Author Topic: mites se on?  (Read 8313 times)

jarkko mielonen

  • New Member
  • Posts: 1
  • dsm
    • View Profile
mites se on?
« on: June 29, 2006, 21:42:58 PM »
itelläni oli ennen 1g etuvetoturbo ja nyt polttaa nii perkeleesti saada nelikko! eli miten on 2g rekisteröinnin kanssa suomeen??

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: mites se on?
« Reply #1 on: June 29, 2006, 21:46:18 PM »
Pienellä haun käytöllä tämäkin olisi löytynyt, mutta tässpä nyt kaikki tarvittava tieto, koskee usdm(jenkkimarkkina) fwd autoja kuin awd autoja, ja niin turboja kuin vapareitakin.

Quote
Ennen 1.6.1996 ensirekisteröidyt autot:
- Todistus, että auton moottori täyttää kaikki USA:n päästövaatimukset (esim.Mitsubishi Motors North America:lta)
- Ilman ylläolevaa todistusta vaaditaan päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen.
     - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
     - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
     - Uusintatesti on hieman halvempi jos ensimmäinen yritys ei mene läpi
     - Päästömittaukset tehdään pääosin Helsingissä
 
-> 1.6.1996 - x.x.1997:  
- Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen  
- Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista.  
     - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
     - Ohiajomittaukset tehdään Tampereella      
     - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää.  
 
1.1.1998 ->:
EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot.  
 
Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. Esimerkiksi GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.  
 

Tästä jo keskustelua:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1137616945

Niin ja tervetuloa mukaan meininkeihin  8-)
« Last Edit: June 29, 2006, 22:18:46 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Johannes

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 71
  • dsm
    • View Profile
Re: mites se on?
« Reply #2 on: July 19, 2006, 19:53:14 PM »
Itelläni on kohta 2g awd rekisterissä, joten tuntuu onnistuvan.
Total Eclipse Of The Heart
Projektit: Eclipse 2G GSX (Holset), Galant E39 (Garrett)
Tallille pääsy: Evo 4, Galant 2.5 v6 Avance
Mustat lampaat: Colt C5, Colt C1