koko auto on jäässä.
QuoteMun käsittääkseni termarissa olevaa lämpötila-anturia ei ecu käytä yhtikäs mihinkään. Sen tarkoitus on vain liikutella sitä lämpötilaviisaria siellä mittaristossa. Ecu katsoo ilman lämpötilan mafsissa olevan anturin lävitse, ja mafsin antureiden mukaan säätää sitten mitä säätää.Kumotkaa toki jos faktaa toisin, en ole vielä tutkia asiaa, mutta mielestäni näin..
Mun käsittääkseni termarissa olevaa lämpötila-anturia ei ecu käytä yhtikäs mihinkään. Sen tarkoitus on vain liikutella sitä lämpötilaviisaria siellä mittaristossa. Ecu katsoo ilman lämpötilan mafsissa olevan anturin lävitse, ja mafsin antureiden mukaan säätää sitten mitä säätää.Kumotkaa toki jos faktaa toisin, en ole vielä tutkia asiaa, mutta mielestäni näin..
Minun mielestä termarikotelossa on 2 lämpöanturia toinen mittarille ja toinen eculle.
Letkulämmitin tuli asennettua ecliin ja hyvin tuntuu pelaavan kun viimein tänne pohjoiseen saatiin kunnolla pakkasta. Ei ongelmia ja todella helppo oli asentaa.
Ite ostin calixin lohkolämmittimen 1g:hen, on tosi vittumaisessa paikassa se asenus reikä, eikä ja näin vanhassa autossa on proppu jumittunu kiinni ettei se lähteny calixin omalla ulosvetäjällä... eli en saanu laitettua sitä Eli onko kellään hajua myykö calixi letkulämppäriä, ku on calixin muut vermeet niin ei viittis mennä mitää defaa siihen kylkeen ostelemaan ku ei tota calixia voi enään palauttaa, ku tilasin suoraan tehtaalta.