Author Topic: Mistä sais ajovalojen umpiot ja korkeuden säädön?  (Read 11029 times)

Niko_k

• New Member
  • Jep jep
    • View Profile
Mistä sais ajovalojen umpiot ja korkeuden säädön?
« on: January 29, 2008, 14:45:29 PM »
Tere! Mistähän sais jenkki mallin eclipseen v.97 2.0L dohc ajovalojen umpiot ja korkeuden säädön/ käykö euroopan mallin umpiot? Katastus mies vaati. :'( Kiitoksia etukäteen... on muuten vastustanut prklen paljon toi auto. Tuntuu siltä että en saa rekisteriin autoa ikinä >:(

Tuiisa

• Extreme Member
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Mistä sais ajovalojen umpiot ja korkeuden säädön?
« Reply #1 on: January 29, 2008, 16:56:42 PM »
Eikö tosiaan jenkkiumpiot käy Suomessa? Vai oliko kyse vaan siitä ettei sulla ole korkeuden säätöä? Enpä tosiaan tiennyt. Riippuu näemmä tosi paljon katsastusmiehestä mitä vaaditaan ja mitä ei. Esim. mulla on takavalot ei oo hyväksytyt mutta ei oo koskaan sanottu niistä mitään.

Mutta saksan ebayssä myydään suht usein angel eye tyyppisiä valoja ecliin. Ei ollut nyt kun kävin katsomassa, mutta usein on. En tiedä sitten laadusta enkä siitä onko niissä moottoria mukana, mutta uskoisin ettei. Mutta yks helppo ratkasu on kun tilaat suoraan varaosanumeroilla moottorit ja lamput suoraan mitsulta jonkun edm-mallin varaosanumeroilla. Ihanan kallista, mutta ei ainakaan pitäis tulla ongelmia.
« Last Edit: January 29, 2008, 16:57:08 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

teme

• Administrator
  • Über Member
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
« Reply #2 on: January 29, 2008, 17:00:26 PM »
Tere! Mistähän sais jenkki mallin eclipseen v.97 2.0L dohc ajovalojen umpiot ja korkeuden säädön/ käykö euroopan mallin umpiot? Katastus mies vaati. :'( Kiitoksia etukäteen... on muuten vastustanut prklen paljon toi auto. Tuntuu siltä että en saa rekisteriin autoa ikinä >:(

Hmm, mun käsittääkseni edm 2g:n umpiot korkeudensäädöllä pitäisi sopia 97vm usdm kärryyn. (ainakin kaikki pre-facelift).  

Eli hommaat edm 2g:n umpiot ja korkeudensäätömoottorit, ja niille sitten vedät piuhat ja sisään säätimen. Jos ei raha ole ongelma, niin mitsulta tilaamalla ainakin saa koko setin.

Joku 2g omistaja voinee korjata mun kirjotuksia tai lisätä jotain asiaankuuluvaa..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

• Administrator
  • Über Member
    • View Profile
« Reply #3 on: January 29, 2008, 17:02:16 PM »
Eikö tosiaan jenkkiumpiot käy Suomessa? Vai oliko kyse vaan siitä ettei sulla ole korkeuden säätöä? Enpä tosiaan tiennyt. Riippuu näemmä tosi paljon katsastusmiehestä mitä vaaditaan ja mitä ei. Esim. mulla on takavalot ei oo hyväksytyt mutta ei oo koskaan sanottu niistä mitään.
Niin suomessahan on ajovalojen korkeudensäätö sisätiloista pakollinen juuri jostain 1995 tjmsp lähtien..
« Last Edit: January 29, 2008, 17:03:41 PM by admin »

UITTO-

• Extreme Member
  • dsm
    • View Profile
« Reply #4 on: January 29, 2008, 17:23:16 PM »
14.6.1995 tuli pakolliseksi muistaakseni. kuitenkin kesäkuun puolessavälissä..

Tuiisa

• Extreme Member
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
« Reply #5 on: January 29, 2008, 17:39:36 PM »
Niin, eli onko sulla facelift vai pre-facelift? Ts. onko sun auton keula samanlainen ku mulla (näkyy joteski tos pikkukuvas). Jos on (pre-facelift), niin voidaan hommata sulle ainakin osanumerot noihin tarvittaviin osiin tai sitten annan sulle oman VIN-koodin jonka avulla saat mitsuliikkeestä tilattua tarpeelliset osat.
Ai, kato se irtos...

Niko_k

• New Member
  • Jep jep
    • View Profile
« Reply #6 on: January 30, 2008, 18:30:35 PM »
Niin, eli onko sulla facelift vai pre-facelift? Ts. onko sun auton keula samanlainen ku mulla (näkyy joteski tos pikkukuvas). Jos on (pre-facelift), niin voidaan hommata sulle ainakin osanumerot noihin tarvittaviin osiin tai sitten annan sulle oman VIN-koodin jonka avulla saat mitsuliikkeestä tilattua tarpeelliset osat.

Niin... pitäis saada korkeudensäätö ajovaloihin mutta nuihin umpioihin ei voi laittaa. Maahantuojalta umpio 300e kpl + korkeudensäätö jutskat. Nettiautossa on kuvia  id. 1719584.

Mulla on punaset takavilkut..meinas tulla onkelmia. Taka sumuvalo, sivu vilkut, parkit.. kaikki nuo piti laittaa näin aluks.
Tääläpäin suomea kysyy mitsuliikkeestä jotain tohon autoon liittyen, niin kaverit ei tiiä mitään ja sanoo,että soita maahantuojalle :-X

teme

• Administrator
  • Über Member
    • View Profile
« Reply #7 on: January 31, 2008, 00:53:14 AM »
Kyseleppä noita korkeudensäätösysteemejä foorumilta nimim. "Ecu". Oli kysellyt mitsulta ensin, mutta sitten tilannut saksasta jostain pari satkua halvemmalla.

nakkifakiiri

• Pro Member
  • dsm
    • View Profile
« Reply #8 on: January 31, 2008, 17:54:42 PM »
Niin suomessahan on ajovalojen korkeudensäätö sisätiloista pakollinen juuri jostain 1995 tjmsp lähtien..

Tosta vuodestapa vois alkaa ottaa selvää ku mulla on 1995 ja ei ole säädettävät saatika e-hyväksytyt mut aina ne on läpi menny. Tosin ei kyllä sisällä edes ole sitä säätö nupikkaa.

teme

• Administrator
  • Über Member
    • View Profile
« Reply #9 on: January 31, 2008, 19:57:40 PM »
Tosta vuodestapa vois alkaa ottaa selvää ku mulla on 1995 ja ei ole säädettävät saatika e-hyväksytyt mut aina ne on läpi menny. Tosin ei kyllä sisällä edes ole sitä säätö nupikkaa.

Kuten Uitto tossa sano, se on 95 vuoden puolivälistä lähtien. Ja tuskin koskee muuttoautona tuotuja..
« Last Edit: January 31, 2008, 19:59:37 PM by admin »

UITTO-

• Extreme Member
  • dsm
    • View Profile
« Reply #10 on: January 31, 2008, 21:45:17 PM »

Jooh. katos rekisteriotteesta ensimmäinen rekisteröintipäivä, jos se on enemmän kuin 14.6.1995 niin kannattaa alkaa etsiä jostain sydeemeitä.
« Last Edit: February 01, 2008, 00:26:59 AM by UITTO- »

Halloween

• Semi-Pro Member
    • View Profile
« Reply #11 on: February 01, 2008, 01:25:57 AM »
eeeerm, mullakaan ei ole niitä mootoreita, mutta silti on menny läpi.
Rekisteröity 95 loppu puolella.

Taitaapa taas riippua konttorista.  ::)
ihme paikka oli ku kaikki katteli ku ohi ajettiin

240sx

ex- 2g eclipse RS 95

teme

• Administrator
  • Über Member
    • View Profile
« Reply #12 on: February 01, 2008, 01:55:45 AM »
eeeerm, mullakaan ei ole niitä mootoreita, mutta silti on menny läpi.
Rekisteröity 95 loppu puolella.

Taitaapa taas riippua konttorista.  ::)

Niin konttorit voi luistaa AKE:n säännöksistä, ja usein näin tekevätkin. Onko sun auto tuotu muuttuautona alunperin, vai ihan normituonti? Mutta käytännössä jos pääsee luistamaan ekassa suomen rekisteröintikatsastuksessa niin yleensä sitten kelpaa jatkossakin semmoisenaan.
« Last Edit: February 01, 2008, 01:57:18 AM by admin »

Halloween

• Semi-Pro Member
    • View Profile
« Reply #13 on: February 01, 2008, 12:36:00 PM »
Ihan normi tuonti autona on tuotu.

Ja onhan se mun ollu pitkää jo suomessa, yks aikasempi omistaja ja paris kaupassa ollu. Eli monta katsastusta on jo käyny läpi. Et kyl ois kumma jos naaman perusteella ei pääsis tuollaisen takia läpi.  ;)
ihme paikka oli ku kaikki katteli ku ohi ajettiin

240sx

ex- 2g eclipse RS 95

teme

• Administrator
  • Über Member
    • View Profile
« Reply #14 on: February 01, 2008, 13:13:37 PM »
Ihan normi tuonti autona on tuotu.

Ja onhan se mun ollu pitkää jo suomessa, yks aikasempi omistaja ja paris kaupassa ollu. Eli monta katsastusta on jo käyny läpi. Et kyl ois kumma jos naaman perusteella ei pääsis tuollaisen takia läpi.  ;)

Jotkut inssit noudattaa tarkasti AKE:n pykäliä ja nillittää jokaisesta pienestäkin asiasta, jotkut katsoo asioita sormien lävitte. Simple as that  8-)