Author Topic: Katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa  (Read 28564 times)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #25 on: January 27, 2007, 10:10:12 AM »
ecun huolloista ei ole kyllä tietoa :/ kais sen sitte huollattaa samalla kun tekee mäntä ja nokkaremontin ni samalla lastuttais ja huollattais..?

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #26 on: January 30, 2007, 22:08:25 PM »
Quote
Itseasiassa minun käsiittääkseni ruiskumoottoreissa kun moottorijarrutetaan niin suuttimista ei pitäisi tulla juuri yhtikäs mitään. Sitten vasta kun päästään tietyn rpm alle esim. 2000rpm, alkaa suuttimista tulla se mikä määrätty tyhjäkäynnille.

Edelleen korjatkaa joku jos olen väärässä.
'


Et oo väärässä. En nyt ihan tarkalleen muista kierroksia yms rajoja mutta :

1g:ssä ecu katsoo speedsensorilta että auto liikkuu + on moottorijarrutus + kierroksen laskee tyyliin 1500-1600 niin ecu ottaa tyhjäkäynnin haltuun. Eli kun halutaan ajaa taloudellisesti, pitkkät moottorijarrutukset aivan pienemmille kierroksille asti.

Ei normi 1g pitäis putkeen ampua. Mutta ei sen catinkaan nyt neljässä päivässä pitäis rikkoutua vaikka kuinka rääkkää. Tiedä sit  :-? Onko ennen lambdaa ilmavuotoja ? / onko lambda kollektorissa vai yhen pytyn putkessa kiinni?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #27 on: January 31, 2007, 00:34:41 AM »
Harmi etta set-up meni pilalle niin akkia. Mitenkas alkuperaisen katin kunto? Muita muutoksia pakosarjan vaihdon yhteydessa?
Tuo pakosarja saatta kylla vetaa seoksia laihemmalle, vaikka ECU:n pitaskin kompensoida automaattisesti, eli lisaa bensaa= Lisaa tehoa.
Itsella on ollut samanmerkkinen 3" CATCO katti kaytossa ja valilla ilman kattiakin kokeiltu.
Iso valmistaja  jota myy monet firmat. Ei pitas olla mikaan "kiina"ilmio katti. Ja samaa merkkia aioin kayttaa jatkossakin
Pari esimerkkia:

http://www.racepages.com/brand/catco.html

http://www.autopartswarehouse.com/catalytic_converters~pop.html



zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #28 on: January 31, 2007, 00:37:02 AM »
Mitenkas se kaasulappa asento kytkin toimii ja on saadetty ok ?. Muistaakseni jos se ei kerro ECU:lla etta lappa on kiinni, ei polttoainetta katkaista moottorijarrutuksessa.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #29 on: January 31, 2007, 11:23:38 AM »
tossa soitin autosähköasentajalle, joka sanoi että on ihan normaalia kun on avarampi pakoputkisto (siis 2.5tuuman putkea alusta loppuun) niin välillä voi ampua.
tossa koitin kaasutella niin nyt kun vaihdoin katin pois ja pistin tilalle 76cm vaimenninta, niin ei pauku enää oikeen ollenkaan..
sytytyksen ennakkoa se äijä epäili että se ois ainoa mahdollinen, kun muuten auto käy ihan nätisti ja normaalisti, muttei kerennyt katsomaan tarkemmin.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #30 on: January 31, 2007, 15:44:35 PM »
Onko ollut mitään eroa putkeen ampumisen suhteen että onko kierrokset alle 2000rpm:n vai yli? Tuli vaan mieleen että autohan antaa yli 2000rpm:n jälkeen kipinän tuplana. Jos jää palamatonta bensaa sylinteriin ja männän työntäessä pakokaasuja ja sitä bensaseosta, tulppa sytyttäisi seoksen palamaan. Pakoventtiilin ollessa auki, palava bensa menisi putkeen. Toisaalta palamatonta seosta on jo osaksi matkalla kohti kattia ja sylinterissä syttyessään palava aine sytyttäisi myös putkessa olevan seoksen.

Voi olla hieman kaukaa haettua mutta tällöinhän seos olisi liian rikkaalla ja sillälailla muistan "virittäneeni" kakarana peltoautoa. Lisäksi hieman syttyä myöhäiselle niin kyllä ampui putkeen ja oli hienoa.  :D

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #31 on: January 31, 2007, 16:23:29 PM »
no kun kaasuarvot oli ihan ok ni eiks sillon seoksienkin pitäis olla suht hyvin??

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: katalysaattori atomeina--> pakoputki tukossa
« Reply #32 on: January 31, 2007, 16:40:30 PM »
Quote
no kun kaasuarvot oli ihan ok ni eiks sillon seoksienkin pitäis olla suht hyvin??
No kyllä mutta pakokaasutestit tehdään tyhjäkäynnillä ja yli 2000 kierroksella. Mutta ongelmahan ilmenee kun autolla kaasutetaan ja sitten annetaan kierrosten laskea. Eli ei vastaa normaalia käyttöä. Epäilen että nyt autossasi ei mene jokin tieto eculle asti. Onko kaikkien antureiden johdot kiinni? Eikä ole hapettumaa tai vastaavaa? Oletko lukenut vikakoodit?