Author Topic: Kytkimen säätämisestä (ratkaistu)  (Read 9653 times)

Doggy79

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 33
  • The Dog is out!
    • View Profile
Kytkimen säätämisestä (ratkaistu)
« on: May 09, 2005, 16:32:14 PM »
Voiko Eclipsessä säätää kytkintä ja kuinka se tehdään. Itelläni se ottaa melko alhaalla (tosin ei minua haittaa, kun olen siihen tottunut).


edit: otsikko
« Last Edit: October 14, 2005, 18:55:32 PM by Psy-J »
Its not the price but the attitude!

-jarppi-

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • Eclipse GS 2.0
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #1 on: May 09, 2005, 19:13:30 PM »
Mulla sama vika ton kytkimen kans.. se ei irrota täydellisesti vaikka on poljin pohjassa!
kylläpä sitä taas koetellaan!

Vili

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 22
  • dsm
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #2 on: May 09, 2005, 23:58:00 PM »
sama täällä. kytkin pohjassa vaihde päällä, kun polkasee kaasua niin auto nytkähtää eteenpäin????  :-?

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #3 on: May 10, 2005, 04:30:57 AM »
Kytkintä voi säätää, siellä polkimessa päin on säätötanko. Proceduurista en tiedä. Googleen 1g dsm clutch adjust... Taikka vfagista
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #4 on: May 10, 2005, 20:26:04 PM »
Meitsillä taasen ihan päinvastaisia ongelmia kytkimen kanssa, ei kuivalla asvaltilla pysty edes suditteleen kun se perhana luistaa sen verran paljon...  :(

Mahtaako olla paha homma vaihtaa...? Tepillä tietoo?

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #5 on: May 27, 2005, 08:46:31 AM »
Joo tosiaan pitää poljin painaa melkein lattiasta läpi kun vaihtaa vaihetta.. ihan tyypillistä, täytyy varmaa säätää ennenku rikkoo laatikon  ;)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #6 on: May 27, 2005, 10:12:34 AM »
Arvasin, että tästäkin joku kysyy ajanmittaan.
Mulla on valmis faq tästä joka pitäisi vain suomentaa kun jaksaa ja saisi sen meidän faq sivuston aikaan....

Eli näin säädät kytkintä:
http://mywebpages.comcast.net/njdsm2/clutch.html

8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä.
« Reply #7 on: May 30, 2005, 23:14:07 PM »
Sekin auttaa vähän kun vaihtaa nesteet kytkimeen, tuntuu uskomattomalta mutta ainakin tunnokkaammaksi ja kevyemmäksi muuttuu.
Bojoiing!

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä (ratkaistu)
« Reply #8 on: April 20, 2007, 02:05:10 AM »
kannattaa muistaa et jenkki malleis on kytkimen asennon tunnistin ja moottori ei käynnisty jos kytkin ei ole kokonaan pohjaan painettu....

vain jenkit voi keksiä noin älyttömän systeemin :)
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä (ratkaistu)
« Reply #9 on: April 20, 2007, 19:28:32 PM »
Quote
kannattaa muistaa et jenkki malleis on kytkimen asennon tunnistin ja moottori ei käynnisty jos kytkin ei ole kokonaan pohjaan painettu....

vain jenkit voi keksiä noin älyttömän systeemin :)

Joka on myös todella helppo poistaa..

Eikä mitään järkeä nostella miltei kaksi vuotta vanhoja aiheita ylös, jos ei ole niihin mitään varsinaista lisättävää.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Kytkimen säätämisestä (ratkaistu)
« Reply #10 on: April 21, 2007, 12:34:01 PM »
Quote
kannattaa muistaa et jenkki malleis on kytkimen asennon tunnistin ja moottori ei käynnisty jos kytkin ei ole kokonaan pohjaan painettu....

vain jenkit voi keksiä noin älyttömän systeemin :)
Tähän hieman korjaten että kannattaa painaa kytkin pohjaan kun autoa käynnistää. Startin ei tarvitse pyörittää vaihdelaatikkoa. Säästää kummasti starttimoottoria. Sinänsä hyvä keksintö. Ei lähde auto liikkeelle jos ei huomaa heittää autoa vapaalle kun käynnistää autoa.